Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 17:57
Medlem
RollonHomies avatar
Det här var nog något av det värsta jag sett. Jag såg ett och ett halvt avsnitt, sedan stod jag inte ut mer. Jag kan inte förstå att jag orkade hålla ut så pass länge.

Önskar jag kunde skriva mer utförligt om varför jag inte tyckte om den, men det känns som att det vore lika mycket bortkastad tid som det var att se eländet.

1/5

Jag hade kunnat ge den 0/5 men de ska ändå ha lite beröm för att de orkade slutföra projektet.

https://www.svtplay.se/fran-insidan
Citera
Igår, 18:01
Medlem
Crabbofixs avatar
jag såg att den låg uppe på svtplay men jag vet inte om jag orkar mer ännu mer kriminella blattar som bryter på svenska efter att ha sett flera avsnitt av helikopterrånet...

dom flesta fängelseserier/filmer är ju dessutom likadana, det är bråk o skrik, och dom slår på dörren till cellen och dom gapar på vakten och dom slåss med varandra och dom bråkar i matbespisningen och dom står och röker på gården och dom försöker smuggla in knark i röven osv
Citera
Igår, 18:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
jag såg att den låg uppe på svtplay men jag vet inte om jag orkar mer ännu mer kriminella blattar som bryter på svenska efter att ha sett flera avsnitt av helikopterrånet...

dom flesta fängelseserier/filmer är ju dessutom likadana, det är bråk o skrik, och dom slår på dörren till cellen och dom gapar på vakten och dom slåss med varandra och dom bråkar i matbespisningen och dom står och röker på gården och dom försöker smuggla in knark i röven osv

Det bästa och enklaste är att sätta alla i en varsin madrasserad cell där man ger dem mat tre gånger om dagen sittandes i sin cell. Ser man sen också till att lampan är tänd dygnet runt så blir det riktigt bra.
Citera
Igår, 22:58
Medlem
Dramaserie eller dokumentär?
Citera
Igår, 23:55
Medlem
depressed.worlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Dramaserie eller dokumentär?

Drama.

Det enda som var + i serien är att dom använde äkta KV-kläder. Bara sett någon minut in i serien men den är inspelad på en anstalt också ser man.

Hur dom nu lyckades med det när det är platsbrist så det sjunger om det.
Citera
Idag, 15:00
Medlem
Jävlar vilket sömnpiller.
Huvudrollsinnehavaren som ser ut som en pluffsig MENA-John Snow går mest runt och muttrar/viskar i sina mjukisar. Medan resten av internerna går runt i korridorerna och säger "bror" till varandra.
En snäll neger som vill bli rappare, en gymmande jugge som langar knark och knullar den kvinnliga pliten, en äldre vis fadersgestalt, leukemi-ryss och vad mer det nu va.
Riktigt tråkigt, kommer absolut inte se något mer avsnitt.
Citera
Idag, 16:11
Medlem
Tyskstuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depressed.world
Drama.

Det enda som var + i serien är att dom använde äkta KV-kläder. Bara sett någon minut in i serien men den är inspelad på en anstalt också ser man.

Hur dom nu lyckades med det när det är platsbrist så det sjunger om det.

Anstalten i serien byggdes upp i ett gammalt vårdhem i Skåne, så ingen äkta anstalt.
Citera
Idag, 19:53
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Jävlar vilket sömnpiller.
Huvudrollsinnehavaren som ser ut som en pluffsig MENA-John Snow går mest runt och muttrar/viskar i sina mjukisar. Medan resten av internerna går runt i korridorerna och säger "bror" till varandra.
En snäll neger som vill bli rappare, en gymmande jugge som langar knark och knullar den kvinnliga pliten, en äldre vis fadersgestalt, leukemi-ryss och vad mer det nu va.
Riktigt tråkigt, kommer absolut inte se något mer avsnitt.
Skämskudden åkte på när en av internerna hade ett samtal med sin mor i telefonen och det lät som att hon satt i andra änden och läste sina monologer direkt från ett papper, helt utan inlevelse. Så fruktansvärt genomuselt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in