Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-04, 19:02
Medlem
Det är klart att det är ett problem så länge det finns vuxna som geoomar barn och ungdomar.
Citat:
Ursprungligen postat av MKG
Nej det gör jag inte, och det är i stort sett ett icke-problem. Hur många 16-17-åringar är intresserade av 60-åringar? Och tvärtom, hur många 60-åringar är intresserade av snorungar?
Om en 15-åring anses mogen att genomgå könsbyte är vederbörande mogen nog att avgöra vem de ska hoppa i sång med.
Citera
2024-12-04, 19:02
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Det var du som nämnde att en 15 åring är straffmyndig så om det haltar så är det du som haltar. Sverige särskiljer sig absolut inte då de flesta ligger inom 14-16 årsspannet. Sen blir det märkligt att jämföra sig med länder såsom Jemen (byxmyndighetsgräns 9 år), i vilka andra fall tycker du att Sverige ska lägga sig på samma nivå som dessa länder? (Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sexu...hets%C3%A5lder)
Åldersapartheid är en löjlig benämning på en lagstiftning där vuxna inte får ha sex med barn.
Jemen? Som de säger, att diskutera med en kvinna är som att läsa en tidning i full storm.
Ja de flesta jämförbar länderna har en byxmyndighetsgräns inom spannet 14-16år. Sedan finns det extremister som dig som vill höja det till det helt orimliga 18år eller hitta på konstiga åldersskillnader som Marlene Kopparklint nu föreslagit. Tror ni helst velat förbjuda sex helt. Hur som så kommer det högst sannolikt inte bli några lagändringar i den riktningen. Lite vett finns det kvar i riksdagen.
Senast redigerad av Bigpox 2024-12-04 kl. 19:29.
Citera
2024-12-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Jemen? Som de säger, att diskutera med en kvinna är som att läsa en tidning i full storm.
Ja de flesta jämförbar länderna har en byxmyndighetsgräns inom spannet 14-16år. Sedan finns det extremister som dig som vill höja det till det helt orimliga 18år eller hitta på konstiga åldersskillnader som Marlene Kopparklint nu föreslagit. Tror ni helst velat förbjuda sex helt. Hur som så kommer det högst sannolikt inte bli några lagändringar i den riktningen. Lite vett finns det kvar i riksdagen.

Men klart att en person som dig ska tala nervärderande om kvinnor då argumenten tryter.
Varför påstår du då att Sverige sticker ut? Ja Jemen har ner till ålder 9 år men det känns inte lämpligt att jämföra med länder som befinner sig i totalt kaos och/eller helt frångår de mänskliga rättigheterna.
Det är inte extremistiskt eller konstigt att förespråka att vuxna inte får ha sex med barn. Vill absolut inte förbjuda sex, har inte ens varit i närheten av att höja ett sådant förslag så ge fan i att lägga ord i min mun. Du framstår enbart som infantil och tramsig när du slänger ur dig sådant.
Citera
2024-12-09, 05:04
Medlem
Christian IIs avatar
Jag vet inte vad Marléne Lund Kopparklint har för personliga motiv, men resultatet kommer bli att ingen kille som inte är superatletisk, inte har rika föräldrar, inte har vuxit upp med systrar (bättre social fingertoppskänsla) och som inte är en sociopat kommer ha en snöbolls chans på partnermarknaden. Kommer denna lag finnas på plats inom 10 år? Med 100% sannolikhet ja. Redan idag är det en överväldigande majoritet av tonårsflickor i storstadsområdena som har eller har haft relationer med så kallade gängkriminella. Det svenska folket kommer vara så FUBAR om 50 år.

Men jag kanske har fel. Det kanske finns jättemånga brådmogen 15-åriga tjejer som vill inleda relationer med jämnåriga snälla killar som har vuxit upp utan systrar och inte inte har blivit skjutsade i pappas Volvo XC90 till hockeyträningen sedan sju års ålder. Och de snälla fattiga killarna som har revanscherat sig med en fin utbildning och ett välavlönat jobb i 25-30-årsåldern (ooops AI) kanske kommer vara intresserade av att inleda relationer med gängkriminellas ex-wifeys. Men jag tror inte jag har fel. https://www.youtube.com/watch?v=8LEL3pnf7NU&t=562s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in