2024-12-03, 01:14
Medlem
Urbanfests avatar
Är lite ambivalent i frågan. Vi har två plan redan och inget av dem är särskilt gammalt. Det är inte svårt att hyra in privatjet från vissa bolag istället för att låta regeringsplan bli stående. Det är och ska inte vara överflöd av lyx av att tillhöra folkvalda politiker i Sverige.

Lex Kinberg Batra som varken borde eller kunna hamna som GD för Länsstyrelsen och bo i Tessinska Palatset.
Citera
2024-12-03, 07:15
Medlem
Grundproblemet här är ju att Åkesson vägrar resa till Stockholm, han sitter kvar i Karlskrona och nu kräver han att ständigt ha ett regeringsplan stående på Ronneby OM mot förmodan skulle orka ta sig till jobbet
Citera
2024-12-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Jag förstår vad du menar men att ta viktiga politiska diplomatiska/ekonomiska/militäriska/politiska beslut är inte riktigt samma sak som att ringa till sin kollega Britt-Marie på teams att hon ska ändra några siffor i excel efter 11-ciggen.

Vissa saker har betydligt större dignitet än andra. Det gäller att tänka utanför sin lilla bubbla man lever i, vare sig det är under- eller medelklass. Något jag märkt svensken generellt sett har väldigt stora problem med.

Jag håller med att svenska politiker för det allra mesta är stinkande gödselsäckar.
"Det gäller att tänka utanför sin lilla bubbla man lever i" är ju exakt det du måste börja göra.
Viktiga politiska skall inte ens politikerna göra. Det är skall folket göra.
Citera
2024-12-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Man har brist på 30 000 sjuksköterskor men samtidigt råd för Ukraina med 100 miljarder, men har råd med privatplan för miljarder men brist på tandvård och mediciner för unga.

Denna SD regeringen är pukon som blivit politiker.
När hamnade SD i regeringen? Var det du säger annorlunda med S- eller S+MP-regering? Som jag ser det så är det apimporten och vad den för med sig som är problemet.

Flyga måste man göra men varför 4 flygplan när det räckte med 2 tidigare. Från början var det ju bara ett. Dubblar man flottan varje gång man uppdaterar, ska det vara 8 nästa gång?
Citera
2024-12-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
När hamnade SD i regeringen? Var det du säger annorlunda med S- eller S+MP-regering? Som jag ser det så är det apimporten och vad den för med sig som är problemet.

Flyga måste man göra men varför 4 flygplan när det räckte med 2 tidigare. Från början var det ju bara ett. Dubblar man flottan varje gång man uppdaterar, ska det vara 8 nästa gång?

SD röstade fram Kristersson och är störst i regeringsunderlaget.

Är det att invandringen ökat under SD du menar?
Jo det är ju en skillnad förstås.

Sen har politiker fått det lyxigare och högre lön förstås.

Så jo, visst har SD gjort skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in