Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2024-12-07, 18:38
Medlem
Fy fan när apan kommer till makten i januari!

God help us all!
Citera
2024-12-08, 00:46
Medlem
Hoppas Trump bombar gaza ändå mer än Israel gjort dessa människor förstår bara bomber palestinier ska inte ha något land efter det dom gjort
Citera
2024-12-08, 14:30
Medlem
EpicUsernames avatar
Ibland kan Trump ha lite vett i skallen också, bara ibland men det händer kan vi se här.

Hamas är anledningen till varför Palestina lider och Israel likaså.

Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du verkar inte kunna vad som skett i Israel de senaste 40 åren.
Det finns folk i parlamentet som skulle fått vem som helst av Åkessons bröllopsgäster att se ut som ett fromt lamm. Bibi ser till varje gång att de inte hamnar i fängelse och bosättarterroriserna är ju lika välkända de....
Likt dig är vi alla mottagliga för propagandan, det betyder inte att det är fakta. Lär finnas propaganda som hävdar tvärtemot det du påstår t.ex.

Samma propaganda du sprider spred IS förr när man försökte radikalisera vanliga muslimer till att hämnas på "otrogna" och spränga sig själv bland andra.
Är du själv islamist(alltså extremist, inte vanlig muslim, är rätt stor skillnad), anti-semit eller bara en otroligt blåögd svensk som lätt manipuleras/utnyttjas av andra?

Israel är inte felfria och krigsbrott har begåtts(av bägge parter) men ogillar när man lögnaktigt med sitt hat demoniserar Israel och judarna, vinklar och upprepar propaganda utan belägg. Det var så förintelsen startade, hjärntvättade hatare/fascister spred judehat och demoniserade denna grupp.
Jag ogillar när man gör samma sak med muslimer, invandrare eller svenskar också t.ex.
Att dra alla över en och samma kam sådär kan leda till en farlig utveckling, detta borde vi ha lärt oss från tidigare historiska händelser.
Jag röstar inte på SD men det är roligt att ni som kallar JÅ för nazist brukar själv vara judehatare (nazister) medan JÅ stödjer judarna och Israel.
Nothing is as it seems. Everything is upside down.
Senast redigerad av EpicUsername 2024-12-08 kl. 15:22.
Citera
2024-12-08, 17:01
Medlem
EpicUsernames avatar
Men jag är som sagt också påverkad av propaganda kanske, vem vet. Jag är ingen expert i konflikten samt har inte fördjupat mig i det så mycket så folk får ta mina posts med en nypa salt. Jag vill att det blir fred och ett stabilt läge för både parter, efter detta kan man lösa situationen i domstol.
Citera
2024-12-08, 17:05
Medlem
Smarree88s avatar
Bra att Trump står på det heliga landet Israels och Judarnas sida! 😊
Citera
2024-12-18, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Visst man kan bomba lite huvudstäder till förintelse. Men upp i bergen tordes de inte åka, samma med ryssarna i Afghanistan.
Talibanerna är tillbaks och ordningen återställd.
Det är feltänkt att tro att man kan bara åka in och bomba fram en Mc Donaldsaktig konsumtionskult.
USA är utvecklings/överlevnadsmässigt ett litet spädbarn, medans getherdarna i bergen har levt samma liv i tusentals år.
Vad är meningen då med att gripa in i dessa länder.
Bagdad var dessutom ett övergrepp baserat på en lögn om massförstörelsevapen.
Som turist åker man idag hellre till Teheran än till det befriade Bagdad.
USA vill ju ha dessa marionettländer trasiga.
Söndra och härska....

Kan delvis hålla med dig, men ska vi inte militärt vara aktiva ska väst inte heller vara bidragsgivare, ta emot flyktingar eller på andra sätt naivt stötta alls på vår (primärt ekonomiska) bekostnad. Ja helt enkelt totalt isolera skiten från oss på alla sätt.

Måste dessa skräpländer stå på egna ben utan hjälp från väst kommer inte ta så lång tid innan det blir självsanerat då och den välbehövliga populationsförminskningen lösa sig själv. Kommer det inte bli svält så blir det pga inbördeskrig eller religösa krig mellan muslimerna. Kan bli superbra faktiskt.

Har absolut inga moraliska problem med det upplägget.
Citera
2024-12-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Man fnissar ju när så många med ursprung från Mellanöstern röstade på Trump i tron om att han skulle vara det bättre alternativet i den här frågan.
Jag fnissar åt din kommentar. På vilket sätt har Trump misslyckats? Det är uppenbarligen lättare att pissa på folk än att ta bladet från munnen. Men jag väntar gärna. Så kom igen nu. Det här är din tid i etern. På vilket sätt har Trump misslyckats? Ge mig allt du har.
Citera
2024-12-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Jag fnissar åt din kommentar. På vilket sätt har Trump misslyckats? Det är uppenbarligen lättare att pissa på folk än att ta bladet från munnen. Men jag väntar gärna. Så kom igen nu. Det här är din tid i etern. På vilket sätt har Trump misslyckats? Ge mig allt du har.

Citera mig där jag skriver att han har misslyckats. Jag väntar gärna.
Citera
2024-12-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Citera mig där jag skriver att han har misslyckats. Jag väntar gärna.
Du försöker ordbajsa. "i tron om att han skulle vara det bättre alternativet" pekar på att Trump blev det sämre alternativet och blev därmed misslyckad. På ren svenska.
Citera
2024-12-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Du försöker ordbajsa. "i tron om att han skulle vara det bättre alternativet" pekar på att Trump blev det sämre alternativet och blev därmed misslyckad. På ren svenska.

Öh nej, jag ordbajsar inte, däremot är det du som missade poängen. Poängen var att de är samma skit, lika dåliga. Sen får framtiden utvisa om Trump skulle lyckas vara ännu sämre i denna fråga än Kamala, det skulle inte förvåna mig.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in