Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-12-03, 09:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ha alltid dryck på stort avstånd från elektronik såsom dator, tv-spel.

Ja fy fan. Jag hade världens bästa lilla laserskrivare som aldrig hade problem med utskrifter såsom dagens bläckstråleskrivare har!
Öppen upptill och såklart sular jag in en halv burk cola i den. Rest in peace söta lilla skrivare, 1994-2009.
2024-12-03, 09:55
Medlem
MrSwaggers avatar
Alla ni som klagar över el o vatten... Så el och öl är bättre eller??
Vill ni hellre låta datorn torka med kladdigt sockrigt öl inuti, eller vatten?
Tänk efter lite. Plus ifall elektroniken är avslagen är vattnet inget problem om det bara får torka helt efteråt innan man för till ström igen. Märks att många av el aldrig lagat elektronik förut.

Ja, det bästa hade såklart varit avjonat och destillerat vatten, eller ännu bättre rent etanol. Men nu har jag inte det så det fick bli vatten.

Jag är 75% säker på att den kommer funka utan problem om några dagar. Som sagt har räddat mången tangentbord i mina dar just på detta sätt och aldrig varit ett enda som inte räddats.
Dock är ju laptop lite känsligare med saker som fläktar, mekanik, cpu gpu etc men chansen är stor ändå.
2024-12-03, 10:42
Moderator
Protons avatar
Övriga som hällt vätskor av skiftande sort i sina datorer finns att finna med https://www.flashback.org/sok/?so=we...lde&f=132&sp=0 och därför behövs inte ytterligar en tråd, framförallt inte en felplacerad sådan.

Tråd låst /Moderator
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in