Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-03, 11:51
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Tjena, ska på ett förhör strax och behöver snabbt svar. Jag vet av erfarenhet att dem brukar ta folks lurar och tömma dem men om jag lämnar telefonen hemma, blir det husrannsakan då? Nån som vet?

Tack på förhand //KS
Citera
2024-12-03, 11:53
Medlem
ethernals avatar
hade dom velat tömma din telefon hade dom redan gjort det, nu har du ju haft massa tid att undanröja eventuella bevis så är liksom ingen poäng nu..
Citera
2024-12-03, 12:01
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
hade dom velat tömma din telefon hade dom redan gjort det, nu har du ju haft massa tid att undanröja eventuella bevis så är liksom ingen poäng nu..
Dem har tömt den förut men då har dem gjort det på plats och dem hade den i två veckor men svar sökes, blir det husrannsakan om jag inte har den med mig?
Citera
2024-12-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Tjena, ska på ett förhör strax och behöver snabbt svar. Jag vet av erfarenhet att dem brukar ta folks lurar och tömma dem men om jag lämnar telefonen hemma, blir det husrannsakan då? Nån som vet?

Tack på förhand //KS

Det beror på. Som vanligast på FB på omständigheter som du inte delar med dig av...
Citera
2024-12-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Dem har tömt den förut men då har dem gjort det på plats och dem hade den i två veckor men svar sökes, blir det husrannsakan om jag inte har den med mig?

Går inte att svara på utan att veta en del saker som allvaret i brottet och om det kan anses troligt att det finns bevis i din telefon.

Är du misstänkt för ringa stöld så är svaret nej ingen husrannsakan.
Är du misstänkt för att sälja narkotika där du använder din telefon vid försäljning så är det väldigt sannolikt att de vill beslagta din telefon och gör husrannsakan för att hitta den.

Där har du ytterlighetsexempel, men sedan finns ju så klart en väldigt massa fall som landar mitt emellan där det inte är självklart utan beror på den enskilde förundersökningsledaren.
Citera
2024-12-05, 17:21
Medlem
Om polisen vill ta din mobil så kommer de använda alla möjliga tvångsmedel för att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in