2024-11-25, 23:34
Medlem
Pruttmuffs avatar
Hur fungerar e-sim? Simkortet är inbyggt i mobilen förstår jag, men hur går man tillväga för att få sitt mobilnummer i mobilen?
Citera
2024-11-26, 02:02
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Hur fungerar e-sim? Simkortet är inbyggt i mobilen förstår jag, men hur går man tillväga för att få sitt mobilnummer i mobilen?
Precis, om du använder en operatör som stödjer e-sim så kan du be dom aktivera ditt nummer för det efter att du har skaffat ny mobil eftersom Samsung A04s bara stödjer fysiska SIM.
Citera
2024-12-13, 19:04
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Precis, om du använder en operatör som stödjer e-sim så kan du be dom aktivera ditt nummer för det efter att du har skaffat ny mobil eftersom Samsung A04s bara stödjer fysiska SIM.
Ja, men om jag inte har helt fel så får man en länk med QR-kod av operatören som man ska scanna med mobilen?

Jag får fråga operatören när jag byter mobil till en som inte har simkortsplats, så det dröjer väl några år.
Citera
2024-12-13, 21:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ja, men om jag inte har helt fel så får man en länk med QR-kod av operatören som man ska scanna med mobilen?

Jag får fråga operatören när jag byter mobil till en som inte har simkortsplats, så det dröjer väl några år.
Det har du rätt i, osäker på om alla operatörer kör med QR-kod.

Idag brukar mobiler med e-sim ha plats för SIM-kort också... Kan vara bra på resor men annars klarar jag mig utan.
Citera
2024-12-14, 02:59
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det har du rätt i, osäker på om alla operatörer kör med QR-kod.

Idag brukar mobiler med e-sim ha plats för SIM-kort också... Kan vara bra på resor men annars klarar jag mig utan.
Vad kör operatörerna med om dom inte kör med QR-kod?
Citera
2024-12-14, 03:27
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Vad kör operatörerna med om dom inte kör med QR-kod?
Man kan också använda aktiveringskod eller logga in hos sin operatör där man har ett eSIM
https://youtu.be/P4XtVZV6YvA?si=lER7iCt6TpxrxVoy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in