Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
Igår, 12:21
Medlem
Evendocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är det bara jag som reagerar på att han har kartlagt barns könsorgan genom att köpa klassfoton?

Vad är det för klassfoton/skolor som barnen blottar sina könsorgan? Är det vanligt i Umeå med omnejd?

Verkar som han klippt ut ansikten från skolkataloger under 30-40års tid och klistrat dom på övergreppsbilder, skrivit namn, adress osv på sidan av dessa ark han haft i pärmar. Säger själv att det var "Ett storstilat jobb".
Citera
Igår, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är det bara jag som reagerar på att han har kartlagt barns könsorgan genom att köpa klassfoton?

Vad är det för klassfoton/skolor som barnen blottar sina könsorgan? Är det vanligt i Umeå med omnejd?

Han var tydligen i stort sett dagligen på badhuset .
Förmodligen där han sett konturer av det han var intresserad av..
Citera
Igår, 16:02
Medlem
Han var med i Jeopardy 1994.

Jobbade som liftskötare på Rödberget på -70 talet.

Han hade imponerad samling av tidningen Röster i radio tv som var nästan komplett mellan åren 1985-1992.

Han kallades för Badar-Björn och Nässlan.

Ryktet säger även att han visste vad alla hette och var de satt på olika skolors klassfoton, fotokataloger(högstadiet)

Han föredrog stavningen av sitt namn som Biörn, med i istället för j.

Han gjorde kartpärmar till Taxi i Umeå. Och hade koll på lite mer udda adresser.

Mycket pratsam man, har träffat honom några gånger, hade aldrig kunnat ana att han hade en så suspekt hobby som att kartlägga flickors könsorgan.
Citera
Igår, 19:52
Medlem
Evendocks avatar
Låst artikel men rubriken rymmer mycket:

"
Pedofil bor kvar på äldreboende – som delar lokal med förskola
Redan 2019 fick enhetschefen på boendet kännedom om den äldre mannens sexuella dragning till barn – men trots det har han fått bo kvar på ett av de vård- och omsorgsboenden i Umeå som delar lokal med en förskola.

✓ ”Jag förstår att det väcker många frågor”

✓ Kartlade hundratals Umeåflickor under 70-, 80- och 90-talet

✓ Kommunen har inte försökt flytta mannen från boendet

✓ ”Konstant ligger naken nedtill”"

https://www.vk.se/2024-12-04/pedofil...forskola-da81a
Citera
Igår, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reselegeniet
Han var med i Jeopardy 1994.

Jobbade som liftskötare på Rödberget på -70 talet.

Han hade imponerad samling av tidningen Röster i radio tv som var nästan komplett mellan åren 1985-1992.

Han kallades för Badar-Björn och Nässlan.

Ryktet säger även att han visste vad alla hette och var de satt på olika skolors klassfoton, fotokataloger(högstadiet)

Han föredrog stavningen av sitt namn som Biörn, med i istället för j.

Han gjorde kartpärmar till Taxi i Umeå. Och hade koll på lite mer udda adresser.

Mycket pratsam man, har träffat honom några gånger, hade aldrig kunnat ana att han hade en så suspekt hobby som att kartlägga flickors könsorgan.

Låter som nån slags högfungerande autism, typ aspberger. Pratar konstant med speciell röst/tonläge, specialintressen, besatt av att samla och strukturera.... Får även de vibbarna av hans svar till polisen under förhören. Han har inte gjort något fel utan är mer stolt över sin samling och tycker att den är ett "storstilat jobb".

Är ju dessutom helt gränslös när han säger till sin läkare på äldreboendet att han visste var hon bodde som liten och att hon var "riktigt läcker" som barn.
Senast redigerad av Kayleigh Igår kl. 22:33.
Citera
Igår, 23:17
Medlem
Minns en brunbränd pratsam herre med speciell röst som alltid var på badhuset när man var där med skolan eller privat. Hängde ofta i och utanför bastun på herrarnas.
Pratade aldrig med honom på badhuset, han hördes bara bra när han pratade med andra.

Anmälde mig senare i min ungdom för att dela ut reklam och kände då igen den speciella rösten i det långa telefonsamtalet för att få jobbet. Fick jobbet och när det i samband med hemleveranser av reklammaterial även kunde komma halvfulla säckar med gammalt reklamgodis tyckte jag att det inte kändes rätt av någon anledning och hoppade av jobbet. Träffade aldrig honom fysiskt via reklamjobbet.

Så här i efterhand känns det som min intention
att sluta jobbet var rätt. Ingen har varnat mig för honom och jag har aldrig vetat hans namn. Måste vara samma man som beskrivs av andra här på forumet.

Känns märkligt att inte badpersonalen larmade/agerade på något sätt. Han bör ha stuckit ut pga sina frekventa simhallsbesök och sitt annorlunda beteende.
Senast redigerad av Hobadoo Igår kl. 23:24.
Citera
Igår, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobadoo
Minns en brunbränd pratsam herre med speciell röst som alltid var på badhuset när man var där med skolan eller privat. Hängde ofta i och utanför bastun på herrarnas.
Pratade aldrig med honom på badhuset, han hördes bara bra när han pratade med andra.

Anmälde mig senare i min ungdom för att dela ut reklam och kände då igen den speciella rösten i det långa telefonsamtalet för att få jobbet. Fick jobbet och när det i samband med hemleveranser av reklammaterial även kunde komma halvfulla säckar med gammalt reklamgodis tyckte jag att det inte kändes rätt av någon anledning och hoppade av jobbet. Träffade aldrig honom fysiskt via reklamjobbet.

Så här i efterhand känns det som min intention
att sluta jobbet var rätt. Ingen har varat mig för honom och jag har aldrig vetat hans namn. Måste varit samma man som beskrivs av andra här på forumet.

Känns märkligt att inte badpersonalen larmade/agerade på något sätt. Han bör ha stuckit ut pga dagliga simhallsbesök och sitt annorlunda beteende.

Är ju Sverige och DDR-Umeå under sin rödaste storhetstid så han avfärdades nog bara som lite udda precis som arbetskollegor tyckte om ”pillerunken” Anders Eklund.
Citera
Igår, 23:25
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarrax
Han har köpt klassfoton som han klippt ut ansikten från och det sedan 70- talet.
Den detaljen känns verkligen sådär härligt creepy.
Citera
Igår, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobadoo
Minns en brunbränd pratsam herre med speciell röst

Har inte sett eller hört honom på säkert 30 år.
Kan ändå minnas hans röst tydligt.
Väldigt unik på nåt sätt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här