Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Diagnoser som AST kan ge både fördelar och nackdelar. För egen del mest fördelar, då det givit mig både logisk och social analysförmåga. Jag är en jävel på att uppfatta samband exemeplvis, Det jag syftade på är att feminister som Jenny med flera gärna spottar på så kallade incels som sitter i mammas källare. En stor del av dem har säkert AST. Hon har också spottat mot tradcon-tjejer och kallat dem pick-me:s och annat nedlåtande. När det gäller kvinnors attitydförändring så ser man ju missnöje hos män överallt.Tidigare var det bara fringe-grupper, men nu är det betydligt bredare.

Kvinnor i Sverige och andra länder har haft det för bra och fått för mycket luft helt enkelt därav attityden.
De sjuka kraven utan att själv kunna leverera i närheten av dessa. Diverse diagnoser som borderline och bipolär som är extremt knepiga och svåra att ha att göra med. Narcissister eller bara allmänt egoistiska.
Alla golddiggers som verkar bli fler och fler i Sverige.
När man stött på dessa i dejtingsvängen flera gånger om så tröttnar man ju rejält. Man får vada genom ett hav av skit.
Då står någon sate och gapar om incels givetvis så har denna person mycket låg erfarenhet av dejting eller ingen alls alternativt för 30 år sedan.
Givetvis så blir det fruktansvärt tungrott det hela, hela dejtingsvängen är skev och rutten.

Tyvärr så får det konsekvenser för mig iallafall att jag inte litar på kvinnor även om några vänner är ihop med vettiga kvinnor så är mitt förtroende för resten i princip noll. Ett seriöst förhållande eller familj känns helt uteslutet, känns som att singla slant om det ska sluta med tragedi.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2024-12-07 kl. 12:55.
Citera
2024-12-07, 12:32
Medlem
angelamerkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det blir lätt att man får det intrycket om man hänger för mycket på Tinder och sociala medier, om du istället träffar på kvinnorna i verkligheten kommer du se att en stor andel inte alls lever upp till dina fördomar.

Du antar väldigt mycket. Jag hänger inte på tinder. Jag träffar uteslutande kvinnor på stan. Jag är bosatt utomlands och det går ganska snabbt att inse hur exceptionellt bortskämda svenska kvinnor är
Citera
2024-12-07, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
Du antar väldigt mycket. Jag hänger inte på tinder. Jag träffar uteslutande kvinnor på stan. Jag är bosatt utomlands och det går ganska snabbt att inse hur exceptionellt bortskämda svenska kvinnor är

Svenska kvinnor är dom mest bortskämda människorna i mänsklighetens historia när det kommer till ett större antal människor i miljonklassen.
En produkt av inget krig på 200 år, välfärdsstaten, feminism och män som är för accepterande och för snälla(mesiga).
Citera
2024-12-07, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Autism är en skala. Det finns alltifrån autister som inte kan knyta sina skor själva till autister som sitter och räknar ut den svarta materian i rymden. Flera av mina närmsta vänner har varit och är manliga högfunktionella autister. Fina människor, smarta, analystiska, osv. De hatar inte kvinnor och kan föra sig i sociala sammanhang.... någorlunda väl. Oftast träffas vi på tu man hand i en lugn miljö över en kopp kaffe, vilket passar mig perfekt för jag är själv ljud- och ljuskänslig. Vad ville jag ha sagt med detta? Jo, en hel del autister blir accepterade och lever helt normala liv. En del blir sjukpenisonärer men lever ändå bra liv.

Ja problemet är idioterna som sitter bakom skärmen 24/7 och skapar sin världsbild efter ren jävla hatpropaganda. Dessa ursäktar jag inte på något vis alls. Jag ursäktar varken höger- eller vänsterradikala idioter heller, jag är rätt så rättvis i mitt hat

Jag tror faktiskt inte att det är en slump att så många framgångsrika autistiska män, som tex Silicon Valley autisterna föredrar asien och asiatiska kvinnor. Asiatiska kvinnor är uppväxta i patriarkala länder med helt andra traditioner och de kommer inte ställa samma krav på närvaro och engagemang som tex svenska kvinnor. Jag har inget emot att västerländska framgångsrika autistiska män reser till Asien och gängar med asiatiska kvinnor. I de flesta fall kommer autisten behandla kvinnan mycket bättre än vad en inhemsk man hade gjort.

Det är när de försöker inbilla oss andra att det var för att svenska/västerländska kvinnor uppnådde samma rättigheter och möjligheter som män som jag ser rött.

Nja så många procent av den manliga befolkningen är knappast autister utan det största problemet i Sverige är kvinnors orealistiska krav i relation till vad man själv kan bidra med. Svenska kvinnor är helt enkelt extremt bortskämda.
Kravlistor där mannen ska ha mycket bra utseende, över 185 cm lång, mycket pengar, hög IQ, hög EQ, verbal och hög social förmåga. Trygg, lugn, rolig och älska barn. Mainstream och liberal politiskt. Kunna vara spontan men trots det bra på att planera. Omhändertagande och bra på att prata om känslor men trots det maskulin och mer där till.

Dessa punkter är hälften eller en tredjedel av kravlistor kvinnor haft på dajtingappar som jag själv läst.
Hur många uppfyller en sådan lista egentligen?
Hur är man funtad när man skriver en sådan lista på en dejtingprofil. Det är ju fullständigt verklighetsfrånvänt.
Vad är det för samhälle och uppväxt som skapar en människa som skriver en sådan lista?
Citera
2024-12-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Det är inte jag, och andra som är som jag, som är problemet. Det är de som kräver att få ta del av andras tid, uppmärksamhet, liv och kärlek bara för att de själva vill och tycker att de är trevliga som är problemet. Visst, alla fattar att det suger att bli över på relationsmarknaden och att ensamhet är ett problem för många. Det är dock inte riktigt diskussionsämnet här. Jag utgår från videon som länkas i TS.

I klippet är det en tjej som i sociala medier uttrycker att hon tyckte att det var störigt att bli tilltalad av en snubbe på en bensinmack. "You caught my eye" eller något liknande ska han ha sagt. Hon tyckte uppenbarligen inte om det, uppfattade det antagligen som något slags raggningsförsök när hon bara vill tanka bilen. Tack men nej tack. Han längst nere i bild drar stora växlar på det. Tänk om det var en "vanlig och trevlig kille" blablabla. Oavsett vad så tyckte tjejen inte om det, var inte intresserad av kontaktförsöket, hon ville bara tanka.

Du tycker alltså att det är människor som inte vill prata med främlingar som är problemet? Jag tycker att det är människor som anser sig ha att rätt att kräva andras människors uppmärksamhet och uppskattning som är problemet. Det är inte en rättighet. Däremot har man rätt att slippa att ha med andra att göra på oönskade sätt.

Om vi nu ska prata om männen som går sin egen väg (men det enda de pratar om är kvinnor - stor humor), PUA, olikfärgade piller hit och dit, manosfären etc så verkar det vara en internetrörelse där ensamma män bekräftar varandras världsbild och slänger tändvätska på varandras arga eldar.

Jag vet inte vem gubben i hörnet i klippet är, han ser ut som 55 men pratar som en 20-åring som tror att han har förstått hur världen funkar. Han verkar dock vara en person som levererar sitt budskap på teh Internetz så han har säkert koll på vilket lingo som funkar på vilken plattform och för målgruppen. Han själv anstränger sig ut i fingerspetsarna för att låta saklig, påläst och proffsig (den här 20-åringen som greppat världen). Det tilltalar hans målgrupp. Han borde rimligen förstå att tjejen i klippet anpassade sitt budskap för sin målgrupp och plattform. Jag gissar att det är typ IG eller TikTok. Det är visuellare, kortare och snärtigare. Där kan man kan inte sitta och orera i en timme och spela upp något som ser ut som en film den lite "roliga" samhällskunskapsläraren spelade in 2009 för att få eleverna mer intresserade av arbetslivsfrågor.

Nej. Den där tjejen ville inte bli tilltalad när hon tankade bilen. Det vill inte jag heller. "You caught my eye". Hade han frågat henne något om hennes bil hade hon kanske svarat. Vem vet? Nu blev hon besvärad. Jag blir också det när främlingar tilltalar mig på det sättet i vardagliga situationer. Och som jag tidigare skrivit så brudgissar jag att kvinnor i betydligt större utsträckning får den typen av uppmärksamhet än män = blir oändligt mycket tröttare på och besvärade av den.

Sedan heter det ofta att kvinnor lägger upp hela laxtallriken om mannen som tar kontakt är attraktiv. Ja, så är det givetvis. Är det ett kontaktförsök man upplever som flirtigt och man tycker att personen är attraktiv så kommer bemötandet givetvis att vara annorlunda. Jag antar att även du lägger upp laxtallriken när någon du tycker är attraktiv flirtar med dig? Men när det är någon du finner oattraktiv så sitter du på strömmingen du med.

Hade snubben på macken frågat något om hennes bil så hade han kanske fått till en kortare konversation. Det vet vi inte. Men han gick in med en öppningsline som anspelar på hennes utseende och i en vardaglig situation fick det henne att bli besvärad. Inte så svårt att förstå.

De flesta är öppnare för kontaktförsök om man är ute på lokal och det är en miljö där sådant är mer vanligt förekommande. Men det betyder ändå inte att man vill och måste prata med alla som vill prata med en. Oavsett hur trevliga de än må vara, vilka påfågelsattiraljer de har dressat sig i eller vilka finurligt dissiga öppningsfraser de suttit hemma på kammaren och författat.

Det. Är. Så. Livet. Ser. Ut.

Bemöt det jag skriver istället för att komma med trötta floskler om du vill diskutera.

Som någon skrev på detta forum under relationer kvinnor får för mycket uppmärksamhet från andra kvinnor och män medans vanliga män knappt får någon uppmärksamhet överhuvudtaget.
Det leder till obalans och problem som med dejtingapparna många kvinnor har hundratals alternativ att dejta så urvalet blir så stort att dom inte kan välja.
Män har för få alternativ så det finns ingenting intressant att välja.
I dejtingvärden så lever kvinnor i kapitalismens högborg med extra allt, alla dagar i veckan och alla tider på dygnet medans vanliga män lever i Sovjetunionen brist på alternativ, brist på uppmärksamhet, brist på kärlek och brist på närhet. En ökenvandring helt enkelt.

Det är ganska uppenbart att kvinnor inte begriper hur vanliga män har det på dejtingappar. Skulle kvinnor ha det så skulle många bli deprimerade, tappa både självkänsla och självförtroende då kvinnor i högre utsträckning behöver uppmärksamheten.

Så du kanske ska fundera en sväng på hur andra människor har det istället för att ha attityd och gömma dig bakom din osociala personlighet.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2024-12-07 kl. 14:25.
Citera
2024-12-07, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du förstår ärligt inte att en kvinna som jobbar 8 timmar om dagen och har 1-3 barn med sin man behöver mer än en babysitter?

Och du förstår inte att många män nuförtiden vill vara mer med sina barn och vara mer för dem än en ATM?

Skandinaviska män är absolut i den absoluta toppen. Många skandinaviska män är närvarande och engagerade fäder till sina barn, de går ner i tid och tar sitt ansvar. Många andra gör det inte, de resonerar mer som du, kommer med en massa undanflykter och förhalar kring sitt ansvar. Jag har faktiskt undrat många gånger varför män överhuvudtaget skaffar barn, många män verkar inte intresserade av barn eller saker relaterade till barn överhuvudtaget.

Kvinnor som är beroende av sina män ekonomiskt kommer troligen inte ifrågasätta sina mäns beteenden.

"Sett för mycket Hollywood-romantik"? Kan du ge några exempel?

Många män skaffar barn för att kvinnan dom är ihop med vill det, säger han nej så är relationen slut och många är bekväma. Så han vill egentligen inte och det är givetvis en dålig grund att skaffa barn på. Tyvärr så klarar många människor inte av att vara ensamma.
Har själv sagt nej och då är det kört vilket båda parter är medvetna om men känns bättre att vara ärlig med någonting så viktigt och livsstilsförändrande.
Citera
2024-12-07, 14:31
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel

Du antar också, våra erfarenheter stämmer inte överens, fast sedan så har ju jag aldrig dejtat kvinnor så på det planet vet jag inte hur de fungerar.
Vad är skillnaden bland utländska kvinnor anser du?
Citera
2024-12-09, 09:24
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha och internet var bara en fluga. Du står för en av dom sämsta analyserna av samtiden jag läst.
I själva verket så ligger Sverige i topp i världen när det kommer till att bo själva och vara ensamma.
Kvinnor i överflöd som ensamstående och har sina barn varannan vecka, som en epidemi.
Jag känner få som lever ensamma, men det kan ju vara en generationsfråga också. Jag har ju förstås läst och hört om att det är vanligt, men jag tror knappast att det ensamt ä kvinnors "dåliga beteende" som är orsaken. Det är betydligt mer komplext än så.

Citat:
Man ser detta själv och statistik stöder det också.
Det här landet har ett enormt problem med hycklare och människor som beskriver en falsk bild av verkligheten antingen i manipulativt syfte eller på grund av dumhet.
Kan du inte berätta mer om hur du ser det och hur (vi) andra missuppfattar eller försöker manipulera? Tror du att anledningen till situationen (vilken jag alltså inte förnekar) är kvinnors ändrade beteende? Och är det i så fall dåligt?
Citera
2024-12-09, 22:46
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Människor i Sverige är generellt osociala och det finns ett värde i att försöka lite mer. Det finns ett mellanting mellan din attityd och prata med alla man möter.
Det betyder inte att man ska prata med människor men tycker är obehagliga eller om man inte är på humör den dagen.
Men att ha taggarna utåt som standard varje dag året runt är knappast vettigt. Det går ju att värdera kontakten istället för att gå efter parollen alla främmande män/människor är svin.
Ibland så har man ett givande samtal med en främling när man reser och möter någon man aldrig skulle pratat med i vanliga fall.
Sen så vill ju svenskar rent generellt bara umgås med den lilla krets dom känner i kombination med vårat sinnelag så blir det inte vidare roligt.

Ber om ursäkt för det sena svaret. Kippen är på semester med mamma. En massa mörkhyade som vill sälja på Kippen cannabis på stranden. Usch. Du har helt rätt att det finns ett mellanläge, bitchface behöver inte vara påslaget 24/7. Svenska kvinnor är tråkiga på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in