Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-11-29, 19:37
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vad du inte förstår är att Hamas bara gick in, man hade inte förklarat krig eller något, man gick bara in och sköt civila ungdomar, bara utförandet av detta kan aldrig förklaras mer än sinnessjuka människor har utfört ett dåd mot helt oskyldiga unga människor.

Detta dåd kan inte försvaras på något sätt. likt 11 september, världen har en skyldighet att visa att göra på detta sättet är ett lands skyldighet att ha koll på sin befolkning. Om inte landet kan styra över sina invånare måste en stat gå in och förklara krig mot själva landet där dessa terrorister frodas,

Hamas har inte mandat att förklara krig, men det vet du väl?
Har Israel förklarat krig? Följer de krigets lagar?
Helt oskyldiga unga människor blir mördade på film. Ja det är fruktansvärt och sinnessjukt. Att vedergälla detta med att döda 10x fler, varav majoriteten barn, och fånga det på film menar du är mer, eller mindre sinnessjukt?

Ja visst vore det bra om Israel kunde hålla koll på sin befolkning så att de inte expanderar in i palestinska samhällen. Justja, de har ju koll på det. Så det sker med styrning uppifrån. Vad är värst. Att tappa kontrollen över sin bil och köra in i en folkmassa, eller att avsiktligt köra in i en folkmassa?
Terroristerna frodas enbart på grund av situationen de blir utsatta för.
Citera
2024-11-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Helt oskyldiga unga människor blir mördade på film. Ja det är fruktansvärt och sinnessjukt. Att vedergälla detta med att döda 10x fler, varav majoriteten barn, och fånga det på film menar du är mer, eller mindre sinnessjukt?

Ja visst vore det bra om Israel kunde hålla koll på sin befolkning så att de inte expanderar in i palestinska samhällen. Justja, de har ju koll på det. Så det sker med styrning uppifrån. Vad är värst. Att tappa kontrollen över sin bil och köra in i en folkmassa, eller att avsiktligt köra in i en folkmassa?
Vi har redan palestinier i sverige samt europa som skapar spänningar, dessa människor är inte nöjda och vill inte integrera sig i samhället, likt Ukrainska flyktingar mer än villigt vill, många har gått så långt att dom inte ens vill flytta tillbaka till Ukraina, nej mina barn har funnits sig i sverige, har kompisar, pratar svenska osv, jag har fått jobb, vi blir gärna kvar här. Men inte dessa palestinier, dom är inte nöjda med allt dom får serverat, man går bärsärkagång vid ex mello, eller bara vid deras demonstrationer, där vi ser aggressiva beteende via SVT.

Hamas styr Gaza, det är Hamas som är Gazas armé, varav alla även alla byggnationer som tunnlar osv bestäms av regeringen allt för Hamas skull, dvs Palestina styrs av Hamas, precis som attacker mot unga oskyldiga civila på ett party likt om Sverige skulle styras av SD, där SD har en egen armé som jagar o skjuter Polacker eller andra. Polen skulle inte tveka o anfalla sverige ifall SD hade en likande armé.

Palestina måste få bukt med Hamas som även är terrorist stämplade, folket måste ta ordentligt avstånd och visa ni får inte bestämma över oss, ni får inte göra som ni vill.
Citera
2024-11-29, 20:14
Medlem
NitzerAc3s avatar
Citat:
Ja lite galet. Israel kommer inte sluta att annektera omliggande länders områden för att palestinierna i gaza och västbanken svälter ihjäl.
För du vet att, som allra minst, vill Zionisterna återskapa David och Solomons rikes gränser (4 ggr så stort som nuvarande Israel).

De rättrogna nöjer sig dock inte där. Från Nilen till Eufrates sträcker sig guds utvalda folks rike.

4ggr så stort som extremt lilla israel, det är typ 1% av mellanöstern.. extremt litet.

Varför ska just araber ha 100% av mellanöstern enligt dig?
Citera
2024-11-29, 20:53
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitzerAc3
4ggr så stort som extremt lilla israel, det är typ 1% av mellanöstern.. extremt litet.

Varför ska just araber ha 100% av mellanöstern enligt dig?

Det har jag väl aldrig påstått.
Jag ställer mig däremot frågande till varför Ashkenazerna som hatar israeliska (dvs riktiga) judar ska tillåtas mörda, lemlästa och sätta mellanöstern i brand för att ockupera denna procent.
Citera
2024-11-29, 21:10
Medlem

Det är galet att låta hundratals lastbilar per dygn livnära de som bor i Gaza.
Det är inget bra sätt att leva på.
De måste lära sig att klara sig själva.
Men då kan inte Israel hålla på o strypa vatten o el, hota och med våld hindra fartyg att lägga till i Gazaremsan.
Skall landet kunna leva så måste Israel sluta hålla på.

Långtgående konflikt utan enkla lösningar.
Citera
2024-11-30, 06:09
Medlem
Ingen kan väl tro att pallarna ska plötsligt börja bli självförsörjande? Efter vadå? 60 år av hållande under armarna? ska vi verkligen inte rycka av plåstret istället? Dessa inavlade mongonmuslimerna kan inte reda upp sin skit det har vi sett nu tack så mycket det får räcka nu.
Citera
2024-11-30, 13:28
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
"Varför hålla liv i en gammal kärring?"

Ja, vad tycker ni innerst inne om det? Att låta problemet lösa sig själv genom att inte längre hålla liv den gamla kärringen Gaza? Inga bistånd och inga fler lastbilar med mat? Så slipper vi den här tradiga soppan en gång för alla?

Tänker jag galet här?
Hitler hade också en ide om den slutliga lösningen. Kul att detta tankegods lever kvar hos såväl dagens sionister som eminenta flashbackers.
Citera
2024-11-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Israel har massvis med gånger velat skriva under fredsavtal med ungefär de gränser som finns idag mellan Israel och Palestina samt Gaza.

Så ditt trams håller inte.
När till exempel?
Citera
2024-11-30, 15:15
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Att belägra en stad och svälta ut befolkningen är inte "att låta självdö". Palestina lider av en dödlig cancer ja. Malign Israelimi.

Frågan är, kommer du vara välkommen i Israel när du blir utjagad ur Sverige av palestinierna som håller på att ta över landet? Tror du att någon kommer tycka synd om dig för att du inte är välkommen i ditt land? De tar ju bara mod till sig och knäpper av respiratorn. För om någon går på konstandning så är det fan Sverige.
Ja. Så om man klagar på "folkmord" i Palestina bör man hata invandringen till Sverige, rösta på AfS t.ex. annars är man en hycklare. Jag har inget emot invandrare då jag dömer folk efter deras handlingar snarare än etnicitet, samt röstar inte på afs, men ni förstår nog mitt resonemang. Man är falsk hycklare och full av skit om man röstar vänster men anser att Israel inte har existensberättigande/inte får vinna mark när dom vunnit krig som motparten alltid startar.

Synd att det är svårt att dela upp befolkningen, den som inte stödjer terrorister och folkmord på judarna bör ju få hjälp, annars är det hemskt fel anser jag. Folket som däremot stödjer Hamas, folkmord på judar får stå sitt kast. Som man bäddar får man ligga, frågor på det?

Citat:

Tyvärr kommer många oskyldiga drabbas när man utrotar ondska. Det är nödvändigt dessvärre, annars hade vi inte vunnit över nazismen. Tyvärr ser verkligheten ut så. Israel har två val, försvara sig själv och svara grovt & försöka utrota så många hamanazister som möjligt eller låta sig folkmördas på grund av några naiva vänsterextrema lurats av islamister och tycker synd om fanatiska barbarer till terrorister som exploaterar sin befolkning och hjärntvättar dessa till ett heligt krig som de inte kan vinna.

Folk som är hederliga & vettiga intellektuellt sätt ställer sig inte på terorristers sida. Terroristerna är anledningen till varför både Palestinier och Israeler lider. Om man på riktigt bryr sig om palestinier och inte enbart utnyttjar dessa falskt bara för man hatar judar, så kommer man rikta sin ilska mot Hamas. Free Palestine from Hamas! Då kan det bli fred.
Palestinier fattar inte att det är andra palestinier (Hamas och andra övriga radikala barbarer) som är deras största fiende och roten till allt lidande.

Jag säger inte att Israel aldrig gjort något fel, jag förstår att krigsbrott har begåtts av bägge parter(och sådant löser man i domstol sedan när en fredligt tillvaro infinner sig), men faktum kvarstår. Vill man lösa konflikten får man försöka eliminera det som är katalysatorn till friktionen som uppstår och skapar ett våldsamt tillstånd, dvs Hamas och andra som anser att judarna ska dödas och ska inte ha någon rätt till något land eller ens finnas. Man har samma önskan som Hitler hade, utrota alla judarna. Man försöker medvetet döda civila och även ungdomar, man bryr sig inte om det är oskyldiga människor, att man är jude är tillräckligt för att förtjäna bli ihjälhuggen, skjuten, våldtagen osv.
Israel vill inte utrota alla Palestinier(även om det dör många när dom tar i med hårdhandskarna), hade man velat det så hade man gjort det. Däremot så vill Hamas utrota alla judarna, hade man kunnat det så hade man redan gjort det, enbart resursbrist som sätter stop för detta, samt Israels kompetens när det kommer till försvar.

Jag kanske är påverkad av media eller annat jag tagit del av, men det är så jag ser på saken efter jag läst mycket, och lyssnat på bägge sidornas resonemang.
Jag hatar inte palestinier eller judar, samt har inga kopplingar till vare sig den en ena eller andra parten. Jag vill att det ska bli fred, så bägge länderna kan leva ett normalt liv. Bägge har ett existensberättigande, man kan inte hävda att bara Palestina har det men inte Israel, då är man en stor hycklare.

En del andra länder hade svarat hårdare på den attacken(7/10) som skedde där minst tusen judar dog. Största dödliga attacken på judar sedan förintelsen.
Lider med både Palestiniers befolkning som hålls gisslan & exploateras av terrorister och israeler som avlidit eller skadats fysiskt eller psykiskt av attackerna. Men även civila palestinier som inte stödjer mord på judar & blivit skadade eller dödade är det synd om. Jag skulle hata Hamas mer än något annat om jag vore en Palestinier idag.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Det är galet att låta hundratals lastbilar per dygn livnära de som bor i Gaza.
Det är inget bra sätt att leva på.
De måste lära sig att klara sig själva.
Men då kan inte Israel hålla på o strypa vatten o el, hota och med våld hindra fartyg att lägga till i Gazaremsan.
Skall landet kunna leva så måste Israel sluta hålla på.

Långtgående konflikt utan enkla lösningar.
Du fokuserar på fel part. Om du vill att Israel inte ska "hålla på" så bör man eliminera Hamas som leder till all skiten som uppstår och får bägge ländernas befolkning lida.
Ska Israel försörja, stödja och mata den befolkningen som försöker utrota dem? För det blir ju så liksom, även om många oskyldiga drabbas (vilket givetvis är fel, anser att icke terrorister ska ha rätt till allt sådant inklusive mat). Hoppas Palestinier slutar vara lurade, tar tillbaka makten från barbarerna som utnyttjar dem(Hamas), så fredligt tillstånd uppnås och då kommer ju inte israel hålla på heller liksom, tvärtom borde dom tids nog kunna samarbeta och tjäna på det. Man får tänka långsiktigt.

Folk som har lågt iq kommer givetvis inte hålla med mig, men det betyder inte att jag har fel, mest troligen dom som är hjärntvättade, lågintelligenta är mer mottagliga för hjärntvätt, propaganda, indoktrinering t.ex.
Jag är inte partisk i konflikten, bara realistisk och vill ha fred som sagt.

Palestinier måste resa sig och ta tillbaka makten från terroristerna som håller dem som gisslan. Och börja närma sig ett samarbete med Israel på sikt. Tänk hur mycket bättre allt hade varit (för både ländernas invånare) om Palestinier hade haft Israelvänliga ledare, även om det skulle vara israelneutrala(men fredliga) så hade skillnaden varit enorm.
Hatet förstör. Tyvärr är många indoktrinerade sedan barnsben, man tror på riktigt på lögnerna och hatet.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-11-30 kl. 16:14.
Citera
2024-11-30, 21:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
När till exempel?

År 2000 är väl det som är mest känt. Just eftersom Israel ville skriva på ett oerhört fördelaktigt avtal för Palestina. Så det kom som en chock för hela världen när muslimerna helt sonika sa nej med en tramsig invändning.

Det gjorde att alla andra kände att muslimerna vill helt enkelt inte och de flesta skakade bara på axlarna och fnös åt muslimerna efter det. Israel sade sig dock fortfarande vara intresserade av att skriva fredsavtal med muslimerna.
Citera
2024-11-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPalestina
Tänker jag galet här?
Jag tippar på att du ÄR galen.
Citera
2024-12-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Ja. Så om man klagar på "folkmord" i Palestina bör man hata invandringen till Sverige, rösta på AfS t.ex. annars är man en hycklare. Jag har inget emot invandrare då jag dömer folk efter deras handlingar snarare än etnicitet, samt röstar inte på afs, men ni förstår nog mitt resonemang. Man är falsk hycklare och full av skit om man röstar vänster men anser att Israel inte har existensberättigande/inte får vinna mark när dom vunnit krig som motparten alltid startar.

Synd att det är svårt att dela upp befolkningen, den som inte stödjer terrorister och folkmord på judarna bör ju få hjälp, annars är det hemskt fel anser jag. Folket som däremot stödjer Hamas, folkmord på judar får stå sitt kast. Som man bäddar får man ligga, frågor på det?

Tyvärr kommer många oskyldiga drabbas när man utrotar ondska. Det är nödvändigt dessvärre, annars hade vi inte vunnit över nazismen. Tyvärr ser verkligheten ut så. Israel har två val, försvara sig själv och svara grovt & försöka utrota så många hamanazister som möjligt eller låta sig folkmördas på grund av några naiva vänsterextrema lurats av islamister och tycker synd om fanatiska barbarer till terrorister som exploaterar sin befolkning och hjärntvättar dessa till ett heligt krig som de inte kan vinna.

Folk som är hederliga & vettiga intellektuellt sätt ställer sig inte på terorristers sida. Terroristerna är anledningen till varför både Palestinier och Israeler lider. Om man på riktigt bryr sig om palestinier och inte enbart utnyttjar dessa falskt bara för man hatar judar, så kommer man rikta sin ilska mot Hamas. Free Palestine from Hamas! Då kan det bli fred.
Palestinier fattar inte att det är andra palestinier (Hamas och andra övriga radikala barbarer) som är deras största fiende och roten till allt lidande.

Jag säger inte att Israel aldrig gjort något fel, jag förstår att krigsbrott har begåtts av bägge parter(och sådant löser man i domstol sedan när en fredligt tillvaro infinner sig), men faktum kvarstår. Vill man lösa konflikten får man försöka eliminera det som är katalysatorn till friktionen som uppstår och skapar ett våldsamt tillstånd, dvs Hamas och andra som anser att judarna ska dödas och ska inte ha någon rätt till något land eller ens finnas. Man har samma önskan som Hitler hade, utrota alla judarna. Man försöker medvetet döda civila och även ungdomar, man bryr sig inte om det är oskyldiga människor, att man är jude är tillräckligt för att förtjäna bli ihjälhuggen, skjuten, våldtagen osv.
Israel vill inte utrota alla Palestinier(även om det dör många när dom tar i med hårdhandskarna), hade man velat det så hade man gjort det. Däremot så vill Hamas utrota alla judarna, hade man kunnat det så hade man redan gjort det, enbart resursbrist som sätter stop för detta, samt Israels kompetens när det kommer till försvar.

Jag kanske är påverkad av media eller annat jag tagit del av, men det är så jag ser på saken efter jag läst mycket, och lyssnat på bägge sidornas resonemang.
Jag hatar inte palestinier eller judar, samt har inga kopplingar till vare sig den en ena eller andra parten. Jag vill att det ska bli fred, så bägge länderna kan leva ett normalt liv. Bägge har ett existensberättigande, man kan inte hävda att bara Palestina har det men inte Israel, då är man en stor hycklare.

En del andra länder hade svarat hårdare på den attacken(7/10) som skedde där minst tusen judar dog. Största dödliga attacken på judar sedan förintelsen.
Lider med både Palestiniers befolkning som hålls gisslan & exploateras av terrorister och israeler som avlidit eller skadats fysiskt eller psykiskt av attackerna. Men även civila palestinier som inte stödjer mord på judar & blivit skadade eller dödade är det synd om. Jag skulle hata Hamas mer än något annat om jag vore en Palestinier idag.

Du fokuserar på fel part. Om du vill att Israel inte ska "hålla på" så bör man eliminera Hamas som leder till all skiten som uppstår och får bägge ländernas befolkning lida.
Ska Israel försörja, stödja och mata den befolkningen som försöker utrota dem? För det blir ju så liksom, även om många oskyldiga drabbas (vilket givetvis är fel, anser att icke terrorister ska ha rätt till allt sådant inklusive mat). Hoppas Palestinier slutar vara lurade, tar tillbaka makten från barbarerna som utnyttjar dem(Hamas), så fredligt tillstånd uppnås och då kommer ju inte israel hålla på heller liksom, tvärtom borde dom tids nog kunna samarbeta och tjäna på det. Man får tänka långsiktigt.

Folk som har lågt iq kommer givetvis inte hålla med mig, men det betyder inte att jag har fel, mest troligen dom som är hjärntvättade, lågintelligenta är mer mottagliga för hjärntvätt, propaganda, indoktrinering t.ex.
Jag är inte partisk i konflikten, bara realistisk och vill ha fred som sagt.

Palestinier måste resa sig och ta tillbaka makten från terroristerna som håller dem som gisslan. Och börja närma sig ett samarbete med Israel på sikt. Tänk hur mycket bättre allt hade varit (för både ländernas invånare) om Palestinier hade haft Israelvänliga ledare, även om det skulle vara israelneutrala(men fredliga) så hade skillnaden varit enorm.
Hatet förstör. Tyvärr är många indoktrinerade sedan barnsben, man tror på riktigt på lögnerna och hatet.

17 000 terrorister i Hamas har dött. Dessa har familjer. Hur ställer de sig att deras anhörige har dödats av Israel?

20 000 barn sägs ha dödats. Dessa har föräldrar, syskon..oss andra släktingar. Hur ställer de sig till att deras oskyldiga barn blivit dödade? Hur hade ni själva reagerat? Dessa är människor som vi.

Det är liksom inte bara att gå vidare utan en djupare analys måste nog göras.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in