2024-12-28, 16:13
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallingagain
Ja men det är svårt. Har blivit utelåst av min mor och känslor fick man aldrig visa. Bara våld och kränkningar av henne. Jag trodde verkligen på denna tjejen och min kärlek är nästan borta nu.

Hon började bråka igår helt utan anledning och bad mig dra från henne. Och det pga att jag råkade säga fel förra veckan. Sen kom ja tillbaka och hon älskade mig så himla mycket osv...

JAG LITAR INTE PÅ HENNE ALLS HON HAR FÖRSTÖRT ALLT TILLIT. TILL MIG.

Ja du va göra bara bryta och vara ärlig öga mot öga.

Mitt förra förhållande var extremt jobbigt och hon läste min utredning ang autism och såg att jag hade problem med förhållanden i livet och drog upp det igår. Lixom vände det mot mig.

... och därmed har du nu lärt dig läxan till varför vi män mycket sällan bör öppna upp oss för våra kvinnor. Det finns kvinnor som älskar drama, som älskar att gotta sig i andras känslomässiga svårigheter då det fyller ett tomrum inom dem själva. Det göder någon form av känslomässigt trauma inom dem. Många kvinnor klagar på oss män att vi är tysta, tillbakadragna och inte delar med oss. De förstår inte att de (eller deras kvinnliga systrar) har utnyttjat detta mot så många män att vi till slut väljer att inte visa oss mer känsliga eller att öppna upp oss. Var själv med om en liknande sak för en vecka sedan men jag är så stark i mig själv att det inte längre bekommer. Du kan också bli så stark om du väljer att gå den vägen.

Hitta ett sätt att lämna din historik bakom dig. Bryt den röda tråden. Bli stark i dig själv. Det går. Ta hjälp av en bra terapeut om du så behöver. En bra sådan kan guida dig, ge dig verktyg som du sedan kan nyttja för att bli en bättre man. MEN du måste vara beredd på att göra jobbet själv. Ingen kan göra det åt dig.

Till sist. Nu vet jag inte vad hon sa men det kanske också finns en viss bäring i det. Reflektera över det hon säger (inte HUR hon säger det). Finns det något du kan lära dig? Ibland säger människor bra saker men på ett felaktigt sätt vilket gör att budskapet inte går fram.

// CC
Citera
2025-01-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
... och därmed har du nu lärt dig läxan till varför vi män mycket sällan bör öppna upp oss för våra kvinnor. Det finns kvinnor som älskar drama, som älskar att gotta sig i andras känslomässiga svårigheter då det fyller ett tomrum inom dem själva. Det göder någon form av känslomässigt trauma inom dem. Många kvinnor klagar på oss män att vi är tysta, tillbakadragna och inte delar med oss. De förstår inte att de (eller deras kvinnliga systrar) har utnyttjat detta mot så många män att vi till slut väljer att inte visa oss mer känsliga eller att öppna upp oss. Var själv med om en liknande sak för en vecka sedan men jag är så stark i mig själv att det inte längre bekommer. Du kan också bli så stark om du väljer att gå den vägen.

Hitta ett sätt att lämna din historik bakom dig. Bryt den röda tråden. Bli stark i dig själv. Det går. Ta hjälp av en bra terapeut om du så behöver. En bra sådan kan guida dig, ge dig verktyg som du sedan kan nyttja för att bli en bättre man. MEN du måste vara beredd på att göra jobbet själv. Ingen kan göra det åt dig.

Till sist. Nu vet jag inte vad hon sa men det kanske också finns en viss bäring i det. Reflektera över det hon säger (inte HUR hon säger det). Finns det något du kan lära dig? Ibland säger människor bra saker men på ett felaktigt sätt vilket gör att budskapet inte går fram.

// CC
Ja det är helt klart sant vännen.
Är såå himla trött på allt smyg bakom min rygg det måste få ett stopp och det är nu inom väldigt kort framtid.

När hon inte lyssnar eller bryr sig ett jäkla dugg om mina böner våra löften osv och det är hela tiden red flags överallt så måste jag ta hand om mig istället för att jaga nått jag inte kan få längre. Hennes löften och bedjande förlåt biter inte längre på mig. Så jag kommer förklara innebörden att hon skulle hantera vårt förhållande med respekt och bygga upp förtroendet inte tvärt om.
Citera
2025-01-02, 13:20
Medlem
Om du har autism är det ännu viktigare att du lämnar. Då ska man ha snälla bra personer runt sig.

Som tar hänsyn. Bara lämna lev inte kvar i jobbig situation.du finner nog någon du med med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in