Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-04, 20:54
Medlem
Anonymfs avatar
Det här med att man ska ”öppna sitt sinne” är jag utled trött på att höra. Det betyder nämligen alltid att man ska stänga sitt rationella sinne och öppna för andlighet, flum och inbillning.

Ta exempelvis CE5-rörelsen som säger sig kunna kalla hit utomjordiska farkoster blott genom meditation. ’Bevisen’ är så skrattretande att man dör. En fluga eller fågel som flyger förbi en kamera i slomo, Venus, Jupiter etc…

Nyktra till!
Citera
2024-12-05, 17:22
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Det här med att man ska ”öppna sitt sinne” är jag utled trött på att höra. Det betyder nämligen alltid att man ska stänga sitt rationella sinne och öppna för andlighet, flum och inbillning.

Ta exempelvis CE5-rörelsen som säger sig kunna kalla hit utomjordiska farkoster blott genom meditation. ’Bevisen’ är så skrattretande att man dör. En fluga eller fågel som flyger förbi en kamera i slomo, Venus, Jupiter etc…

Nyktra till!

Det är motsatt av så du skriver: Det du kallar "det rationella sinnet" (som endast erkänner vetenskap som sannhetskälla) stänger av delar av ditt totala sinne så du inte klarar av att ostörd och lugnt ta in ALLA signaler, all information, allt som sker, i den totala verkligheten. Typ. Alltså, igen, motsatt av det du skriver. Ni klarar inte av att ta in det "andliga" tar in, ni är mentalt stängda för mängder av vårt universums "totala" informationsband.
Citera
2024-12-05, 20:58
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Det är motsatt av så du skriver: Det du kallar "det rationella sinnet" (som endast erkänner vetenskap som sannhetskälla) stänger av delar av ditt totala sinne så du inte klarar av att ostörd och lugnt ta in ALLA signaler, all information, allt som sker, i den totala verkligheten. Typ. Alltså, igen, motsatt av det du skriver. Ni klarar inte av att ta in det "andliga" tar in, ni är mentalt stängda för mängder av vårt universums "totala" informationsband.

Så vad har du fått för information? Snälla förkunna den för oss stängda.

Låt mig gissa: det går inte riktigt att säga konkret utan det måste ’upplevas’.
Senast redigerad av Anonymf 2024-12-05 kl. 21:00.
Citera
2024-12-05, 23:29
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymf
Så vad har du fått för information? Snälla förkunna den för oss stängda.

Låt mig gissa: det går inte riktigt att säga konkret utan det måste ’upplevas’.

Både ja o nej, mycket är ju känt redan. Men kan vara lite svårt att sammanfatta bra.
Nästan alla de relaterade teman förklaras+diskuteras på nätet.
T.ex. att tid är en illusion (då också enligt vetenskap, Einstein m.fl.), enligt hinduerna är allt en illusion (som dom har vetat i 4000-5000 år), kvantmekanik spelar in till viss grad, analysera några grejer inom New Age (som bland annat kan ses som en syntes av världens religioner - inkluderad det jag nämnde om hinduerna), multidimensionalitet, vibrationer, allt är energi och det "materiella" är enkelt förklarad stelnat, eller lågfrekvent, eller metafysiskt "kall" energi.

Allt ihop blir förklarad när du KOMBINERAR VETENSKAP OCH ANDLIGHET (=äkta religion) PÅ RÄTT SÄTT! Du måste överstega den där barriären mellan vetenskap o religion (som är bättre att kalla för andlighet).

Vetenskap bekräftar faktiskt mycket som religion, som hinduism o andra, har förklarat med lite andra ord i allt från hundretals till tusentals år. Saker som relativitetsteorin, kvantmekanik, multidimensionalitet, allt är en simulering (=samma som allt är en illusion), med mera med mera som förut.

Igen, mer o mindre allt finns förklarad på nätet nu i dag. Även på Youtube(!).

Börja här med denna video t.ex (om det var intressant, se flera delar):
Block Universe: Free Will is an Illusion (Part 4)
https://www.youtube.com/watch?v=O5_E1Pz93G8
Citera
2024-12-06, 00:05
Medlem
Anonymfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Både ja o nej, mycket är ju känt redan. Men kan vara lite svårt att sammanfatta bra.
Nästan alla de relaterade teman förklaras+diskuteras på nätet.
T.ex. att tid är en illusion (då också enligt vetenskap, Einstein m.fl.), enligt hinduerna är allt en illusion (som dom har vetat i 4000-5000 år), kvantmekanik spelar in till viss grad, analysera några grejer inom New Age (som bland annat kan ses som en syntes av världens religioner - inkluderad det jag nämnde om hinduerna), multidimensionalitet, vibrationer, allt är energi och det "materiella" är enkelt förklarad stelnat, eller lågfrekvent, eller metafysiskt "kall" energi.

Allt ihop blir förklarad när du KOMBINERAR VETENSKAP OCH ANDLIGHET (=äkta religion) PÅ RÄTT SÄTT! Du måste överstega den där barriären mellan vetenskap o religion (som är bättre att kalla för andlighet).

Vetenskap bekräftar faktiskt mycket som religion, som hinduism o andra, har förklarat med lite andra ord i allt från hundretals till tusentals år. Saker som relativitetsteorin, kvantmekanik, multidimensionalitet, allt är en simulering (=samma som allt är en illusion), med mera med mera som förut.

Igen, mer o mindre allt finns förklarad på nätet nu i dag. Även på Youtube(!).

Börja här med denna video t.ex (om det var intressant, se flera delar):
Block Universe: Free Will is an Illusion (Part 4)
https://www.youtube.com/watch?v=O5_E1Pz93G8

Jamen självklart kan vetenskapen och vissa religioner haft rätt om samma saker. Precis som du och Hitler båda gillar att dricka vatten…
För övrigt tycker jag man ska hålla isär sina subjektiva upplevelser och vetenskap, blanda heller inte ihop kvantmekanik med andlighet, tack!

Tror du på CE5?
Har du haft någon kommunikation med aliens?
Citera
2024-12-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
a) Objektet rör sig på ett sätt som inte stämmer överens med ballonger eller drönare.
Jag tycker det stämmer EXAKT med en obemannad drönare.
https://www.youtube.com/watch?v=KXVtUCABiv8
Citera
2024-12-06, 23:00
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Jag tycker det stämmer EXAKT med en obemannad drönare.
https://www.youtube.com/watch?v=KXVtUCABiv8

Objekten är inte särskilt lika, men jag förstår att du syftar på idén att en drönare kan ha varit monterad under en blå ballong som ett "prank".

Teoretiskt är allt möjligt – det går inte att argumentera emot idéer som de fakto kan konstrueras. Men frågan är om piloten och flygplatspersonalen, med deras träning och erfarenhet, verkligen inte hade kunnat genomskåda något så banalt som en ballong. Tror du att de, efter att noggrant ha analyserat och släppt materialet, helt enkelt "missade" detta?
Citera
2024-12-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Objekten är inte särskilt lika, men jag förstår att du syftar på idén att en drönare kan ha varit monterad under en blå ballong som ett "prank".

Teoretiskt är allt möjligt – det går inte att argumentera emot idéer som de fakto kan konstrueras. Men frågan är om piloten och flygplatspersonalen, med deras träning och erfarenhet, verkligen inte hade kunnat genomskåda något så banalt som en ballong. Tror du att de, efter att noggrant ha analyserat och släppt materialet, helt enkelt "missade" detta?
Definitionen på "oidentifierad" torde vara nåt som just en person inte kans förstå vad det är. Här kan man förstå att det är nåt som liknar en Coandaeffekt om man inte har sett det.

Vad stod det i rapporten från flygplatsbolaget om incidenten?
Citera
2024-12-08, 09:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Definitionen på "oidentifierad" torde vara nåt som just en person inte kans förstå vad det är. Här kan man förstå att det är nåt som liknar en Coandaeffekt om man inte har sett det.

Vad stod det i rapporten från flygplatsbolaget om incidenten?

Enligt flygplatsen är bilderna fejkade. Inga objekt har uppmärksammats (de har markradar specifikt för att upptäcka objekt/hinder på marken) och ingen personal har heller skickats ut som ”captain Biggalow” påstod.

https://www.independent.co.uk/travel...-b2659304.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in