Citat:
Ursprungligen postat av
GregerMedeltid
Jag stör mig också på många val i moderna kök, då det verkligen bara handlar om att få köket att se snyggt ut när det inte används, på Instagram eller i mäklarbroschyrer. Sen att det är omöjligt att hålla rent eller organiserat i vardagen spelar ingen roll. Mitt nya kök, som jag inte kunde göra några val för, har t.ex. inga dörrhandtag på skåpluckorna, som dessutom är vita, vilket ger ett väldigt snyggt utseende men blir direkt fullt med fettfläckar om man ska öppna något.
Sen verkar alla moderna kök ha total allergi mot den klassiska diskbänken i rostfritt stål utan ska prompt ha bara en diskho direkt i bänkskivan. Om skivan är i sten går det väl an, men jag tror inte att en laminatskiva håller speciellt länge när den hela tiden bli utsatt för fukt på det sättet.
Exakt så! var med om ett nybyggt kvarter där kommunen inhyste stort antal som hade etableringsbidrag i just sådana lgh med kök.
I princip varenda köksdiskbänkar blev vattenskadade pga vanskötsel med vatten och man försökte få det som garantiärende men tji... Även om det var vanvård så var det för jäkla dåligt material val från byggaren som inte tålde vatten alls till råga på allt hade dom parkettgolv i köken som självklart inte heller tålde vatten (det finns parkett som tål vatten men mycket dyrare)