Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 05:01
Medlem
” Begravningsbyrån Return to Nature har i en uppmärksammad skandal förvarat 190 ruttnande lik utan korrekt hantering, i stället för att kremera dem som utlovat, och gett anhöriga cementpulver i urnor.”

Fy fan vad sjukt, bara i USA. Stort mysterium att ingen märkt något tidigare?

Länk till artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...egravningsbyra
Citera
Idag, 06:22
Medlem
Lite väl vinstdrivande begravningsbyråer har funnits i alla tider i detta …land of the free .
Ett av de mer välkända fallen är från Kalifornien med mycket kremerande, en flashig Corvette och ev något mord.

https://www.youtube.com/watch?v=GCBZ918FPGA
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg Idag kl. 06:27. Anledning: Stevefel
Citera
Idag, 07:50
Moderator
OYs avatar
Utgången rubrik "Begravningsbyrån gömde 190 döda människor i ett hus – levde liv i lyx"

/Mod
Citera
Idag, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kikenoan
” Begravningsbyrån Return to Nature har i en uppmärksammad skandal förvarat 190 ruttnande lik utan korrekt hantering, i stället för att kremera dem som utlovat, och gett anhöriga cementpulver i urnor.”

Fy fan vad sjukt, bara i USA. Stort mysterium att ingen märkt något tidigare?

Länk till artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...egravningsbyra

finns fler liknande fall

i sverige kunde förbrännaren på en kyrkogård ha som sidoknäck att dra ut guldtänder med tång på vissa döda, detta var 70-80 talet i en medelstor stad i västra sverige. Hur det är idag vet jag inte, men om guldet som sedan dess ökat massor i värde är kvar i munnen på liken tvivlar jag mkt starkt på
Citera
Idag, 11:04
Medlem
Detta är ju en historia som avslöjades förra året och fick mycket uppmärksamhet då. Nu är väl utredningen klar och det har väckts åtal om jag förstår rätt. Fanns det inte en tråd om fallet?
Citera
Idag, 12:54
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Detta är ju en historia som avslöjades förra året och fick mycket uppmärksamhet då. Nu är väl utredningen klar och det har väckts åtal om jag förstår rätt. Fanns det inte en tråd om fallet?

Fick man nåt svar på varför de valde förvaring framför kremering? För en lekman känns det ju enklare att bränna liken och ge bort askan än att stapla 190 kroppar på hög.
Citera
Idag, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Fick man nåt svar på varför de valde förvaring framför kremering? För en lekman känns det ju enklare att bränna liken och ge bort askan än att stapla 190 kroppar på hög.

Det finns lekmän som är kannibaler. Kanske det är orsaken. Hamstra mat inför vintern.
Citera
Idag, 22:43
Medlem
-GGs avatar
Varför lever man i lyx för att man struntar i att kremera 190 döda människor?

Det kan väl inte generera några jättesummor som ett lyxliv kräver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in