Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 20:43
Medlem
Jag vet inte när det började, men nu har det blivit riktigt illa. Det är väldigt många engelsktalande herrar som i sina poddar pratar som pundare, troligen i villfarelsen att detta förmedlar maskulinitet. De upprepar sig halvvägs in i varenda mening. De låtsas tveka på vart femte ordval och fyller tanketiden med gutturala ljud och stamningar ("I-I-I-I-I-hhhuhuuuhhhuuu....I-I-I...I think that there's ughghe....huheuhe you, you know..like...a code of ethics here"). T.ex. Matt Walsh har blivit så outhärdlig med sitt språkbruk att jag inte längre orkar titta på hans videos. Neil Oliver har inte gått över gränsen än, men är nog på väg.

Vad beror detta på?
Citera
Igår, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Jag vet inte när det började, men nu har det blivit riktigt illa. Det är väldigt många engelsktalande herrar som i sina poddar pratar som pundare, troligen i villfarelsen att detta förmedlar maskulinitet. De upprepar sig halvvägs in i varenda mening. De låtsas tveka på vart femte ordval och fyller tanketiden med gutturala ljud och stamningar ("I-I-I-I-I-hhhuhuuuhhhuuu....I-I-I...I think that there's ughghe....huheuhe you, you know..like...a code of ethics here"). T.ex. Matt Walsh har blivit så outhärdlig med sitt språkbruk att jag inte längre orkar titta på hans videos. Neil Oliver har inte gått över gränsen än, men är nog på väg.

Vad beror detta på?
Mykoplasma eller covid?
Citera
Igår, 21:24
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:

Vad beror detta på?
Varför inte länka till dem, så att vi kan bättre förstå?

I övrigt så låter det ju lite som en gammal "behålla ordet teknik", lite som gamle gode Torbjörn Fälldin brukade kunna använda sig av.
Citera
Igår, 22:07
Medlem
Citat:

Vad beror detta på?

Haha, Kul, kan du länka nåt exempel?

Tänkte på detta tvekande och stammande senast idag
stör mig också nåt otroligt på att man inte kan bestämma sig för en mening, och avsluta den, utan ska liksom försöka hitta ett bättre mer beskrivande ord mitt i meningen.
Samt att man är så jävla rädd att säga nån bokstav som nån livsoduglig lättkränkt skör sak kan blir kränkt av. Så varje mening bli som en rättegång där man måste väga av och an med en giljotin över sig. "-TÄÄÄÄÄnk om nån som inte ens vill vara i detta land blir jätteledsen om jag säger nokia, var det inte nån finne som var rasist som hade en nokia en gång..." och så får man gå igenom hela registret så att inte hitkommat ska skaffa sig en anledning att rånmörda dig
Senast redigerad av kontradiktoriskt Igår kl. 22:11.
Citera
Igår, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Varför inte länka till dem, så att vi kan bättre förstå?

I övrigt så låter det ju lite som en gammal "behålla ordet teknik", lite som gamle gode Torbjörn Fälldin brukade kunna använda sig av.

haha, behålla ordet teknik, den var bra
när det fortfarande ansågs oartigt att avbryta.
Citera
Idag, 01:19
Medlem
Här har vi det senaste exemplet från Matt Walsh: https://www.youtube.com/watch?v=SwDKkqaz9_8

"It doesn't feature any cars, or anything, anything, eehuhuheu, it features nothing to do with cars."

"Let's go ahead and...(kort ångestpaus)...play that...(kort ångestpaus)...again."

Det jobbigaste är nog att männen pund-pratar med en sån energi. Det ligger en sån jävla ADHD-gas i rösten på dem när de stammar och låtsas söka efter rätt ord. Varenda mening låter som att de kommer ligga vakna hela natten och gräma sig om de inte stammar och upprepar tills det blir rätt. Varenda fras behandlas som ett framtida talesätt. Det är så uppenbart krystat. Tala rent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in