2024-11-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det är det inte, kvinnor kommer undan i nästan 100% av fallen.
Nu är det ju rätt sällan som män får ordentliga skador av att en kvinna slår dem, och ännu mindre dör av det.
Det finns få saker som är mer äcklande än att en man försöker förringa problemet med att kvinnor mördas i sitt eget hem av sin man, och därtill försöker få det att verka som att männen på något sätt skulle ha samma situation som kvinnorna.
Citera
2024-11-25, 23:29
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
För att så fort man påpekar att män också kan ha det dåligt blir man stämplad som kvinnohatare och någon som är emot jämlikhet. Det är bara synd om kvinnorna nuförtiden.

Jag skrev för ett tag sedan ett inlägg om att Statiska Centralbyrån hade publicerat en Story på Instagram där de skrev ”Thank god” i ett inlägg om att män var mer våldsutsatta än kvinnor allmänt: (FB) Statistiska Centralbyrån (SCB) uppmärksammar männens utsatthet för våld på Instagram Samhället och statliga myndigheter firar alltså numera när män har det sämre än kvinnor.
Citera
2024-11-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tur för kvinnorna att det oftast är män som dör i krig och utsätts för dödligt våld.
Vad har det att göra med att en man slår ihjäl sin fru eller sambo i hemmet? Skulle det på något sätt rättfärdiga det eller göra det till ett mindre problem?
Jag hoppas att du helt enkelt inte tänkte dig för innan du skrev, det ena har överhuvudtaget ingenting med det andra att göra.
Citera
2024-11-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primleonx
Vad är din källa på detta?
Min källa är rapporten från FN:
https://www.unwomen.org/sites/defaul...micides-en.pdf
Jag använde deras siffror för att räkna fram fördelningen mellan män och kvinnor med avseende på dödsoffer. Man kan fråga sig varför de inte valde att presentera det. Men en fördelning 44-56 låter kanske inte så dramatisk?
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Hur många av de 110 dödade männen blev dödade av en kvinna?
Hur många av de 140 dödade kvinnorna blev dödade av en man?
Det framgår inte från rapporten. Sedan skall man inte glömma att när det gäller hedersmord så deltar både män och kvinnor som gärningspersoner. Faktum kvarstår: Enligt FN-rapportens egna siffror (som helt fokuserar på dödligt våld mot kvinnor i nära relation) så är dödligt våld i nära relation väldigt jämställt. Jag blev själv förvånad när jag kontrollräknade, jag trodde att det var mycket större skillnad i fördelningen av dödsoffer mellan könen. 44-56 är väldigt jämställt. Så varför pratas det inte om kvinnors våld mot män?
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Vad fan snackar du om? Att nästan lika många kvinnor som män skulle ha ihjäl sina partners i hemmet? Du måste ha missuppfattat rapporten å det grövsta.
Från rapporten:
Male and female share of homicide victims: 80% male, 20% female.
Share of male and female homicide victims killed by intimate partners or other family members: 11,8% male, 60,2% female.

Do the math.
Citera
2024-11-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Min källa är rapporten från FN:
https://www.unwomen.org/sites/defaul...micides-en.pdf
Jag använde deras siffror för att räkna fram fördelningen mellan män och kvinnor med avseende på dödsoffer. Man kan fråga sig varför de inte valde att presentera det. Men en fördelning 44-56 låter kanske inte så dramatisk?

Det framgår inte från rapporten. Sedan skall man inte glömma att när det gäller hedersmord så deltar både män och kvinnor som gärningspersoner. Faktum kvarstår: Enligt FN-rapportens egna siffror (som helt fokuserar på dödligt våld mot kvinnor i nära relation) så är dödligt våld i nära relation väldigt jämställt. Jag blev själv förvånad när jag kontrollräknade, jag trodde att det var mycket större skillnad i fördelningen av dödsoffer mellan könen. 44-56 är väldigt jämställt. Så varför pratas det inte om kvinnors våld mot män?

Från rapporten:
Male and female share of homicide victims: 80% male, 20% female.
Share of male and female homicide victims killed by intimate partners or other family members: 11,8% male, 60,2% female.

Do the math.
Det stod också att kvinnorna mördas i hemmet och männen utanför hemmet till största del. Sluta ljug!
Citera
2024-11-25, 23:39
Medlem
Citat:
Nu är det ju rätt sällan som män får ordentliga skador av att en kvinna slår dem, och ännu mindre dör av det.
Definiera sällan.

Det är rätt sällan kvinnor får ordentliga skador av att en man slår dem, och ännu mindre dör av det.

Visst, 1 är en för mycket. Men nej, det sa du ju precis att 1 inte är något att bry sig om!

Så var snäll och definiera "sällan".
Citat:
Det finns få saker som är mer äcklande än att en man försöker förringa problemet med att kvinnor mördas i sitt eget hem av sin man, och därtill försöker få det att verka som att männen på något sätt skulle ha samma situation som kvinnorna.
Dina fetischer är inte intressanta. Det är du som förringar människor som blir slagna, inte jag. Ett klockrent exempel:
Citat:
Du ser inte själv?
Citera
2024-11-25, 23:44
Medlem
Minimuchers avatar
1640 män tar självmord globalt varje dag.
Men låt oss tänka på kvinnorna.

Det vill säga fler än vad som dör varje dag i väpnade konflikter. Eller i trafikolyckor globalt.
Citera
2024-11-25, 23:48
Medlem
Citat:
Det stod också att kvinnorna mördas i hemmet och männen utanför hemmet till största del. Sluta ljug!
Låt mig förklara så att även en matematiskt utmanad person kan förstå.
80% av alla mordoffer är män. 11,8% av de mördade männen dödas i en nära relation. 0,80*0,118=0,0944. Det innebär att 9,44% av alla mord begås mot en man i en nära relation.
20% av alla mordoffer är kvinnor. 60,2% av de mördade kvinnorna dödas i en nära relation. 0,20*0,602=0,1204. Det innebär att 12,04% av alla mord begås mot en kvinna i en nära relation.
0,0944+0,1204=0,2148
0,0944/0,2148=0,44
0,1204/0,2148=0,56

Jag hoppas att ovanstående inte är allt för högt över din matematiska begåvning.
Citera
2024-11-26, 00:04
Medlem
Efter att kvinnorna våldtog Sverige och skapade barnsoldater samtidigt som de skrek Nazister efter vuxna män som påpekade vad de gjorde, känns detta oviktigt.

Numera är det enda viktiga vad kvinnan röstat på. Är det vänsterextrem skit, är hon värd skit.

Simple as that...
Citera
2024-11-26, 00:16
Medlem
JohnnieStalkers avatar
På tv sade de att majoriteten av de mördade kvinnorna var utsatta för hedersförtryck. Tror knappast det är upplysta vita män vi talar om då.
Citera
2024-11-26, 00:29
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vad har det att göra med att en man slår ihjäl sin fru eller sambo i hemmet? Skulle det på något sätt rättfärdiga det eller göra det till ett mindre problem?
Jag hoppas att du helt enkelt inte tänkte dig för innan du skrev, det ena har överhuvudtaget ingenting med det andra att göra.

Citerar från artikeln

Citat:
Uppskattningsvis 80 procent av alla mordoffer 2023 var män och 20 procent var kvinnor, men dödligt våld inom familjen drabbar kvinnor i mycket högre grad än män
Citera
2024-11-26, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det kommer belysas
https://www.facebook.com/buschebba/p...67394524/?_rdr

Sedan så dödas ca 5 män av sina kvinnliga partners också, medans ca kvinnor 14 blir dödade.

Sverige har 10 miljoner invånare så det är faktiskt extremt liten risk att bli dödad av sin partner.

1700 svenskar tar självmord varje år, faktiskt mycket större risk att du dödar dej själv
än att din man gör det.

Många andra saker är farligare än din man syklar, hästar, bilar, droger mm.

Det går inte komma under 14 dödade kvinnor, hjärndöd populism kallas det.
Det är bara Sverige som håller på så här.

Man kan förstå om länder på balkan eller Storbritanien där varannan man tar steroider, dricker pints
och spöar sin flickvän tar tag i ett problem som aldrig riktigt diskuterats,
men Svenskar är korkade.

Fjorton mördade kvinnor på 10 miljoner invånare är världsrekord och det har legat på
den nivån i flera år och går inte komma under ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in