Citat:
Ursprungligen postat av
Vindsurfaren
Jag har en konflikt med en kollega (som även är i konflikt med dem flesta andra i organisationen).
Ett återkommande problem är att denna kollega pekar ut och hänger ut mig inför hela arbetsgruppen och chefen i varje personalmöte. Jag blir av naturliga skäl besvärad över situationen. Att behöva försvara sig och förklara sig inför hela organisationen. Jag har pratat med min chef, flera gånger om detta, men hon ser inget fel i det. Hon kallar det för min ”personliga upplevelse/känsla” snarare än ett verkligt problem och tycker att man ”måste kunna prata med varandra”. Jag har pratat med facket som säger att det jag går igenom inte är okej, men de kan inte riktigt göra något åt detta. Kollegans uthängningar är inte välmenade då hon helt tydligt vill skapa olägenheter för mig. Mina övriga kollegor tycker så synd om mig, men de kan inte riktigt göra något. Jag är
Lite i en utsatt situation och kan inte byta jobb. Det var verkligen med nöd och näppe som jag lyckades få det här jobbet efter en lång arbetslöshet. Tips på hur jag kan hantera detta?
På vilket sätt hänger hon ut dig? Kritiserar hon ditt sätt att sköta arbetet, eller är det dig som person det handlar om?