Citat:
Ursprungligen postat av
BuckshotBill
Vilka är alla dessa kloka Trump-älskare du har i åtanke då? Jag skulle älska att få läsa något insiktsfullt från dom för att dämpa min oro för utvecklingen. Men det är ju svårt. Hur presenterar man rimliga perspektiv från en auktoritär, taktlös, narcissistisk, demokrati-fiende som som Trump? Självklart kan man vara en god höger-debattör, men de är ofta inga fan av Trump. Jag kan tänka mig att "jag röstade på Trump för jag tyckte Biden var mer upprörande/sämre därför att..." skulle kunna få till en rimligt informerad perspektivs-vinkel.
Annars tycker jag du (alla) ska läsa Dylan Combellicks nyligen publicerade text
"Living in Censorship" som på ett strålande sätt förklarar vad som gått fel med Twitter och varför normala människor drar sig därifrån. Och jag kan avslöja att det är något annat än att folk skulle vara "snöflingor" som inte klarar av att höra motargument.
Ja men du säger direkt att du inte vill diskutera med någon som inte hatar Trump. Du har bestämt dig. Men bara för att du, utifrån din syn, anser att alla är idioter, så har du förstås helt uteslutet en sådan debatt. Du koncentrerar dig på hans sätt och tar fasta på en massa överdrifter han gjort, men även enstaka uttalanden som han gjort och man plockat ur sitt sammanhang, för att framställa honom hemskare än han är. Man har även skrämt dig, med påståenden om vad som kommer att ske, uppenbart, fast du överlevde förra perioden. För det säger du själv. Men största hatet, är mot att han inte gör att cancellera. Allt man säger rinner av honom.
Jag kan förklara varför människor röstar på Trump. Det har inte med att de är mot Biden, utan att de är mot hela woke-idén vilket han går emot. De anser att alla som stöder det, är lika stora idioter som du anser om dem. För faktiskt, hur kan man stödja saker som bygger på lögner och är rasistiska? Som förtrycker människors åsikter och ger dem epitet istället för att debattera. Du har väl hela arsenalen klar. Nazist, rasist, homofob, transofob, WT, misogyn och vad du nu använder? Eller menar du att jag har fel här?
Men menar man att människor inte ska få ha andra åsikter, än man själv har och inte är beredd att debattera dem, utan bara förskjuter människor som inte har "rätt" åsikter. Då är man själv inte demokrat. Men det är utifrån det här beteendet som Trump har uppstått. Han är skapad. För om man försöker cancellera och deplattformera människor som har andra åsikter än en själv, får man förstås en motreaktion. För då beter man sig som antidemokratiska svin.
Som Machiavelli sa, När eliten förtrycker folket, för de fram en ledare som förtycker eliten. Det är vad som har skett nu. Man har förtyckt människors åsikter. Är du beredd att debattera det här beteendet, från din sida?.