En man i 50-årsåldern har dött efter en trafikolycka i Vallentuna.
En lastbil och en personbil hade då krockat.
Polisen utreder olyckan som vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.
Lastbil med flak från åkeriet Bellmans som krockat med en volvo v90 eller v60 av nyare modell. Taket och vindrutan på volvon var helt intryckt på förarsidan. Bärgning var i full gång nör jag passerade vid 14-tiden.
Lägger till notisen från polisen då andra källors länkar ibland slutar fungera efter en tid.
Citat:
Klockan 12.25 inkom samtal om en trafikolycka med en lastbil och en personbil vid Mellösavägen/ Väsbyvägen. I nuläget finns ingen information om skadeläge. Bärgare är beställt till platsen.
I nuläget är ett körfält öppet förbi olycksplatsen.
Uppdatering:
En man i 50-årsåldern har avlidit efter trafikolyckan och anhöriga är underrättade. En anmälan kommer att skrivas om vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.
jag läste någonstans att lastbilens däck ska ha exploderat och att föraren därmed tappade kontrollen över fordonet. Just då mötte han en personbil och tragedin var ett faktum.
jag läste någonstans att lastbilens däck ska ha exploderat och att föraren därmed tappade kontrollen över fordonet. Just då mötte han en personbil och tragedin var ett faktum.
Fy fasiken så tragiskt! Jag tycker däckexplosioner på lastbilar blivit allt vanligare nu ! Senaste året har jag hört om 4-5 st. Innan hörde jag aldrig om det. Nån som kan förklara ?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!