Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-11-27, 12:29
Medlem
Markus Allard som leder Örebropartiet som fått ganska stor uppmärksamhet på Youtube. Markus Allard framträder regelbundet på Youtube kanalen Riks.

Örebropartiet växte och tog fler platser i kommunfullmäktige i Örebro i valet 2022.

Kommer partiet lyckas nationellt? Kommer de kunna ta röster från SD, M, S kanske andra partier?

https://www.friatider.se/vi-ska-utro...sd-pa-riksniva
Citera
2024-11-27, 12:33
Medlem
One2Manys avatar
Vem Fan har ett intresse av att rösta på Örebropartiet utanför Örebro?
Citera
2024-11-27, 12:36
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Det fanns planer på avknoppningar +en ev rikstadslista.

Dessutom får han plats i riksdagen om örebropartiet får 12% i regionen
Citera
2024-11-27, 12:37
Medlem
Tyvärr inte en chans !!
Citera
2024-11-27, 12:46
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Det fanns planer på avknoppningar +en ev rikstadslista.

Dessutom får han plats i riksdagen om örebropartiet får 12% i regionen

Allard hör så klart inte hemma i Riksdagen, skulle han uppföra sig i kammaren som han gör i fullmäktige i Örebro skulle han bli utslängd illa kvickt och bannlysas. Han är ett barn med sannolikt många bokstavskombinationer och diagnoser. Han borde ta tag i dem i stället och efterpå börja arbetsträna på ett lager någonstans. Möjligen kunde han ta värvning som cirkusapa eller uppträda på Kiviks marknad. Sicken byfåne.
Citera
2024-11-27, 12:52
Medlem
Tubleross avatar
Inte omöjligt. Men mycket svårt. Det är alltid väldigt svårt för nya partier att ta sig in i riksdagen.

Dock har Allard en hel del av de egenskaper som man behöver om man ska kunna lyckas på riksnivå.
Citera
2024-11-27, 12:54
Medlem
Klas-Vegass avatar
Man kan visst få en plats om man har stort stöd lokalt. Jag vill minnas att KDs alf svensson behövde 12% av rösterna i JÖnköpings län för en riksdagsplats (jag kan minnas fel siffror). Har för mig han var nära innan de kom in i riksdagen.

Men "örebro"-partiet sätter liksom ett tak för hur stora de kan bli.
Jag vet inte vad exakt vad markus står för. Mot slöseri vet jag men inte så mycket mer.

Störst utrymme för ett nytt parti är det idag för ett hårdare invandringskritiskt parti.
Citera
2024-11-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
1. Örebropartiet kommer inte att heta Örebropartiet i riksdagsvalet.

2. Det kommer sannolikt inte att ha en övervikt av örebroare på riksdagslistan.

3. Det kommer inte att driva lokalpolitiska frågor för att gynna staden Örebro.

4. Syftet med Örebropartiet var från första början att få väljarnas stöd för en ny ”ideologi” och därefter ta det hela vägen till riksdagen. Denna ”ideologi” skulle kunna kallas för ”ren populism” utan något prefix framför, alltså varken höger eller vänster.

Det har vi aldrig haft tidigare. SD är ett högerpopulistiskt parti och Ny Demokrati var ett nyliberalt populistiskt parti som jag tror att Nigel Farages Reformparti är i England.
Citera
2024-11-27, 13:23
Medlem
Baisianuss avatar
Nej. Marcus Allard är en jävla tomte som knappt går att ha i möblerade rum. Givetvis kommer han inte att komma längre än till Örebro kommunfullmäktige. Redan det är en bedrift. Men där tar det stopp, liksom det gör för Knapptryckarna, Afs, Nyans, Enhet, Piratpartiet och alla andra små skitpartier som fungerar som en fikaklubb för de närmast sörjande.
Citera
2024-11-27, 13:23
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
visste inte att nerikes allehanda hade ett konto på flashback?

Vilka är Nerikes Allehanda? Vad tycker de om Allard? Att barnungen Allard inte går att ha i möblerade rum, är känt sen gammalt; för oss med internetuppkopling.
Citera
2024-11-27, 13:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nej.

Den arge röde Allard gör tydligen ett bra jobb i Örebro.
Han gör även ett bra jobb som ”mediapersonlighet”.

Varför slösa bort det?
Citera
2024-11-27, 15:28
Medlem
Killen är ju helt grym på att argumentera. Det är inte många som slår honom på detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in