Citat:
Ursprungligen postat av
dodde03
Jag skrev in mig hos Arbetsförmedlingen med förhoppningen att få hjälp att hitta dom "gömda" jobben som inte finns utlagda, om det nu finns några men det får jag hoppas. Jag är inte med i någon A-kassa och vet inte om jag är berättigad någon ersättning från någon instans, dessutom ser jag ingen behov av dessa pengar då jag lever billigt och på sparade medel.
Till frågan - Hos Arbetsförmedlingen ska man ju rapportera sina sökta jobb, som ska vara 6/månad om jag inte minns fel? Annars finns risken att man får sin A-kassa indragen. Men om man som jag inte har A-kassa kan man då ignorera detta?
det är alltid smartare att vara inskriven på arbetförmedlingen, de har ett program som heter rusta och matcha, där du får träffa en jobbcoach en dag i veckan i en timme, och du får en hyfsad ekonomisk ersättning för detta ifall du lämnar in aktivitetsrapport varje månad för jobb du sökt.
det finns mycket du kan lära dig, och kanske ändå hitta något jobb som passar dig bättre än du kunde föreställa dig tidigare, som ett utomhusjobb som bonde exempelvis, samt att det är smart att ha pengar undansparade till behov i framtiden, så hör med arbetsförmedlingen om rusta och matcha!