Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Idag, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Live-love-die
Tack för era svar, det fick mig att tänka till lite och jag drar mig faktiskt undan detta.

Återkoppla gärna, vad blev du avskrämd från etc. det hjälper nog fler kvinnor i din situation i framtiden.
Citera
Idag, 15:23
Medlem
El0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Tar han hand om sina barn? Du nämner att en är på HVB hem. Där har du svaret om han är en bra person. En bra man tar hand om barnen!

Instämmer här! Äpplet faller...
Citera
Idag, 15:37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Live-love-die
Tack för era svar, det fick mig att tänka till lite och jag drar mig faktiskt undan detta.

Klokt. Det här är ingen snubbe du hade mått bra av att ha i ditt liv.
Citera
Idag, 15:56
Medlem
Jag har så svårt att förstå den här grejen med att vara rädd för personer med en kriminell historik, absolut kan det finnas skäl att dra åt sig öronen när det gäller tidigare sexualbrott eller om det förekommit våld i nära relationer. Då behöver man kanske vara extra försiktig och undersökande innan man går in i ett förhållande.

Men det är väl ändå inte rimligt att säga att en händelse för 10 år sedan redan vid första anblick innebär att personen inte är en bra människa eller har förändrats. Kan man inte göra egna bedömningar utifrån samtlig information som finns om personen.

Säg att man dömts för en misshandel för 10 år sedan, men därefter har utbildat sig, skaffat ett bra jobb, är verksam i något ideellt arbete eller Gud vet vad därefter, ska man ändå då tycka att misshandeln är så pass klandervärd att man inte med egna bedömningar kan komma fram till att det är en bra människa.

Jag vet en människa som har upp emot 32 punkter i sitt belastningsregister för allt från narkotikabrott och misshandel till rån som efter ett antal år av kriminellt leverne helt ändrat om. Gått utbildning, tagit itu med sina missbruk och nu mera driver framgångsrikt eget företag. Denne har skaffat fru och barn utan att för den sakens skull vara en dålig människa idag.

En annan jag känner är dömd för 4 fall av misshandel i unga år, varit ute på krogen och slagits i fyllan, som idag är gift och har 4 barn, driver eget företag med 20-talet anställda och som engagerar sig oerhört i barnens fritidsintressen och är en skötsam människa i övrigt.

Är det en orimlig tanke att det inte är en incident ska vara det som definierar människa för resten av deras liv?
Citera
Idag, 16:22
Medlem
Konstnarren5s avatar
Tragisk tråd. Många som säger undvik uppvisar själv psykotiska drag från tid till annan i denna och i andra trådar. Och sen dyker ett stackars kvinnobarn upp och vill ha relationsråd från samma personer som med stor sannolikhet är både sjukare och farligare än den person som hon själv beskriver och kontemplerar relation med. Ironiskt. Och tragiskt. Och omdömeslöst.
Citera
Idag, 17:22
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
Idag, 20:41
Medlem
Lämna, bara lämna
Citera
Idag, 22:28
Medlem
Tycker man borde tacka nej till barnmisshandlare
Citera
Idag, 23:33
Medlem
El0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Tragisk tråd. Många som säger undvik uppvisar själv psykotiska drag från tid till annan i denna och i andra trådar. Och sen dyker ett stackars kvinnobarn upp och vill ha relationsråd från samma personer som med stor sannolikhet är både sjukare och farligare än den person som hon själv beskriver och kontemplerar relation med. Ironiskt. Och tragiskt. Och omdömeslöst.

Har man sitt barn på HVB hem så är det inte bara bara i mina ögon.
Misshandel eller gammalt skit skulle jag inte döma någon för.

Men att misslyckas totalt som förälder tycker jag ändå säger någonting.
Kommer själv från ett trassligt tidigare liv och har sett mycket olika fall i mina dagar.

När det går sådär långt så har jag sett ett mönster att föräldrarna INTE mår bra eller för den delen ens bryr sig om sina barn.
Empatilösa, svaga föräldrar med egen problematik som gett upp sina barn en gång i tiden.
Senast redigerad av El0l Idag kl. 23:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in