Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Autism är en skala. Det finns alltifrån autister som inte kan knyta sina skor själva till autister som sitter och räknar ut den svarta materian i rymden. Flera av mina närmsta vänner har varit och är manliga högfunktionella autister. Fina människor, smarta, analystiska, osv. De hatar inte kvinnor och kan föra sig i sociala sammanhang.... någorlunda väl. Oftast träffas vi på tu man hand i en lugn miljö över en kopp kaffe, vilket passar mig perfekt för jag är själv ljud- och ljuskänslig. Vad ville jag ha sagt med detta? Jo, en hel del autister blir accepterade och lever helt normala liv. En del blir sjukpenisonärer men lever ändå bra liv.
Ja problemet är idioterna som sitter bakom skärmen 24/7 och skapar sin världsbild efter ren jävla hatpropaganda. Dessa ursäktar jag inte på något vis alls. Jag ursäktar varken höger- eller vänsterradikala idioter heller, jag är rätt så rättvis i mitt hat
Jag tror faktiskt inte att det är en slump att så många framgångsrika autistiska män, som tex Silicon Valley autisterna föredrar asien och asiatiska kvinnor. Asiatiska kvinnor är uppväxta i patriarkala länder med helt andra traditioner och de kommer inte ställa samma krav på närvaro och engagemang som tex svenska kvinnor. Jag har inget emot att västerländska framgångsrika autistiska män reser till Asien och gängar med asiatiska kvinnor. I de flesta fall kommer autisten behandla kvinnan mycket bättre än vad en inhemsk man hade gjort.
Det är när de försöker inbilla oss andra att det var för att svenska/västerländska kvinnor uppnådde samma rättigheter och möjligheter som män som jag ser rött.
Nja så många procent av den manliga befolkningen är knappast autister utan det största problemet i Sverige är kvinnors orealistiska krav i relation till vad man själv kan bidra med. Svenska kvinnor är helt enkelt extremt bortskämda.
Kravlistor där mannen ska ha mycket bra utseende, över 185 cm lång, mycket pengar, hög IQ, hög EQ, verbal och hög social förmåga. Trygg, lugn, rolig och älska barn. Mainstream och liberal politiskt. Kunna vara spontan men trots det bra på att planera. Omhändertagande och bra på att prata om känslor men trots det maskulin och mer där till.
Dessa punkter är hälften eller en tredjedel av kravlistor kvinnor haft på dajtingappar som jag själv läst.
Hur många uppfyller en sådan lista egentligen?
Hur är man funtad när man skriver en sådan lista på en dejtingprofil. Det är ju fullständigt verklighetsfrånvänt.
Vad är det för samhälle och uppväxt som skapar en människa som skriver en sådan lista?