Citat:
Ursprungligen postat av
Tidsmaskinisten
Efter mer research har jag kommit fram till att jag INTE ska ha en arm med gasfjäder för detta ändamål eftersom att den då kommer att resa sig varje gång man tar loss laptopen från plattan.
Det låter ju logiskt. Har bara ägt en monitorarm och den är gasdriven men då det bara hänger en statisk skärm på den så inträffar ju inte den typ av problematik som du nämner.
Har ett yttepyttelitet skrivbord där jag har min laptop och ska få plats med en 27" skärm samt tangentbord och mus. Löste det halvbra med armen jag har nu men vill egentligen ha en sådan arm av den typ jag länkade till tidigare - problemet (för mig) är att efter att ha kontroll mätt bredden på skärm och laptop så kommer skärmen sticka ut ett par centimeter precis vid en trappa där det går en massa löst folk (läs familjemedlemmar) upp och ner hela tiden och jag litar inte på dom.
Skulle möjligtvis funka om jag kan vrida datorn och skärmen lite i vinkel men jag tvekar fortfarande. Hur som, ett långt sätt att skriva det som egentligen är intressant, jag följer med spänning vad det visar sig att du köper och om du tycker att det funkar bra