Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
Igår, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
En gör absolut ingenting för de flesta. Det är en antihistamin som hjälper olika beroende på individ. Hon kan äta minst 8 st 25mg på en dag utan problem. Har jobbat med en överläkare som sagt att man kan äta upp till 200mg per dag utan konsekvenser. Peta i henne mer o se hur det går.
Läkare som säger "max 4 per dag" är bara försiktiga idioter med noll koll

Låter mycket. Du har inte läst den här galna tripprapporten?
(FB) Delirium deluxe med Lergigan
Citera
Igår, 21:35
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Jag har käkat dom i mången dar.

3*25mg typ 2h innan jag ska sova.
dock hjälper det inte mot ångest.

Summering: blir jävligt slö!

Att din läkare skulle skrivit ut att du ska ta 3*25 milligram på en gång kan du försöka lura i någon annan, inte mig.

Max 2*25 mg per gång och max vid 3 tillfällen per dygn.
Om man nu har dom starkaste tabletterna. Lergigan finns även som 5 mg så vid oro/ångest kan de skriva ut svagare än 25 mg första gången.

Däremot har du rätt i att om man tar för mycket, vilket du uppenbarligen gör, så blir man jävligt slö.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
En gör absolut ingenting för de flesta. Det är en antihistamin som hjälper olika beroende på individ. Hon kan äta minst 8 st 25mg på en dag utan problem. Har jobbat med en överläkare som sagt att man kan äta upp till 200mg per dag utan konsekvenser. Peta i henne mer o se hur det går.
Läkare som säger "max 4 per dag" är bara försiktiga idioter med noll koll

Du menar på allvar att du har en överläkare som går rekommendationerna i FASS för vårdpersonal?
https://www.fass.se/LIF/product?user...19530228000028

Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Låter mycket. Du har inte läst den här galna tripprapporten?
(FB) Delirium deluxe med Lergigan

Ja FASS håller ju inte med den överläkaren hen pratat med.
Hens prat om 200 mg är 50 mg över dagsdosen.
300 mg är dubbla maxdosen för ett dygn.
Citera
Igår, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Medicin mot oro och ångest ibland har den egenskapen att effekt kommer över tid och med i början motsatt önskan.
Jag skrev också att generellt tar det tid innan man märker något. Och det kan också kännas sämre innan det blir bättre. Vilket fortfarande gäller. Generellt.

Mer specifikt har de som använt medicinen beskrivit hur just denna fungerar.

Men generellt för medicin mot oro och ångest kan effekten fortfarande komma över tid och med i början motsatt effekt. Som jag sa.

Lergigan är först och främst en antihistamin, d.v.s allergimedin som även ger effekt på ångest och oro i och med att den gör att man känner sig dåsig. Så det är inte en renodlad "ångesttablett".
Citera
Igår, 23:43
Medlem
Lergigan är lite som Atarax, man blir bara dåsig.

Finns betydligt bättre grejer.
Citera
Idag, 01:17
Medlem
Inkommers avatar
Om det kännes alls så är det bara skit och obehag.
Säg åt din kärring att be om typ xanor eller zolpidem för sömnens skull.
I regel så är allt som inte är narkotikaklassat bara skit.
Citera
Idag, 05:41
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Du menar på allvar att du har en överläkare som går rekommendationerna i FASS för vårdpersonal?

jepp , fass är inte bibeln idiot
Citera
Idag, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Hon har inte blivit trött av den, kanske beror på dagsformen också?

Nej det beror inte på dagsformen, det beror på att det är en bluffmedicin.
Dom flesta känner inte ett skit, var tionde kan få effekt första gången dom äter, och en på tusen kanske tycker sig bli hjälpt över tid.

Däremot har den äckliga biverkningar som kommer smygande med tiden, tex myrkrypningar deluxe och i långa loppet demens.

Har inte orkat läsa igenom tråden pga alla pillerrunkare som går big pharmas ärenden som nyttiga idioter. Men förhoppningsvis så har flera än jag påpekat att det är en i den långa raden av bluffmediciner som vården är pigga på att skriva ut (tex attarax, propavan och theralen) som "lugnande" och vid sömnsvårigheter. Samtliga gör även att man blir bakis i ett dygn efteråt, vilket man kanske inte ens fattar om man är deprimerad och låg redan från början.
Senast redigerad av busy-signal Idag kl. 06:15.
Citera
Idag, 06:16
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Att din läkare skulle skrivit ut att du ska ta 3*25 milligram på en gång kan du försöka lura i någon annan, inte mig.

Max 2*25 mg per gång och max vid 3 tillfällen per dygn.
Om man nu har dom starkaste tabletterna. Lergigan finns även som 5 mg så vid oro/ångest kan de skriva ut svagare än 25 mg första gången.

Däremot har du rätt i att om man tar för mycket, vilket du uppenbarligen gör, så blir man jävligt slö.

Ja FASS håller ju inte med den överläkaren hen pratat med.
Hens prat om 200 mg är 50 mg över dagsdosen.

Det står 2-3 till natten.
Märklig sak att ljuga om
Citera
Idag, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Dom flesta känner inte ett skit, var tionde kan få effekt första gången dom äter, och en på tusen kanske tycker sig bli hjälpt över tid.

Däremot har den äckliga biverkningar som kommer smygande med tiden, tex myrkrypningar deluxe och i långa loppet demens.

Har inte orkat läsa igenom tråden pga alla pillerrunkare som går big pharmas ärenden som nyttiga idioter. Men förhoppningsvis så har flera än jag påpekat att det är en i den långa raden av bluffmediciner som vården är pigga på att skriva ut (tex attarax, propavan och theralen) som "lugnande" och vid sömnsvårigheter. Samtliga gör även att man blir bakis i ett dygn efteråt, vilket man kanske inte ens fattar om man är deprimerad och låg redan från början.

Ok, tack. Låter inget vidare, kanske bäst hon låter bli det där
Citera
Idag, 08:27
Medlem
Tack för svar alla. Ska ta ett snack och försöka hjälpa henne hitta en annan väg. Hon har det kämpigt nu pga sjukdom i familjen i kombo med sjukt stressigt jobb, kanske går att komma vidare utan pillerskit
Citera
Idag, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal

Vilket j-a dravel.

Lergigan är en av de vanligare medicinerna just för att den hjälper väldigt många.
Har själv haft den i två år. Inga myrkrypningar, inga bakfyllor. 2X25 mg kvällstid räddar min nattsömn och gör att jag kan somna om när jag vaknar. Vet flera som har samma erfarenhet.
Lergigan är en relativt mild antihistamin med få biverkningar.

En på tusen... - Varför ens sprida sådan skit utan att veta vad man snackar om?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in