Citat:
Ursprungligen postat av
Fiixaren
I helgen var jag och min tjej ute och festa med några kompisar. Några gånger under kvällen så hånglar min tjej med några av sina tjejkompisar.
En av mina killkompisar ser detta och skäller ut henne ”hur fan kan du göra detta mot din kille?”. Jag går dit och förklara att jag har inga problem med detta, liksom det känns som en grej tjejer gör med varandra.
Hur tänker ni som har flickvän? Är ni ok med det eller anser ni att det är otrohet?
Det är mellan dig och din tjej. Om du är OK med det så är det lugnt. Ingen annan kan sätta sig emellan.
Med det sagt är det också lite av en samhällsskada (född främst ur männens fantasier) att tjejer som hånglar med varandra är sexigt och något man vill se på medan killar som gört det automatiskt blir "bögigt" och "fel".
Se det som man vill men ursprunget till varför många killar är OK med det är ganska sorgligt.
Personligen är jag öppen för att min partner gör vad hon vill egentligen. Så länge samtycke och gränser sätts rätt så spelar det ingen roll. Skulle dock inte vilja att någon tomte satte sig emellan som "partnerpolis" och försökte bestämma vad som är OK eller inte. Säg åt dina vänner att sköta sitt. Du uppskattar tanken men när du själv är där så är det väl ändå onödigt? Annat om du inte var närvarande och de misstänkte otrohet.