• 1
  • 2
2024-11-28, 08:22
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu gissar jag att det inte gäller vanliga inlägg eller trådstarter som TS menar utan när det plötsligt mitt i en tråd dyker upp ett meddelande om ryssland med 20 länkar och en ”wall of text” som dyker upp ibland.
Många gånger startas det även nya trådar med ämnen som ”Ulf Kristersson äts upp av vargar” eller vad annat konstigt som helst. Oftast läggs dessa trådar även i fel kategorier.

Ja TS skriver om validering. Bank-ID?

Ser man sånt ryssspam får man anmäla det och det försvinner ganska fort.

Forumet anser sig vilja vara "yttrandefrihet på riktigt.

Jag förstår inte hur det skulle bli det med mer censur.

Även i en diktatur som Flashback måste man ha rätten att bryta mott reglerna. Sen så leder det såklart till konsekvenser. Men förmoderering eller validering....

Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Det, samt trådar som "världen skakar efter Putin visat sitt nya supervapen" Följt av en uppenbar lögn som påstående och sedan ett resonemang som "bekräftar" lögnen. Som exempel.

Ja det är ett otyg. Men det får man stå ut med och anmäla.
Citera
2024-11-28, 10:22
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Kära forum (hmmmm...)

Kanske skulle längre karantäns-tider och någon annan typ av validering behövas för att minska antalet inlägg och trådstarter från uppenbara troll? Vi lever ju ändå i en tid då Ryssland invaderat ett närbesläktat EU-land, Ryssvänliga Kina-trålare kapar kommunikationsledningar och Donald Trump snart tar över makten i USA.

Det finns viss risk för utomstående, organiserade, påverkans-kampanjer. Om man säger så.

Man kanske bara ska tillåta registrering med e-poster där man måste verifiera sig med mobilnummer, ex Gmail. Det går visserligen att ha flera mobilnummer men trollandet blir då genast mycket besvärligare.
Citera
2024-11-28, 10:33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Man kanske bara ska tillåta registrering med e-poster där man måste verifiera sig med mobilnummer, ex Gmail. Det går visserligen att ha flera mobilnummer men trollandet blir då genast mycket besvärligare.

Nja det går ju emot tanken med anonymitet.

Vi har forum som är förmodererade exempelvis övrigt och youtubeforumet. Möjligtvis skulle det funka i de mest hektiska forumen för att hindra framfarten på nya trådstarter som inte håller måttet.
Citera
2024-11-28, 10:44
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nja det går ju emot tanken med anonymitet.

Vi har forum som är förmodererade exempelvis övrigt och youtubeforumet. Möjligtvis skulle det funka i de mest hektiska forumen för att hindra framfarten på nya trådstarter som inte håller måttet.

Alltså det är vid verifiering vid registrering på Gmail man måste använda mobilnummer sedan några år tillbaka. Det har ju inget med registrering eller anonymitet på flashback att göra.
Senast redigerad av billigost 2024-11-28 kl. 10:46.
Citera
2024-11-28, 14:47
Medlem
Jag-Blonds avatar
Det är 50 inlägg i övriga forumet för att skriva i Ukraina forumet.

Många av dessa nya medlemmar som stressar för att komma in dit skriver i huvudsak skräp inlägg bara för att snabbt komma in. Dessa är hyfsat lätt att känna igen, så mitt förslag är att öronmärka dessa medlemmar.
Så dessa snabbare kan avlägsnas.
Citera
2024-11-28, 21:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Ja TS skriver om validering. Bank-ID?

Ser man sånt ryssspam får man anmäla det och det försvinner ganska fort.

Forumet anser sig vilja vara "yttrandefrihet på riktigt.

Jag förstår inte hur det skulle bli det med mer censur.

Även i en diktatur som Flashback måste man ha rätten att bryta mott reglerna. Sen så leder det såklart till konsekvenser. Men förmoderering eller validering....

Men att godkänna även sånt som inte ska stå, är spam eller rena skitinlägg har vi faktiskt ingen nytta sv här.
Hade vi inte haft moderatorer så hade hela forumet varit skit likt vilket tenstakvarter som helst.
Bank-ID skulle aldrig funka då vi inte har någon form av integritet längre.
Citera
2024-11-29, 10:59
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Men att godkänna även sånt som inte ska stå, är spam eller rena skitinlägg har vi faktiskt ingen nytta sv här.
Hade vi inte haft moderatorer så hade hela forumet varit skit likt vilket tenstakvarter som helst.
Bank-ID skulle aldrig funka då vi inte har någon form av integritet längre.

Jaha?
Du håller alltså med mig om att man ska få skriva vad man vill men vara medveten om att forumet har regler som kan leda till varning, avstängning eller banlysning, eller?

För du gav en kommentar kring ett inlägg jag gjort där en medlem på allvar anser att forumet behöver mer förmoderering. Jag anser INTE att mer censur behövs. För förmoderering skulle ju även göra det möjligt för moderatorer att plocka bort inlägg som de inte alls gillar. För att förebygga det skulle det då krävas ett system med speciella moderatorer som granskar moderatorer eller att moderatorer ska hålla på och spionera på varandras förmoderering.

Problemet med folk som har nya konton och spammar ser jag faktiskt inte som något större problem. Man anmäler deras inlägg som om de bryter mot reglerna plockas bort och om de fortsätter så blir avstängda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in