Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 01:30
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
det var väl en relevant kommentar?
Gjordes en anmälan?
Den hade ju tagits upp och då hade vi kunnat läsa en FUP?
Är demonstranterna korkade eller?
-------
Om man genomför en olagligt protest och gör fysiskt motstånd och vägrar åtlyda polis så kommer det att göra ont.
Det ingår ju liksom i grejen
Nu förutsätter du att en FU alltid inleds när bevis finns. Det är en myt.

Det blir ingen FUP då polis och åklagare kommer med största sannolikhet blockera att förundersökning ens inleds.
Citera
Igår, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
När du och jag blir utsatta för brott kan polisen agera likadant, utan straff.

Hur känns det?
bra
Citera
Igår, 01:54
Medlem
Strodes avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=e0fsAVlfHzk
https://www.youtube.com/watch?v=3opWInLEBnU&t

I denna video interjvuar media medborgarjournalisten Nick Alinia som dokumenterat rivningen av palestinalägret utanför Göteborgs universitet. Han och flera andra journalister blev slagna, hotade och trakasserade medan polisen stod och såg på men vägrade ingripa när han ropade på hjälp.

Det bevisas tydligt att polisen i Göteborg består av haverister och lagtrotsande politiska aktivister, både i ledning och fotfolket.

Den politiskt tillsatta ansvariga polischef som gett direktiv till polisen att inte efterleva rättskällorna måste piskas eller straffas hårt för sitt trotsande? Han har uppenbart ingen respekt för lagarna.

Det spelar ingen roll vilka lagar vi har om de inte implementeras och efterlevs av tjänstemännen.

Hur går era tankar om det som hänt? Är Polisen GBG - Sveriges mest havererade myndighet med politiska aktivister?
Som jag tidigare påpekat: om polisen och åklagare tillåts vägra utreda brott Y, öppnar det dörren för dem att vägra utreda brott Z. Om de kan ignorera skyldigheten att utreda en misshandel, vad hindrar dem från att även ignorera ett mord, särskilt när det gäller mord på dissidenter?

Om rättsväsendets tjänstemän tillåts bortse vid vissa tillfällen från sina skyldigheter att följa lagen i ett fall, finns inget som hindrar dem från att göra det i andra fall. Detta är en tydlig "slippery slope" som hotar alla medborgares skydd (särskilt dissidenters).

Därför måste polischefen, som bär det yttersta ansvaret för att hans myndighet trotsar rättskällorna, tilldelas det strängaste straffet. Detta är nödvändigt för att upprätthålla principen om likhet inför lagen och för att tydligt signalera att ingen, oavsett position, tolereras stå över lagen.

Oj. Gör polisen så som de alltid gör vid en demonstration. Vad konstigt.
när fan blev riks en nyhetskälla man använder som källa? fan vad roligt
Citera
Igår, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
Som vanligt en person som enbart är där för att provocera. Borde man inte tåla lite om man nu väljer att ge sig in i den här konflikten?

Att våga stå upp mot ett förljuget system och inte ligga på knä för lögnen, är inte att "provocera".
Citera
Igår, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Att våga stå upp mot ett förljuget system och inte ligga på knä för lögnen, är inte att "provocera".

Okej det argumentet köper jag. Har ingen större koll på personen i fråga.
Citera
Igår, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilas
Okej det argumentet köper jag. Har ingen större koll på personen i fråga.
💪🙏🤗
Bättre se några videos då.
Det finns några hjältar som vågar stå emot systemet och dess lakejer. Stötta dessa men var uppmärksam på signaler som kan visa framledes att dom trots allt var regimens lakejer, psyops utplacerade av regimen för att göra än mer skada.
I nuläget tyder dock allt på att så inte är fallet med dessa "inblick med Nick" samt "Christian Petterson"
Citera
Igår, 02:20
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Nu förutsätter du att en FU alltid inleds när bevis finns. Det är en myt.

Det blir ingen FUP då polis och åklagare kommer med största sannolikhet blockera att förundersökning ens inleds.
Chansen att få en förundersökning är ju noll om man inte anmäler.
Anledningen till att de inte anmälde är att de inte har några bevis för omotiverat våld.
För våld skall ju tillgripas eller hur?
och våld kan göra ont eller hur?
Om man genomför en olagligt protest och gör fysiskt motstånd och vägrar åtlyda polis så kommer det att göra ont.
Det ingår ju liksom i grejen att det blir bråk.
Blev man förvånad och trodde att polisen skulle ha en ängels tålamod?
Nä, ut med brottslingarna bara, de hade fått massa varninbgar som de inte följde.
Hur naiv får man vara egentligen?
Citera
Igår, 02:39
Medlem
VinkelSleeps avatar
Polisen gjorde helt rätt. Vilken löjlig "journalist". Riktiga journalister går därifrån när sånt här händer. Ska du stå kvar mitt i ett bråk så kan du inte gnälla över att du befinner dig i en bråkig situation. Polisen erbjöd sig att eskortera bort dig vid ett flertal tillfällen. Trams. Polisen har lagen på sin sida. Tror du att du är nån prinsessan på ärten som ska ha specialbehandling eller?
Senast redigerad av VinkelSleep Igår kl. 02:41.
Citera
Igår, 02:47
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Göteborg är i min erfarenhet den mest vänstervridna staden i Sverige. Överlag så tenderar poliser att vara SDare eller Moderater, då de dagligen får hantera alla stökiga invandrare - men i Göteborg är till och med polisen vänsterväljare tror jag. Jag har aldrig träffat så många vänsterextremister som de åren av mitt liv jag bodde i Göteborg. Så att polisen där är på vänsterextrema palestiniernas sida förvånar mig inte.
Citera
Igår, 03:08
Medlem
Svenska poliser är skräp. Kompost. Hundspillning. Men det visste vi ju redan. De duger bara till att trakassera invandringskritiker och torskar. När riktiga brott begås står de bara och glor. Möjligen bjuder de förövaren på pizza och flinar som inställsamma mongon.
Citera
Igår, 05:10
Medlem
Polisen borde genast ingripa och sätta Nick Alinia på ett plan hem till Iran
Citera
Igår, 06:00
Medlem
NitzerAc3s avatar
Nu vet vi ju inte vilket kriminellt gäng Polisen i Göteborg arbetar för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in