Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-25, 10:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Hoppas det inte ligger en (rysk?) paketbomb bakom. Ett plan i Nordamerika (Total Cargo) lyckades ndlanda trots brand i lasten, och ngra ofrklarliga brnder har intrffat i stora lager i Europa

31 r gammal krra. Sdant kan intrffa, tyvrr.

(DHL=Dlig Hantering av Last)
Citera
2024-11-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cliffanger
Hoppas det inte ligger en (rysk?) paketbomb bakom. Ett plan i Nordamerika (Total Cargo) lyckades ndlanda trots brand i lasten, och ngra ofrklarliga brnder har intrffat i stora lager i Europa

Ja, fr det kan inte vara pilotfel, dligt underhll, felaktiga rutiner eller ngot annat som ligger bakom?
Det nrmaste att ta till r att det r ryssen?
Det brjar bli lite tjatigt med att alla olyckor som sker s skall alltid ryssen f skulden.
Hur mycket lgger DHL p underhll av sina flygplan?
Kanske r det dr skon klmmer?
Citera
2024-11-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Formuleringen missat landningsbanan vcker onekligen en del frgor. I sidled, eller i lngsled? Missar gr man knappt ens i skitvder.

Ska bli intressant att flja fortsttningen och se om det var pilotfel, fel p ils-systemet, pltslig vindkantring, isbildning, brnslebrist - eller piloter som stressats av brandlarm bak i kabinen.

Ett Ryskt plan brjade brinna igr pga vdret dom hade touchat bakdelen och skrapat upp ..brnsle lckte ut och gnistor startade branden. I Sverige vnde ju tv plan frn Oslo pga vdret

Troligen var det vl ngot liknande hr med vdret som pverka men andra sidan var det en Boeing!!! Dom har ju en historia av problem.. kollar man dokumentren om Boeing p Al jazeera dr dom smygfilmar fabriken kommer jag ALDRIG flyga med dessa.. Aldrig i mitt liv!
Senast redigerad av Menea 2024-11-25 kl. 10:44.
Citera
2024-11-25, 10:48
Medlem
Ngon som vet om godset har klarat sig? Brukar ju vara brdskande saker som gr med flykfrakt.
Citera
2024-11-25, 10:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
]
ven ngon sorts vervakningskamera som filmat planet vid kraschen
https://www.delfi.lt/news/daily/lith...nama-120067171

VAR? Ingen vervakningskamera-video p den lnken. Bara tidningsartikel och foton.

Var ser man planet nr det strtar, vill jag veta.
Citera
2024-11-25, 10:50
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Om Ryssland inte hade legat dr, utan det varit hav istllet, d skulle inte vdret varit s dligt vid denna tidpunkt.
Det var underkylt regn, som jag vet fr 50-70 r sedan orsakade massor med flygolyckor, p.g.a. isbildning p vingarna.
Numera r vl inte underkylt regn s farligt, d man har uppvrmning av de kritiska delarna av flygplanet, men det kan ju blivit fel p ngon del av denna funktion?
Faaan vad du svamlar. Alltid.

Det hnder helt enkelt inte att ett snt hr flygplan havererar p det hr sttet utan mnsklig pverkan och ryssjvlarna agerar hela tiden aggressivt mot Baltikum, Sverige och vst i stort.

Naturligtvis r det ryssjvlar som snkt det hr planet.
Citera
2024-11-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
En tredjedel av artikeln i Sydsvenskan handlar om att det r Putin som ligger bakom.
https://www.sydsvenskan.se/2024-11-2...hus-i-litauen/

Man har visserligen smugit in ngra frgetecken efter pstendena men budskapet r tydligt; Ryssland sprngde fraktflygplan i NATO-land, antalet ddsoffer vntas stiga. Skit i utredningen, nu pekar vi allesammans finger sterut.

Ja har dom skickat vapen och utrustning till Ukraina kan man ju frst varfr det hnde i s fall.. men helt omjligt att veta s hr tidigt
Citera
2024-11-25, 10:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
I sjlva verket verkar vl de 737or som kommer ur fabriken i Seattle nu vara en strre riskfaktor.
Fast de heter Boeing 737 MAX och de har alla flygfrbud. De har tminstone haft det.
Citera
2024-11-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Ngon som vet om godset har klarat sig? Brukar ju vara brdskande saker som gr med flykfrakt.

Missiler och vapen kanske .. men lter mindre troligt att ngot sdant klarat sig vid brand.🥳
Citera
2024-11-25, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
VAR? Ingen vervakningskamera-video p den lnken. Bara tidningsartikel och foton.

Var ser man planet nr det strtar, vill jag veta.

https://tv.aftonbladet.se/video/3775...char-i-litauen
Citera
2024-11-25, 10:57
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttknull3000
Det mste vara Putin som hackat planet, som alltid!!

Hur frklarar du att Ryssland fr ngra veckor sedan bekrftades ska sabotera just DHL-plan? Jag r dock inte frvnad att det har gtt dig ssom lgskallad vatnik frbi.

https://www.washingtonpost.com/world...bs-dhl-europe/

/AI
Citera
2024-11-25, 10:59
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ett Ryskt plan brjade brinna igr pga vdret dom hade touchat bakdelen och skrapat upp ..brnsle lckte ut och gnistor startade branden. I Sverige vnde ju tv plan frn Oslo pga vdret

Troligen var det vl ngot liknande hr med vdret som pverka men andra sidan var det en Boeing!!! Dom har ju en historia av problem.. kollar man dokumentren om Boeing p Al jazeera dr dom smygfilmar fabriken kommer jag ALDRIG flyga med dessa.. Aldrig i mitt liv!
Boeing 737 r flyghistoriens mest skra plan, ngra olyckor spridda p enormt mnga flygplansindivider. Vilken modell hade du tnkt vlja istllet?

Den ryska planet som brjade brinna efter vad som kallas tail strike var sannolikt en rysk skitkopia av ngot frn vstvrlden. Vra har sm hjul lngst bak fr att skydda kroppen nr det intrffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in