Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-27, 14:07
Medlem
Harry_s avatar
ska man satsa lite eller kommer dippen direkt?
Citera
2024-11-27, 14:40
Medlem
Man brukar sjösätta saker när de ska till att sjunka. Säkert fifflat mycket med siffror osv. Säkert sagt upp otroliga mängder människor för att slipa till skeppet.
Citera
2024-11-27, 14:40
Medlem
ingetbranicks avatar
flyttat
Citera
2024-11-27, 16:41
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Man brukar sjösätta saker när de ska till att sjunka. Säkert fifflat mycket med siffror osv. Säkert sagt upp otroliga mängder människor för att slipa till skeppet.
Jajemen. Det är ett som är säkert. Och rådgivarna har cashat hem hundratals miljoner i avgifter. Och huvudmännen har avyttrat aktier till stora belopp.
Citera
2024-11-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
ska man satsa lite eller kommer dippen direkt?
Den ska ha blivit övertecknad på 90 min enligt Carnegie så den känns väl som en hyggligt säker teckna-sälj åtminstone. Sen innebär det förmodligen att man bara får typ 10 aktier i tilldelning, om man får några alls...

Jag vet inte om det är något som jag är så sugen på att äga på lång sikt dock. Det är ju en lågmarginal-business med rätt hård konkurrens där det i princip bara handlar om att kunna hålla låga priser och leverera snabbt.

Länk till prospektet: https://ir.apotea.se/media/Apotea%20...20Prospekt.pdf
Citera
2024-11-27, 20:41
Medlem
Kommer teckna mig för 1900st. Kommer säkert sluta med att man får 25 st. Eller liknande. Har även tecknat en mindre post på envar holding men där känns tilldelning mer säkert.
Citera
Idag, 16:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Kommer bli sån hype och sen efter en dag sjunker den till under 58kr
Citera
Idag, 18:08
Medlem
Har tecknat för 200 aktier.

Ibland är det lottning vilka som tilldelas och jag vill inte ha fler än så. Det är vågat att gå in stort bara för man tror det ska bli uppdelat till alla och tilldelning efter % i tecknandet, för det kan bli så att man får ALLT.

Läste dock nånstans att läkemedelsverket på sikt inte ska tillåta man levererar mediciner till brevlådor eller dumpar paket utanför dörren i trapphus. Det är ju redan nu inte tillåtet att leverera narkotiska preparat. Vet inte hur det här kommer slå mot apoteas försäljning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in