Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Stackars JL? Känns som att du känner honom och han har försökt trycka in i ditt huvud att han är oskyldig. Vi vet ju inte vad som har hänt än utan väntar på mer information.

Jag har inte sett någon mer än dig själv som efterfrågar vem kollegan är så varför skriver du ”- Vi är många som kräver att få ett namn, bild och på Facebook på den som anmält

Bryr mig inte ett skit om VEM som har anmält utan bryr mig enbart om vad som har hänt.
För om du tänker efter lite så är det väl det som är det intressanta. Eller?

Du har varit en svår person att tolka i många texter här inne. Men snart hoppas jag att du blir lika klok som mig och funderar lite på intresset utav VEM VAR DET SOM ANMÄLDE.
Citera
2024-12-02, 20:10
Medlem
ghost-tellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzistsn
Du har varit en svår person att tolka i många texter här inne. Men snart hoppas jag att du blir lika klok som mig och funderar lite på intresset utav VEM VAR DET SOM ANMÄLDE.

Skulle mina inlägg i denna tråden vara svåra att tolka?
Kanske kan uppfattas som svårtolkad för just dig eftersom du verkar vara trångsynt och enbart har snöat in på ett spår - nämligen vem som har anmält.

Det är väl för f*n inte relevant i dagsläget utan det är väl snarare få reda på info om VAD SOM HAR HÄNT?

Som nån person nämnde innan så verkar det, så som du beter dig, att du är GM.
Citera
2024-12-02, 20:29
Medlem
Citat:
Dumpen hade haft svårt att plocka J L med tanke på att den ända som har koll vad som har hänt är en kvinna från Bjärnum.
Här hade det behövt någon sort utav chatt.

Men om det handlar om ett barn. Varför har man då skickat ut denna informationen till både förskolorna i Bjärnum? Barnet har väl omöjligt gått på både förskolorna samtidigt? Den ända som verkar ha koppling mellan dessa två förskolor är den kvinnliga rektorn.

Men vad tror ni? Att en person gåendes i Bjärnum har sett J L krama om en unge och tänkte direkt, jag måste ringa polisen

Bjärnum är rätt litet, de sker sammanslagning/samarbete mellan förskolorna.

Citat:
Ursprungligen postat av FluffyJoker
Du ville veta vem som anmält och nu verkar du veta det eftersom du skriver "hon från Bjärnum". Eller du antar att någon kollega anmält och resten är kvinnor? Om det nu skulle varit så....så behöver ju inte kollegan vara från Bjärnum, alla bor ju inte i Bjärnum bara för de arbetar där. Så....vet du vem som anmält?

För enligt tidningen så har BUF:s chef gått ut med att ingen i verksamheten anmält och det står även uppgifter om att vårdnadshavare till det utsatta barnet är underrättade. Då kan man ju utesluta både förskolepersonal och vårdnadshavare som anmälare.
Utdrag ur NSK:
"Arbetsgivaren, Hässleholms kommun, fick enligt barn- och utbildningschefen Niklas Persson ingen information om vilken typ av brott misstankarna gällde.

– Nej, vi fick inte till oss vad det rörde sig om. Och vi har inte fått någon ny information från polisen. De är ganska förtegna i den här typen av utredningar, säger Niklas Persson.

Det ska inte heller vara någon på förskolan som reagerat på något märkligt.

– Det är inte verksamheten som har anmält, uppger Niklas Persson."

"Enligt Aftonbladet ska vårdnadshavarna till det aktuella barnet vara underrättade."

Att varken verksamheten eller föräldrar inte haft någon misstanke eller gjort anmälan tycker jag verkar väldigt konstigt. Vad finns det för alternativ?
Om det vore delning av bilder borde det isåfall varit med i misstankarna.
Citera
2024-12-02, 22:15
Medlem
Citat:

Så som du skriver verkar du väldigt angelägen att skydda JL som du inte känner men som enligt dig aldrig skulle göra något sådant. Är du så orolig så ring tingsrätten och kolla om det finns en häktning. Och där får du inte heller reda på vem som anmält vad det nu ens spelar för roll då det kommer bara sekretess.
Citera
2024-12-02, 22:29
Medlem
Citat:
Är det inte detta jag har skrivit sedan dag ett. Allt detta verkar skumt. Att jag riktar fokus på en person i Bjärnum är inte lustigt då det finns Flashbacktrådar om denna byn. Jag har även vetskap utav vad det bor för kvinnor i denna byn. Du får gärna skriva här sedan när du fått koll på vad som hänt, du som verkar vara en sån ordentligt expert. Du behöver inte säga att du röstar vänster, för med den expertisen du ligger inne med och gång på gång har fel, visar bara hur röd du är. Men som vanligt kommer du vägra erkänna det och istället skriva att jag inte ska bry mig om vad du röstar på. Men för mig har det varit oerhört viktigt att veta vem som anmält hela tiden. Att veta vad han har gjort. Innan jag dragit slutsatser. Detta Enbart för att se ifall denna händelse är stor eller ifall det bara ännu en gång handlar om en vilsen Bjärnums-bo, IGEN.
Ingen bryr sig om dina slutsatser. Ingen bryr sig om vem som anmält. Alla utom du bryr sig om vad det är som hänt. Så om du bara andas, håller käft, och sitter fint i båten så ska du nog se att förundersökning ger svar på det som kräver svar. Att du antingen är mgm eller väldigt nära denne, det har vi nog alla redan förstått
Citera
2024-12-03, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caanopi
Bjärnum är rätt litet, de sker sammanslagning/samarbete mellan förskolorna.

Att varken verksamheten eller föräldrar inte haft någon misstanke eller gjort anmälan tycker jag verkar väldigt konstigt. Vad finns det för alternativ?
Om det vore delning av bilder borde det isåfall varit med i misstankarna.

Alternativet kan vara en läkare som undersökt barnet i ett annat ärende. Eller en annan vuxen som barnet har förtroende för, den vuxne kanske kanske inte orkade ta övergreppsdiskussionen med föräldrarna.
Citera
2024-12-03, 07:32
Medlem
ghost-tellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojkomojk
Ingen bryr sig om dina slutsatser. Ingen bryr sig om vem som anmält. Alla utom du bryr sig om vad det är som hänt. Så om du bara andas, håller käft, och sitter fint i båten så ska du nog se att förundersökning ger svar på det som kräver svar. Att du antingen är mgm eller väldigt nära denne, det har vi nog alla redan förstått
+1
Citera
2024-12-03, 12:27
Medlem
Hans bil har blivit vandaliserad såg jag när jag gick förbi hans hus imorse.
Citera
2024-12-03, 18:46
Medlem
ghost-tellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrebellen
Hans bil har blivit vandaliserad såg jag när jag gick förbi hans hus imorse.
Vad har hänt med bilen?
Citera
2024-12-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Vad har hänt med bilen?
Någon har slagit sönder en bakruta vad jag kunde se. Vet inte om där är mer som är trasigt på bilen.
Citera
2024-12-03, 23:41
Medlem
Jag är inte GM, jag känner inte GM.
Däremot så har jag tolkat det som att folk går på denne J L efter att kollat på hans bilder och gjort egen utvärdering efter detta.
Att det är en kille gör även det att en viss rörelse blir mer intresserade utav att skriva.
Detta ger negativt på negativt som sedan innebär att bland annat att GMs bil vandaliseras.
Jag försöker bara få en så positiv bild utav J L som det bara går. Och försöker som jag skrivit blad de första sidorna, vet vad som har hänt och vem som anmält. Det visar sig sedan att jag har haft rätt. Att det inte är som ni hade trott. Jag får erkänna att jag gick till attack lite väl mycket när jag ville ha namn på kollegor och nu när jag skriver ”vem anmälde honom”, så menar jag inte vad denne person heter. Utan jag menar att det hade varit intressant för min egna del att få reda på ifall det är en förälder, en person som gått förbi, en vaktmästare, eller vem det nu är som har möjlighet till att få gå in på en förskola.
Om du anser att jag skriver som en GM. Så är det lika lågt som att jag skulle skriva att du skriver som den som anmält. det finns inte något relevant i det påståendet.
Jag vill för en sista gång bara påtala att jag inte är GM, jag känner inte GM, men jag vill vara med och påverka genom att skriva in det som jag tycker är viktigt. Något några utav er har påtalat. Men jag hoppas jag har haft rätt genom att gång på gång skriva att det är något skumt i detta.

Så till mina frågor:

Skulle inte läkaren meddela föräldrarna till barnet ifall de skulle sett något, innan de anmäler?

Får personalen ha med sina egna telefoner på arbetspasset? (Tror ni förstår vad jag vill komma fram till)

Får man låsa in sig med ett barn på toaletten, eller det måste alltid vara öppna dörrar alternativt alltid vara två st som jobbar vid blöjbyten?

Och till min sista fråga ikväll, vad är det mildaste ni skulle kunna komma på att en som är misstänkt för övergrepp på barn vara?

Bonusfråga: måste det vara sexuellt?
Senast redigerad av Matzistsn 2024-12-03 kl. 23:49.
Citera
2024-12-03, 23:53
Medlem
Vad har dom gjort ?? ..
lekt mamma pappa barn ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in