Människor som undrar varför man har ett visst typ av jobb är ofta världsfrånvarande idioter som inte verkar haft det direkt kämpigt i livet. Jag hatar frågan man får på intervjuer "Varför vill du jobba här?" Ja vad tror du ditt spån? Jag vill ha en lön/jobb. Så har jag svarat på de intervjuer jag varit på, då jag antagligen har någon form av autism och inte orkar spela det sociala spelet med att säga saker som " Jag ser mig som spindel i nätet och vill VERKLIGEN vara med och bidra till er verksamhet blablabla".
Jag jobbade själv i över tio år med ett liknade jobb som TS har som är lågstatus eller vad man ska säga och ett helt annat jobb än det jag utbildade mig till i gymnasiet. Fått frågan många gånger varför jag jobbar med det av akademikertyper och gubbar som tror de är bättre för deras jobb är "bättre".
Jag går nu själv en yrkesutbildning inom ett ganska så nischat område och tyvärr ser jobbmöjligheterna just nu inte jättebra ut efter examen. Så jag får antagligen jobba med något annat, om jag får jobb det vill säga
Men som sagt man får köra på och hoppas på det bästa. Det löser sig ändå i slutändan som flickan sa som sket i badkaret.