Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-03, 23:56
Medlem
Thage.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Testa att läsa igenom denna tråden innan du postar nya inlägg, ibland finns det svar till frågor redan

Jag noterar att du inte besvarade min enkla fråga:

Vad händer t.ex. om du postar?:
There are only two genders
Är det möjligen någon som kan besvara frågan?

PS
Du synes ha fått för dig att "gender" betyder "kön". Det gör det inte. Något man lär sig redan på lågstadiet i dagens Sverige. Förutom på muslimska friskolor... Här kan du lära dig grunderna:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender
Citera
2024-12-04, 20:57
Medlem
Thage.G.s avatar
Nu händer det!

https://thehill.com/policy/technolog...owers-bluesky/

Citat:
Ocasio-Cortez first person to hit a million followers on Bluesky

Vilka svenska stjärnor har lämnat X för BS?

Några stjärnreportrar och kulturjournalister måste väl ha lämnat vid det här laget?

PS
https://x.com/RepAOC

Citat:
750.7K Followers
Citera
2024-12-04, 21:04
Medlem
Thage.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thage.G.

Några stjärnreportrar och kulturjournalister måste väl ha lämnat vid det här laget?

Sökte på gammelmedias alfahanne -- och mycket riktigt!

https://bsky.app/profile/pwolodarski.bsky.social

Han är dock inte alls lika framgångsrik på BS som AOC...

Och det är inte direkt några svenska stjärnor han följer på BS...
Citera
2024-12-06, 11:36
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag tror inte på din beskrivning. Man kan förstås hitta sådana också. Men jag ser inte en ekokammare för de som är "normala" som en lösning heller och inte direkt orsaken till att man flyttar heller.

Nu ser jag förstås "woke" som den största splittraren i väst idag. Ingen ska lyssna på vad den andre säger, utan bara hata de man inte delar åsikterna med. Det är grunden till dagens problem. All kritik är högerextremism.

Man tar de värsta och framställer de som en norm för alla, så man slipper debattera med de som har andra åsikter, men debatterar sansat. Du vet, alla som röstar på Trump är WT eller tillhör Qanon, sen framställer man det som en sanning och har gjort länge. Fast utifrån att halva landet har röstat på honom, är det förstås helt orimliga påståenden, men som man använt för att avfärda andra och avhumanisera dem. Vilket förstås inte dämpar tonen.

Men är man van att använda epitet om andra, för de ses som sanna och politiskt korrekta, är det förstås jobbigt när även de får göra det.

Sen har det förstås funnits galningar där jämt, så det är inget nytt. Men gör som ni vill, men jag tror inte de forum ni använder kommer att ha något större politiskt genomslag i samhället i framtiden. Åsikterna ändras fort. Såg nyss en tråd här, hur SR angrep FN och UNCHR för att de ljuger om klimatet. Kanske saker som ärlighet och hederlighet är på väg tillbaka.
Vilka är alla dessa kloka Trump-älskare du har i åtanke då? Jag skulle älska att få läsa något insiktsfullt från dom för att dämpa min oro för utvecklingen. Men det är ju svårt. Hur presenterar man rimliga perspektiv från en auktoritär, taktlös, narcissistisk, demokrati-fiende som Trump? Självklart kan man vara en god höger-debattör, men de är ofta inga fan av Trump. Jag kan tänka mig att "jag röstade på Trump för jag tyckte Demokraterna var mer upprörande/sämre därför att..." möjligtvis skulle kunna få till en rimligt informerad perspektivs-vinkel.

Annars tycker jag du (alla) ska läsa Dylan Combellicks nyligen publicerade text "Living in Censorship" som på ett strålande sätt förklarar vad som gått fel med Twitter och varför normala människor drar sig därifrån. Och jag kan avslöja att det är något annat än att folk skulle vara "snöflingor" som inte klarar av att höra motargument.
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
De som inte är woke kommer däremot inte vilja gå in på Blueskye
Exakt, det kan vi vara helt säkra på, för i samma stund som en person skapar konto på BlueSky så stämplar du denne som woke.
Senast redigerad av BuckshotBill 2024-12-06 kl. 11:54.
Citera
2024-12-06, 12:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Vilka är alla dessa kloka Trump-älskare du har i åtanke då? Jag skulle älska att få läsa något insiktsfullt från dom för att dämpa min oro för utvecklingen. Men det är ju svårt. Hur presenterar man rimliga perspektiv från en auktoritär, taktlös, narcissistisk, demokrati-fiende som som Trump? Självklart kan man vara en god höger-debattör, men de är ofta inga fan av Trump. Jag kan tänka mig att "jag röstade på Trump för jag tyckte Biden var mer upprörande/sämre därför att..." skulle kunna få till en rimligt informerad perspektivs-vinkel.

Annars tycker jag du (alla) ska läsa Dylan Combellicks nyligen publicerade text "Living in Censorship" som på ett strålande sätt förklarar vad som gått fel med Twitter och varför normala människor drar sig därifrån. Och jag kan avslöja att det är något annat än att folk skulle vara "snöflingor" som inte klarar av att höra motargument.
Ja men du säger direkt att du inte vill diskutera med någon som inte hatar Trump. Du har bestämt dig. Men bara för att du, utifrån din syn, anser att alla är idioter, så har du förstås helt uteslutet en sådan debatt. Du koncentrerar dig på hans sätt och tar fasta på en massa överdrifter han gjort, men även enstaka uttalanden som han gjort och man plockat ur sitt sammanhang, för att framställa honom hemskare än han är. Man har även skrämt dig, med påståenden om vad som kommer att ske, uppenbart, fast du överlevde förra perioden. För det säger du själv. Men största hatet, är mot att han inte gör att cancellera. Allt man säger rinner av honom.

Jag kan förklara varför människor röstar på Trump. Det har inte med att de är mot Biden, utan att de är mot hela woke-idén vilket han går emot. De anser att alla som stöder det, är lika stora idioter som du anser om dem. För faktiskt, hur kan man stödja saker som bygger på lögner och är rasistiska? Som förtrycker människors åsikter och ger dem epitet istället för att debattera. Du har väl hela arsenalen klar. Nazist, rasist, homofob, transofob, WT, misogyn och vad du nu använder? Eller menar du att jag har fel här?

Men menar man att människor inte ska få ha andra åsikter, än man själv har och inte är beredd att debattera dem, utan bara förskjuter människor som inte har "rätt" åsikter. Då är man själv inte demokrat. Men det är utifrån det här beteendet som Trump har uppstått. Han är skapad. För om man försöker cancellera och deplattformera människor som har andra åsikter än en själv, får man förstås en motreaktion. För då beter man sig som antidemokratiska svin.

Som Machiavelli sa, När eliten förtrycker folket, för de fram en ledare som förtycker eliten. Det är vad som har skett nu. Man har förtyckt människors åsikter. Är du beredd att debattera det här beteendet, från din sida?.
Citera
2024-12-06, 12:13
Medlem
Tror X eller Musk är sura, mitt konto är suspenderat i väntan på åtgärd, går ej att ta bort, bara invänta.
Senast redigerad av julsex 2024-12-06 kl. 12:15.
Citera
2024-12-06, 13:50
Medlem
Thage.G.s avatar
Citat:

Även Sveriges ledande stjärnkulturskribent har lämnat X:

https://x.com/JohanHilton

Citat:
Nu inaktivt konto av uppenbara skäl.

Oklart om stjärnan är fullt upptagen med BS. Orkar inte kolla...
Citera
2024-12-06, 23:05
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ja men du säger direkt att du inte vill diskutera med någon som inte hatar Trump. Du har bestämt dig. Men bara för att du, utifrån din syn, anser att alla är idioter, så har du förstås helt uteslutet en sådan debatt. Du koncentrerar dig på hans sätt och tar fasta på en massa överdrifter han gjort, men även enstaka uttalanden som han gjort och man plockat ur sitt sammanhang, för att framställa honom hemskare än han är. Man har även skrämt dig, med påståenden om vad som kommer att ske, uppenbart, fast du överlevde förra perioden. För det säger du själv. Men största hatet, är mot att han inte gör att cancellera. Allt man säger rinner av honom.

Jag kan förklara varför människor röstar på Trump. Det har inte med att de är mot Biden, utan att de är mot hela woke-idén vilket han går emot. De anser att alla som stöder det, är lika stora idioter som du anser om dem. För faktiskt, hur kan man stödja saker som bygger på lögner och är rasistiska? Som förtrycker människors åsikter och ger dem epitet istället för att debattera. Du har väl hela arsenalen klar. Nazist, rasist, homofob, transofob, WT, misogyn och vad du nu använder? Eller menar du att jag har fel här?

Men menar man att människor inte ska få ha andra åsikter, än man själv har och inte är beredd att debattera dem, utan bara förskjuter människor som inte har "rätt" åsikter. Då är man själv inte demokrat. Men det är utifrån det här beteendet som Trump har uppstått. Han är skapad. För om man försöker cancellera och deplattformera människor som har andra åsikter än en själv, får man förstås en motreaktion. För då beter man sig som antidemokratiska svin.

Som Machiavelli sa, När eliten förtrycker folket, för de fram en ledare som förtycker eliten. Det är vad som har skett nu. Man har förtyckt människors åsikter. Är du beredd att debattera det här beteendet, från din sida?.
Ok, du har börjat argumentera mot din egenkonstruerade meningsmotståndare nu ser jag. Lycka till.

Woke är oviktigt. Har man röstat Trump för att man retar sig på woke så är man tunnelseende.
Citera
2024-12-06, 23:25
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ok, du har börjat argumentera mot din egenkonstruerade meningsmotståndare nu ser jag. Lycka till.

Woke är oviktigt. Har man röstat Trump för att man retar sig på woke så är man tunnelseende.
Precis som jag sa, du vill egentligen inte diskutera utan avfärdar bara andra, om du inte gillar vad de säger. Så dina argument tidigare, om en civiliserad debatt stämmer inte. Det handlar om andra saker. Men det visar förstås att det är som jag säger.

Men göm dig på Bluesky då. Jag bryr mig inte. Jag förklarar bara saker. Men du är inte intresserad av det, utan vill bara ha medhåll. Du skulle förstås kunna debattera emot det jag sa.

Inte heller anser många att woke är ointressant där, men det visar att du inte hänger med i vad man säger over-there, eller debatten som varit där, speciellt när det gäller transgender och DEI.
Citera
2024-12-08, 03:17
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Jag noterar att du inte besvarade min enkla fråga:

Vad händer t.ex. om du postar?:
There are only two genders
Är det möjligen någon som kan besvara frågan?

Jag svarade på din fråga genom att be dig läsa igenom de tidigare exemplen. Här är två Bluesky inlägg du kunde ha hittat själv om du var bättre på att läsa: https://bsky.app/profile/nyabizz.bsk.../3lbrxfl4aau2r och https://bsky.app/profile/cajunconser.../3lbniuywkvc2l

Det verkar som att ingenting händer om man gör så, vare sig någon bannlysning eller något tillräckligt intressant för att få andra att svara. Vad förväntar du dig egentligen ska hända?
Citera
2024-12-08, 17:18
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Precis som jag sa, du vill egentligen inte diskutera utan avfärdar bara andra, om du inte gillar vad de säger. Så dina argument tidigare, om en civiliserad debatt stämmer inte. Det handlar om andra saker. Men det visar förstås att det är som jag säger.

Men göm dig på Bluesky då. Jag bryr mig inte. Jag förklarar bara saker. Men du är inte intresserad av det, utan vill bara ha medhåll. Du skulle förstås kunna debattera emot det jag sa.

Inte heller anser många att woke är ointressant där, men det visar att du inte hänger med i vad man säger over-there, eller debatten som varit där, speciellt när det gäller transgender och DEI.
Nejdå, nejdå. Så du vill ”diskutera”? Då gör vi det du och jag på det sätt jag lärt av min tid på Twitter sedan Elon tog över och som du respekterar så mycket. Och kom ihåg: tröttnar du är du en snöflinga som vill bo i en ekokammare. Då kör vi! 👍🏻
Om man tycker att vad några få vill ge sig själva för pronomen är viktigt till den grad att man struntar i om det blir ännu mer pengar till de rika, alla ens tidigare allierade slutar lita på en och demokratin demonteras, då är man svagsint och vilseledd.
Hur kommer det sig att du behöver diskutera mot en halmgubbe? Varför söker du bara medhåll från svagsinta och avfärdar allt annat istället för att fundera över fakta och föra en civiliserad debatt? Det visar bara att det är som jag säger.
Senast redigerad av BuckshotBill 2024-12-08 kl. 17:41.
Citera
2024-12-08, 17:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Nejdå, nejdå. Så du vill ”diskutera”? Då gör vi det du och jag på det sätt jag lärt av min tid på Twitter sedan Elon tog över. Och kom ihåg: tröttnar du är du en snöflinga som vill bo i en ekokammare. Då kör vi! 👍🏻
Om man tycker att vad några få vill ge sig själva för pronomen är viktigt till den grad att man struntar i om det blir ännu mer pengar till de rika, alla ens tidigare allierade slutar lita på en och demokratin demonteras, då är man svagsint och vilseledd.
Hur kommer det sig att du behöver diskutera mot en halmgubbe? Varför söker du bara medhåll från svagsinta och avfärdar allt annat istället för att fundera över fakta och föra en civiliserad debatt? Det visar bara att det är som jag säger.
Om man anser, att man har rätt att tvinga andra att anse, att någon är något annat än de är, är man förtryckare. Att det hela baseras på en lögn är förstås intressant. Jag vet inte om någon anser att de inte får kalla sig vad de vill, men ingen behöver ta deras åsikt på allvar eller hålla med dem. Eller?

Egentligen är det vad det handlar om, att man har förtryckt människor deras rätt till yttrandefrihet. Sen är det förstås även oförmåga att debattera civiliserat och alltid använda epitet mot andra för att försöka förminska deras åsikter, genom att kalla dem t.ex. snöflingor, svagsinta, missledda. Du fick med en hel del förakt mot andra på ditt relativa korta svar, eller hur?

Men själv vill du fly när andra kallar er samma saker. För då blir det något annat förstås. Man ser sig som moraliskt överlägsna, men kastar egentligen bara omkring sig epitet om andra, som du väl visar själv. Är det att debattera civiliserat anser du? Då visar du förstås inte det.

Så försöka hålla dig till sakfrågan, så kan vi diskutera "civiliserat". Kan du visa att man kan byta kön egentligen. Eller vad har du för sakargument, egentligen? För du kom förstås inte med något sådant nu. Eller hur? En halmgubbe faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in