Resultat: Föredrar ni män bröst eller rumpa/höfter och har det med åldern att göra?
Jag är under 30 år och föredrar bröst framför rumpa/höfter
4,39%
5 röster
Jag är 30-45 år och föredrar bröst framför rumpa/höfter
21,05%
24 röster
Jag är över 45 år och föredrar bröst framför rumpa/höfter
12,28%
14 röster
Jag är under 30 år och föredrar rumpa/höfter framför bröst
5,26%
6 röster
Jag är 30-45 år och föredrar rumpa/höfter framför bröst
33,33%
38 röster
Jag är över 45 år och föredrar rumpa/höfter framför bröst
23,68%
27 röster
  • 1
  • 2
2024-11-24, 23:19
Medlem
Baisianuss avatar
När jag var femton-tjugo var en blondin med stora bröst det hetaste jag kunde tänka mig. Ju äldre jag blir desto längre från det idealet har jag rört mig. 90-talets Pamela Anderson eller Anna Nicole Smith gör absolut ingenting för mig idag. Hon är attraktiv som en dammsugare i mina ögon av idag. Idag föredrar jag små bröst, smala höfter och gärna petita kroppar framför Jessica Rabbit. Gärna mörkt hår och ett personligt utseende. Aubery Plaza tycker jag exempelvis idag är väldigt attraktiv.

Det där med stora bröst och tjocka rövar blir för mycket. Särskilt den där moderna negerinfluensen där alla kvinnor ska träna glutes för att få ”a thicc ass”. Det är inte för mig.
Citera
2024-11-25, 01:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Jag kan förstå dig men jag utelämnade alternativet "Jag har ingen speciell preferens" eftersom det varken bekräftar eller dementerar den tidigare undersökningen.
I själva verket - eller i verkliga livet - kan jag hålla med dig. Om man fattar tycke för en kvinna, har detta inte någon nämnvärd betydelse. Man tycker om hela personen och den kropp hon än har. Möjligen undantaget jättebullrumpor för min del. Jag skulle knappast ens fatta tycke för en kvinna med en sån.
Så i någon mån skulle jag ändå tolka en avog inställning till bullrumpor som en bröstpreferens.

Att jag personligen gillar stora bröst har mest att göra med vad jag går igång på när jag ser kvinnor, t.ex. slumpmässigt på stan. Eller om jag kollar på porr. Då tittar jag bara på kvinnor med stora bröst, eftersom det tänder mig så mycket mer. Ungefär så.

Alltså jag har ju preferens. Vilket jag också skrev.
Citera
2024-11-25, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biffotto
Feltänk eftersom det i bägge fallen handlar om kvalitet och inte kvantitet. I bägge fallen är det riktigt riktigt avtändande med för mycket. Bröst som inte får plats i en kupad hand är inget plus alls. Ända som en lagårdsdörr helt avtändande. Otränat fläsk hjälper varken bröst eller rumpa.
Den avgörande skillnaden är bara att en snygg kvinna små bröst kan vara otroligt sexig, men en kvinna utan höfter och rumpa aldrig är sexig på riktigt.
Alltså,jag är långt över 50 och tycker en fast och lagom rumpa är viktigast. Bröst kan vara fina både små och medelstora.
Citera
2024-11-27, 17:26
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Jaha, nu är tre dagar inte så mycket att bygga på, så vi får väl se var det här landar om röstandet fortsätter ett tag. Men tendensen tycks ju vara att män i allmänhet föredrar rumpa/höft framför bröst (ca 62%).
Slående är möjligen att andelen unga röstande är så lågt, bara 5 av 63 (ca 8%). Att majoriteten är mellan 30 och 45 kunde man kanske förvänta sig. Men en annan iakttagelse jag gör, är att preferensen för bröst verkar minska med åldern snarare än öka (vilket den tidigare studien pekade åt).

En teori jag haft, är att preferensen präglas av det rådande idealet när man växer upp. Det kan förvisso stämma och att bröst då är lite på väg tillbaka kanske, efter "rumpfebern". Men min tanke att man behåller sina (präglade) preferenser livet ut, verkar inte hålla. Åtminstone inte utifrån (de få) kommentarerna.
Senast redigerad av TreponemaPallidum 2024-11-27 kl. 17:28.
Citera
2024-11-27, 17:38
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttknull3000
Vad fan ska du göra med tuttar?

De är fina och sköna att ta på.
Märklig fråga med tanke på ditt alias för övrigt.
Citera
2024-12-02, 20:39
Medlem
Snartfinsks avatar
Jag är löjligt svag för kvinnor med rejäl rumpa. Det är något speciellt med just rumpan som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Jag vet inte hur många våta drömmar om face sitting och tokigt doggy sex med en stor guppande rumpa som dallrar framför mig jag har haft. Men de är många, det är det minsta jag kan säga.

Såna tjejer är inte lätta att hitta.
Citera
2024-12-05, 10:04
Medlem
Efter en och en halv vecka har preferensen för rumpa/höft stärkts ytterligare något. Och tendensen att denna ökar med åldern har blivit ännu tydligare.
Endast den yngsta gruppen tycks föredra bröst. Dess andel av totalantalet röstande är fortfarande bara runt 8% men det säger ändå något. Att den äldsta gruppen är den som mest föredrar rumpa/höft är vad som överraskar mest och även går emot den förra studien.
Nu är 90 röster kanske inte så att bygga på, men tendensen finns där. Vi får väl låta det rulla på ett tag och se om det blir någon förändring om fler hittar hit och röstar.
Citera
2024-12-05, 12:39
Medlem
Jag hörde ett program på radio där dom diskuterade kvinnans rumpa. Någon expert i ämnet sade att kvinnans rumpa är den del som utstrålar fruktsamhet. Och gör således att vi män undermedvetet dras till dessa för att befrukta kvinnan. Så inte så konstigt att rumpan vinner slaget mot tuttar.
Citera
2024-12-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jag hörde ett program på radio där dom diskuterade kvinnans rumpa. Någon expert i ämnet sade att kvinnans rumpa är den del som utstrålar fruktsamhet. Och gör således att vi män undermedvetet dras till dessa för att befrukta kvinnan. Så inte så konstigt att rumpan vinner slaget mot tuttar.
Det måste ha varit en "expert" på analsex då, som tror att kvinnor befruktas via rumpan!
Annars är ju bröst en tydlig markör för att kvinnan är könsmogen och redo att producera mjölk.
Citera
2024-12-11, 23:27
Medlem
Det går dåligt med röstandet men jag tänkte låta det få hålla på ett tag till innan jag anser mätningen gjord. En enkät kan ju pågå under en visst tid ändå. Kanske den stundande julledigheten ökar närvaron på forumet generellt. Jag får väl hoppas på det.

Jag saknar lite mer diskussion i frågan, men ämnet i sig håller kanske inte tillräckligt hög nivå. En sak skulle jag dock vilja få lite bättre koll på, vilket också nämndes i trådstarten: hur nära de röstande ligger brytpunkterna.
Särskild då den dominerande gruppen röstande (hittills), dvs 30-45-åringarna. Om dessa ligger nära den lägre eller den övre gränsen.

Men röstningen är förvisso anonym, så det skulle ju innebära att man gav sig tillkänna (så långt man nu kan göra det på ett anonymt forum).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in