Citat:
Ursprungligen postat av
Uffe200
Jag tror att Svenskarnas Parti var ett ganska klockrent parti. Varför upplöstes dom
Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Hur många försök har gjorts hittills och vad sade Einstein om att upprepa samma sak gång på gång med förväntningen att denna gång ska vi få ett annat resultat?
SVP lades ned av Stefan Jacobsson för ett antal år sedan, då Jacobsson gjorde bedömningen att det saknades jordmån för att sälja in radikalare politik än SD. Han menade att SD först måste misslyckas innan mer radikala partier kan ta vid. Där är vi nu. SD är ett stödparti som i princip inte fått något av värde infört, bortsett från lönekrav vid arbetskraftsinvandring. Det är många av SD:s väljare som upplever att det inte spelar någon roll om man röstar på SD eftersom de ändå sitter still i båten, och låter M fortsätta förvalta Reinfeldts arv av typen "
Sverige tillhör de som kommer hit mitt i livet".
Tidigare var SD ett mindre parti och många trodde att det skulle hjälpa om de växte och fick sitta med i förhandlingarna. Det hoppet börjar dö ut nu, och allt fler ser SD som en kontrollerad opposition.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
HaHaHaHa.. nazist-källor. Jomensåatte..
En av nazistkällorna innehåller en bandad inspelning från Bilan Osman där hon bekräftar att Gamov besökte Expo emellanåt. Duger det?
Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Vem skulle leda detta parti då?
Det vet jag inte.
Mikael Jansson har väl tröttnat på AFS? I så fall kan ju han bli partiledare för ett nytt parti.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeendeLennart
Egentligen inte.
Det som behövs är en inre revolution i SD för återgå till rötterna.
Det är intressant att du säger det. SD har haft enormt många försök till interna revolter. De har nästan alltid slagits ned. Det är dock möjligt att det blir annorlunda nästa gång. Om missnöjet blir för stort kan partiet sargas hårt av att lägga locket på. Om ingen kritik tolereras, så blir partiet tondövt och lätt offer för konkurrerande partier. Om missnöjet släpps fritt, så kan det komma krav på att vissa får lämna sina poster. Dessa krav kanske inte kommer att resas allra högst till ledningen, men exempelvis
Gustav Gellerbrant lär sitta löst. Han är en tidigare M-politiker och han skrev på Tidöavtalet för SD. Om det är någon som ledningen kommer att vilja kasta under bussen för att blidka ett internt uppror så blir det han, det är vad jag tror.