Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inglander
Hon har väl inget och hämta? Det är det som är känsligt med skidskyttet, borta två tre tävlingar så är det kört.

Får man inte räkna bort en helg längre?
Citera
2024-12-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
OK, det finns kanske tävlingar då hon skulle kunna komma högre upp på fem bom än plats 12-15. Men inte i dag. Skulle krävas att andra också sköt lite sämre, taskiga förutsättningar för skytte. blåsigt etc. Men en fantastisk fördel att känna att det inte är kört för pallen trots några bommar. Jämför med Anna som sköt fullt och ändå bara blev sjua. Och då var Anna ändå näst snabbast av svenskorna i spåret, trettonde tjej där, 1.16 efter Elvira.

Tänkte inte på idag utan mest i det stora hela. Hon kom trots allt tvåa på sprinten med två bom. Det säger en hel del om formen på henne..
Citera
2024-12-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Får man inte räkna bort en helg längre?

Jag tror man tog bort det där för någon säsong sedan. Någon får gärna bekräfta men tror den regeln är borta nu.

Det var också därför Elvira blev så bestört ifjol. Hon missade någon vecka och insåg att allt blev kört efteråt. Jag tror att Tandrevold men även Vittozzi kan räknas bort redan nu.
Citera
2024-12-08, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fa_nny
Fan vad roligt det har varit att se Elvira den här veckan. Hoppas den fina formen håller i sig nu. Känns som hon bytt sitt stolpe ut-mindset till stolpe in. Den här säsongen är hennes.

Hoppas hon håller sig för sig själv nu kommande veckor. Storasyrrans energi är ju inte alls det Elvira behöver i nuläget. Elvira behöver hålla sig för sig själv och helst ifrån de andra så mycket som möjligt. Full fokus och prioritera sig själv före allt annat nu. Inga jävla Skidskyttekampen och liknande jippogrejer Ola brukar skylta för varje säsong. Full fokus och hålla sig för sig själv så grejar hon det.
Citera
2024-12-08, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Måste hylla Elvira för vad hon gjort under veckan idag. Just nu den bästa skidskytten på damsidan (trots att en hel del härinne återkommande slänger skit på Öbergsystrarna).

Svagare åkform på Halvarsson och Heijdenberg idag. Och Magnusson var bättre idag än alla de tre unga/nykomlingarna i laget.

Jag skulle gärna se Heijdenberg eller Sara Andersson tillsammans med Elvira, Magnusson och Ella i de kommande stafetterna. Få de att växa in i rollen nu sent omsider (efter att Stina Nilsson varit en så uppenbar bromskloss så himla länge för de här tjejerna vill säga)

Men det lär väl knappast hända när Johannes Lukas tydligt har sina favoriter i laget. Ställa undan Hanna Öberg finns väl knappast i hans värld. Big no no.
Citera
2024-12-08, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Monas VM-frisyr är förövrigt redan planerad:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...HMsJI9PFxJbw&s

Klockren. Körde hon IBU cupen den här helgen eller vart hade hon tagit vägen?
Citera
2024-12-09, 07:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Jag skulle gärna se Heijdenberg eller Sara Andersson tillsammans med Elvira, Magnusson och Ella i de kommande stafetterna. Få de att växa in i rollen nu sent omsider (efter att Stina Nilsson varit en så uppenbar bromskloss så himla länge för de här tjejerna vill säga)

Men det lär väl knappast hända när Johannes Lukas tydligt har sina favoriter i laget. Ställa undan Hanna Öberg finns väl knappast i hans värld. Big no no.

Nu har Lukas sagt att de kommer testa med olika uppställningar i stafetterna i världscupen denna säsong som en förberedelse inför nästa års OS. Men jag tänker mig att man kommer gå mycket på aktuell form och därför inte låsa sig till en viss uppställning.

Så om Hanna är i dålig form så lär hon nog ställas över.

Att Stina var en bromskloss är bara en myt.
Citera
2024-12-09, 08:08
Medlem
Citat:
Jag tror man tog bort det där för någon säsong sedan. Någon får gärna bekräfta men tror den regeln är borta nu.

Det var också därför Elvira blev så bestört ifjol. Hon missade någon vecka och insåg att allt blev kört efteråt. Jag tror att Tandrevold men även Vittozzi kan räknas bort redan nu.
Poängtabellen har dock i motsats till längdskidornas blivit "brantare" dvs man belönas mer för topplaceringar i förhållande till ex 10e plats än tidigare. Det går alltså lättare än innan att tjäna ikapp en missad tävling med några pallplatser, jämfört med i längdskidor nu där det är bättre vara stabil och närvara än att ta pallpaltser
Citera
2024-12-09, 13:29
Medlem
I kommande VC kör damer och herrar sina tävlingar samma dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in