Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
Igår, 20:55
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Tacka fan för det, det är feta strafftullar på dem. Strafftullar inför länder när man inte kan konkurrera, för att skydda sin egen marknad ergo är kinesiska bilar för billiga och utgör ett hot.
De sålde lika uselt innan tullarna som började gälla 1 juli.
Siffran 2,9% är perioden jan-juli, alltså innan tullarna höjdes.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
De sålde lika uselt innan tullarna som började gälla 1 juli.
Siffran 2,9% är perioden jan-juli, alltså innan tullarna höjdes.

Elbilar säljer öht dåligt 2024 jämfört med 2023. Det intressanta är dock att du påstår alltså att dessa skyddstullar är helt onödiga? EU har gjort det i onödan, du vet bättre?
Citera
Igår, 21:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Elbilar säljer öht dåligt 2024 jämfört med 2023. Det intressanta är dock att du påstår alltså att dessa skyddstullar är helt onödiga? EU har gjort det i onödan, du vet bättre?
EU är ingen biltillverkare.
De har säkert sina anledningar, hade med otillåtna subventioner att göra.
Citera
Igår, 21:03
Medlem
sucuks avatar
Citat:
EU är ingen biltillverkare.
De har säkert sina anledningar, hade med otillåtna subventioner att göra.

Volkswagens kris och prat om 3 fabriker kan komma att läggas ner och heller inga problem antar jag? Man får inte vara naiv - EU satte skyddstullar av rädsla för att den europeiska bilindustrin skulle skjutas i sank.

För att själv ha bidragit till problematiken genom att köpa just en kinesisk elbil är du mer än lovligt blåögd.
Citera
Igår, 21:11
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Volkswagens kris och prat om 3 fabriker kan komma att läggas ner och heller inga problem antar jag? Man får inte vara naiv - EU satte skyddstullar av rädsla för att den europeiska bilindustrin skulle skjutas i sank.

För att själv ha bidragit till problematiken genom att köpa just en kinesisk elbil är du mer än lovligt blåögd.
Du verkar lättmanipulerad.

Låt mig ställa ett par frågor till dig:
Vet du anledningen till att VW eventuellt kan besluta att stänga en, två eller tre fabriker?
Går VW med vinst eller förlust?
Citera
Igår, 21:16
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Du verkar lättmanipulerad.

Låt mig ställa ett par frågor till dig:
Vet du anledningen till att VW eventuellt kan besluta att stänga en, två eller tre fabriker?
Går VW med vinst eller förlust?

Börja med att besvara frågan om du anser att du vet bättre än EU?

Sjävklart lägger VW ner fabriker om de inte lyckas få dem att bära sig nu eller inom överskådlig tid, detta alldeles oavsett hur stor vinst koncernen gör - detta är enkel företagsekonomi, inga delar tillåts gå med förlust under evig tid.
Citera
Igår, 21:25
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Börja med att besvara frågan om du anser att du vet bättre än EU?

Sjävklart lägger VW ner fabriker om de inte lyckas få dem att bära sig nu eller inom överskådlig tid, detta alldeles oavsett hur stor vinst koncernen gör - detta är enkel företagsekonomi, inga delar tillåts gå med förlust under evig tid.
EU-politiken får du ta i ett annat forum.
Jag har redan sagt att EU hänvisade till otillåtna subventioner från den kinesiska staten.

Det är inget biltillverkarna har med att göra.

Ja, svaret är, det finns ingen anledning att ha 10 fabriker i Tyskland.
Citera
Igår, 21:28
Medlem
sucuks avatar
Citat:
EU-politiken får du ta i ett annat forum.
Jag har redan sagt att EU hänvisade till otillåtna subventioner från den kinesiska staten.

Det är inget biltillverkarna har med att göra.

Ja, svaret är, det finns ingen anledning att ha 10 fabriker i Tyskland.

Stater, eller i detta fall, sammanslutningar av stater inför straff/skydds-tullar i syfte att skydda inhemsk produktion alldeles oavsett vad man sedan kommunicerar om det, faktum.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in