Citat:
Ursprungligen postat av
mickenyqvist123
Man kanske kan tycka att den här tråden inte hör hemma i rätt forum, men eftersom han nu är all-in på Trumptåget och en instrumentell del i MAGA-maskineriet så tycker jag absolut att han nu är en politisk figur då han tagit ställning.
Att Rogan trendat hårt mot den yttersta högerkanten de senaste åren är inget nytt. Jag har varit ett fan i nästan 10 år och på den tiden så hade han en skön mix av right wingers och left wingers som gäster, det var en bra balans. Han kunde ha Alex Jones ena dagen och sedan kompensera med Kyle Kulinski nästa dag (Kyle Kulinski som för övrigt går loss på Rogan nu varje dag på X, trots att de är vänner så callar han ut honom för hans uppenbara moraliska förfall. Min gissning är att Rogan inte kommer bjuda in honom igen, någonsin).
Snabbspola till 2024 och hans transformation till MAGA är 100% komplett. Veckan innan valet så hade han Trump, JD Vance, och Musk på sin show. Han hade ingen demokratisk kandidat eller pundit. Men, det är inget nytt.
Det som däremot är nytt, och får X/Twitter att explodera just nu, är att han vänt sig mot Ukraina på ett helt bisarrt sätt och lägger skulden på kriget vid deras fötter. I en bisarr monolog så säger han "fuck you!" till Ukraina och Zelensky utan att kritisera Putin alls.
Vad har hänt här? Hur kan man gå från att vara en Bernie Sanders-supporter år 2019 till att nu ta Ryssland och Putins parti år 2024? Jag är på riktigt förvånad över Rogans skrupelfria nya livsstil, och det svider en del eftersom jag varit ett fan en längre tid och tittat på gud vet hur många avsnitt. Men nu undrar jag på allvar hur i helvete han lyckas sova om nätterna.
När Spotify gav honom en miljard för att köpa podcasten, det var då det började tror jag. Han är nu så pass rik att hans hjärna är helt friterad och allt för honom handlar om att skydda sina tillgångar och givetvis casha in på Trumps kommande skattesänkningar, vilket kommer gynna honom och hans ultrarika polare allra mest.
Otroligt att ni på vänsterkanten inte lyckas förstå det mest uppenbara trots allt som hänt dom sista åren. Det är inte Joe som förändrats det är politiken. Du har otaliga exempel på folk som varit på den liberala sidan med dragning åt vänstern som förkastat dagens Demokrater och deras politiska agenda.
Vänstern har snart svikit alla dom ideal dom stod för vd det gäller moraliska ställningstagande så det där med att folk eller Joe Rogan skulle tappat sin moral är ju inget annat än kraftig projektion från eran sida.
Vad det gäller Ukraina så skall du inte recensera någons ståndpunkt där för du har ingen aning om den konfliktens komplexa natur.
Demokraterna har blivit ett parti för eliten inte för arbetarna.
Valet 2024 är en direkt spegling av detta. Du tror på allvar att det inte fanns något politiskt som gav drivkraft till detta utan bara individer som blivit högerextrema helt utan orsak.
Joe Rogan går från klarhet till klarhet och har rätt i det mesta och en stor orsak till att folk fått upp ögonen på dom du håller under vingarna genom dina åsikter.
Du verkar leva i någon form av politisk vacuum och verkar sörja över allt som förändras utan att du kan förstå varför.
Rogan har blivit högerextrem!
RFK har blivit högerextrem och är en foliehatt!
Tulsi Gabbard har blivit.. nej just det hon var väl aldrig demokrat?
Musk är en galning!
USAs befolkning, en majoritet röstade på Hitler!
X borde förbjudas!
Jag vill ha en ny booster MRNA vaccin i December!
Putin kommer invadera Sverige och hela Europa med sina stridsvagnar från 1918!