Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2024-12-05, 16:27
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerMedeltid
Jag stör mig också på många val i moderna kök, då det verkligen bara handlar om att få köket att se snyggt ut när det inte används, på Instagram eller i mäklarbroschyrer. Sen att det är omöjligt att hålla rent eller organiserat i vardagen spelar ingen roll. Mitt nya kök, som jag inte kunde göra några val för, har t.ex. inga dörrhandtag på skåpluckorna, som dessutom är vita, vilket ger ett väldigt snyggt utseende men blir direkt fullt med fettfläckar om man ska öppna något.

Sen verkar alla moderna kök ha total allergi mot den klassiska diskbänken i rostfritt stål utan ska prompt ha bara en diskho direkt i bänkskivan. Om skivan är i sten går det väl an, men jag tror inte att en laminatskiva håller speciellt länge när den hela tiden bli utsatt för fukt på det sättet.

Exakt så! var med om ett nybyggt kvarter där kommunen inhyste stort antal som hade etableringsbidrag i just sådana lgh med kök.
I princip varenda köksdiskbänkar blev vattenskadade pga vanskötsel med vatten och man försökte få det som garantiärende men tji... Även om det var vanvård så var det för jäkla dåligt material val från byggaren som inte tålde vatten alls till råga på allt hade dom parkettgolv i köken som självklart inte heller tålde vatten (det finns parkett som tål vatten men mycket dyrare)
Citera
2024-12-05, 17:08
Medlem
GregerMedeltids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenHansson
Tänkte just på avfallskvarn. Det måste väl ändå vara guld? Slippa hålla på och ständigt rengöra den eländiga silen. Bara trycka på en knapp och skiten mals sönder och spolas ner i avloppet. Underbart!

Det är nuförtiden förbjudet att installera avfallskvarn i Sverige och på många orter får du inte längre använda din kvarn om du har en installerad. Matavfallet ska tas hand om separat, det är både dyrt och onödigt att låta det gå via avloppet.
Citera
2024-12-05, 19:53
Medlem
Flyttar snart in i föräldrahemmet (villa 70-tal) och gillar verkligen som skrivits den tjocka långa rostfria dubbeldiskbänken med sarg.

Det jag inte gillar jämfört med moderna kök är underskåp med dörr som var regel förr - moderna stora lättrullande lådor ger mycket bättre överblick. Får se om jag kan fixa utdragbara lådor bakom dörren?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in