Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 22:48
Medlem
HBTKuks avatar
Jag tnkte g och lgga mig men vaknade till med besked efter att ha skrattat mig harmynt t Centerpartiet Uddevallas storslagna reklamfilm om kebab och falafel. I sagda tvminutersfilm vill en korpulent lokalpolitiker locka food trucks till stan och f de som finns att stanna (antar jag). Vidare talar hon om trygghet i all ra - men r det inte food trucks som behvs? De kar tydligen tryggheten..

Filmen knns som ngot hmtat ur The Office. Kvinnan i klippet har inte precis talets gva, och denna reklamfilm r p tok fr lng, vilket frsts gr det hela mycket roligare

Det ska regna i natt, samt varning i trafiken i morgon s jag knner att det r min medmnskliga plikt att sprida lite vrme ute i stugorna.

Tycker befolkningen i Uddewallah att det finns fr lite rullande restauranger i stan?

Politikern understryker att kebaben och falafeln behvs. Hon behver den, hon vill att hennes barn ska f ha det. Alla som ska g p bussen mot Ljungskile vill ha den. Men vadan detta stora behov (fr att citera politikern)? Mste maten ha rullat p hjul i Uddewallah?

Kan vi kanske f ned brottsligheten helt och hllet om vi bara ser p med food trucks i samhllet? Funkar det i Uddewallah s funkar det var som helst.

Centerpartiet Uddevallas reklmafilm
Senast redigerad av HBTKuk 2024-12-02 kl. 22:56.
Citera
2024-12-02, 23:02
Medlem
sykkelpumps avatar
Hahaha...
Klart bidragsturisterna mste ha kk lttillgngligt nr dom ska ka och elda och kasta sten.

Fr hamburgare och varmkorv finns det vl ingen som hnger ute som vill ta?
Centern har tagit parti fr vilka dom vill ha som vljare, alla Svenskar har vl trttnat p dom...
Citera
2024-12-02, 23:13
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2024-12-02, 23:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Hahaha...
Klart bidragsturisterna mste ha kk lttillgngligt nr dom ska ka och elda och kasta sten.

Fr hamburgare och varmkorv finns det vl ingen som hnger ute som vill ta?
Centern har tagit parti fr vilka dom vill ha som vljare, alla Svenskar har vl trttnat p dom...

Jod, jag och mina kompisar fredrar hamburgare framfr kebab. Tror ven att majoritetsbefolkningen i Uddevalla gr det.
Citera
Igår, 00:23
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag tnkte g och lgga mig men vaknade till med besked efter att ha skrattat mig harmynt t Centerpartiet Uddevallas storslagna reklamfilm om kebab och falafel. I sagda tvminutersfilm vill en korpulent lokalpolitiker locka food trucks till stan och f de som finns att stanna (antar jag). Vidare talar hon om trygghet i all ra - men r det inte food trucks som behvs? De kar tydligen tryggheten..

Filmen knns som ngot hmtat ur The Office. Kvinnan i klippet har inte precis talets gva, och denna reklamfilm r p tok fr lng, vilket frsts gr det hela mycket roligare

Det ska regna i natt, samt varning i trafiken i morgon s jag knner att det r min medmnskliga plikt att sprida lite vrme ute i stugorna.

Tycker befolkningen i Uddewallah att det finns fr lite rullande restauranger i stan?

Politikern understryker att kebaben och falafeln behvs. Hon behver den, hon vill att hennes barn ska f ha det. Alla som ska g p bussen mot Ljungskile vill ha den. Men vadan detta stora behov (fr att citera politikern)? Mste maten ha rullat p hjul i Uddewallah?

Kan vi kanske f ned brottsligheten helt och hllet om vi bara ser p med food trucks i samhllet? Funkar det i Uddewallah s funkar det var som helst.

Centerpartiet Uddevallas reklmafilm

Vad har du emot foodtrucks?
Det finns vl foodtrucks som serverar annat men i detta exemplet handlade det om en falafel och kebab. r du rasist?
I min stad har vi tex en sk pastavagn, en plsevagn mm. Det r bra med mngfald.
Vad r ditt problem kring att ngon vill att man ska f ha foodtrucks p kommunalt gda platser?

Varfr srskriver du och skriver "food trucks" samt skriver "reklmafilm" lrde du dig inte att stava rtt p specialskolan?
Citera
Igår, 00:59
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Frstr inte vad problemet r med att en lokalpolitiker vill ka lokal fretagsamhet? Foodtrucks r vl ett trevligt inslag i stadsbilden och kebab r gtt d och d.

Hr finns lite kebabstatistik fr tappade sverigedemokrater: https://schysstkak.se/svenskarna-kebaben-2024
Citera
Igår, 07:52
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Frstr inte vad problemet r med att en lokalpolitiker vill ka lokal fretagsamhet? Foodtrucks r vl ett trevligt inslag i stadsbilden och kebab r gtt d och d.

Hr finns lite kebabstatistik fr tappade sverigedemokrater: https://schysstkak.se/svenskarna-kebaben-2024
Problemet var vl att foodtruckarna fick gratis el och behvde inte betala ngon hyra vilket blev sned konkurrensfrdelning gentemot restaurangerna i samma omrde.

Projektet frlngdes allts inte pga att det redan frn brjan var felaktigt men det r tydligen fr svrt att frst om man r med i MP.
Citera
Igår, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Vad har du emot foodtrucks?
Det finns vl foodtrucks som serverar annat men i detta exemplet handlade det om en falafel och kebab. r du rasist?
I min stad har vi tex en sk pastavagn, en plsevagn mm. Det r bra med mngfald.
Vad r ditt problem kring att ngon vill att man ska f ha foodtrucks p kommunalt gda platser?

Varfr srskriver du och skriver "food trucks" samt skriver "reklmafilm" lrde du dig inte att stava rtt p specialskolan?

Food truck r ett engelskt uttryck med engelska ord och br d srskrivas. Helt fel att skriva ihop det utan att isfall verstta det till svenska, typ: matvagnar eller matbilar.

Varfr skulle mat frn en husvagn vara bttre n mat frn en byggnad? Troligen r det tvrtom.
Citera
Igår, 16:16
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Problemet var vl att foodtruckarna fick gratis el och behvde inte betala ngon hyra vilket blev sned konkurrensfrdelning gentemot restaurangerna i samma omrde.

Projektet frlngdes allts inte pga att det redan frn brjan var felaktigt men det r tydligen fr svrt att frst om man r med i MP.

Oppositionen i Uddevalla bestr inte enbart av C och MP utan ven av V, S och L.
Att ppeka att Uddevalla har en KS ordfrande som r Sverigedemokrat r vl helt okej.

Nej dom betalade hyra men majoriteten i Uddevalla ansg att hyran var fr lg, korvvagnar betalade tex mer. Att den inte speglade vrdet av den kommunala marken. Dremot stmmer det att el fr matlagning och uppvrmning ingick.

I en insndare i Bohuslningen frn igr s skriver majoriteten att det nu r fritt fram att ska tillstnd fr foodtrucks och matvagnar. Vilket man anfr som en anledning. Att nu kan alla som vill ha tillstnd ska. Sen fr man fram att det varit problem med nedskrpning. Det r intressant att dom skriver om matvagnar d deras regler krver att det r ett motorfordon. Det dr har ocks kritiserats eftersom personer med slpvagnar inte lngre kan f tillstnd och d mste flytta sin verksamhet. Uddevalla framstr som rtt ljliga i sina regler. Dessutom gller numera ett tillstnd fr en foodtruck bara tre mnader s det gr inte lngre att f permanenta tillstnd. Den fr bara vara uppstlld nr man bedriver verksamhet i den och tiden r "Vardagar mellan kl. 10.00 och kl. 20.00
Fredag-lrdag och helgdagar mellan kl. 11.00 och kl. 03.00."

https://www.uddevalla.se/trafik-och-...man-plats.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in