Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-03, 15:10
Medlem
Skulle vara sknt och hitta en vertygelse om vad "allt" handlar om, om det r ngot fint och positivt vill sga.

r det Gud man ska finna eller ngon annan slags andlighet? Ska man ka till Asien och bli munk kanske? Finner man sanningen genom meditation och yoga? Kanske lite tantra? r det medium man ska frlita sig p? Vad mer kan det vara?

Vad har ni fr erfarenheter? Finns ens andlighet? Allts mer n som ett hopp och en tro?
Citera
2024-12-03, 15:25
Medlem
stetson900s avatar
Det r vl vad mnniskan skt i alla tider? Jag r inte "andlig" p det sttet men kan finna det lite fattigt att vi skulle ha uppsttt ur ngn form av kosmisk orgasm s jag vljer att hoppas att det finns ngot strre n oss sjlva drute. Det du beskriver om at ka fr att finna tror jag inte riktigt p, filosofera snarare om varfr du knner att ngot saknas som en behver fylla med just "andlighet"?
Citera
2024-12-03, 15:42
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Skulle vara sknt och hitta en vertygelse om vad "allt" handlar om, om det r ngot fint och positivt vill sga.

r det Gud man ska finna eller ngon annan slags andlighet? Ska man ka till Asien och bli munk kanske? Finner man sanningen genom meditation och yoga? Kanske lite tantra? r det medium man ska frlita sig p? Vad mer kan det vara?

Vad har ni fr erfarenheter? Finns ens andlighet? Allts mer n som ett hopp och en tro?

Det frsta du mste gra tror jag r att kvantifiera det du sker. Hur mter du framgng i letandet? Vad r kravspecifikationen p det du sker?
Citera
2024-12-03, 15:57
Avstngd
pn222jws avatar
Ta det frsiktigt - men jag nstan garanterar att en del av fljande faktiskt r p riktigt -

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trollk...ns_heliga_magi

https://www.instagram.com/teachingso...p/C6y3MNjMuLV/
Citera
2024-12-03, 16:03
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:

vad r det du sker?
1. andlighet? Du fr definiera vad du menar med andlighet
2. eller om det nu inte r andlighet utan ngot annat du sker
3. sedan fr du leta efter det - leta, prva, vrdera
4. Andlighet r olika fr olika mnniskor.
5. man fr leta sin egen
6. det kan vara att begripa meningen med sitt eget liv. Det r ju en livsuppgift kanske. Andlighet brukar beskrivas som nr man lever i samklang med sitt eget livs mening. det kan ocks uppfattas som att vara medveten om vad som hnder i livet och att uppskatta det lilla livet. Som t ex att koka potatis. Eller att se gldjen i ngn annan mnniskas gon nr man hjlper till. t ex.
S leta p och tro inte att det finns ngn quick fix.
Citera
2024-12-03, 16:26
Medlem
Skaffa barn. G ut i naturen. Brja med musik eller nn annan konstform. Lek, odla, stt upp ml.

Mening, sknhet, lycka, och liknande r begrepp mnniskan skapat fr att de ger bttre verlevnad p gruppniv. De finns inte objektivt eller utanfr vra egna upplevelser
Citera
2024-12-03, 17:06
Medlem
proconsuls avatar
Yoga och meditation, ja. Religion, nej. Sk int, inte utt.
Citera
2024-12-03, 17:24
Medlem
Citat:

INTE Gud.

Andlighet finns i mktiga platser i NATUREN
vilka kan hjlpa dig att hitta andlighet INOM DIG SJLV.
ven meditation kan hjlpa till med det.

FORNTIDA religioner var ven de BS gllande religioner,
MEN de var bra p att STYRA krafter som NATUREN har genom att dirigera dem med olika sorters stenar. Krafter kan KNNAS t ex i stenskepp och stenlaburinter.
Kristna kyrkorna har SNOTT en del av de platserna dit naturkrafter dirigerades i forntiden, de kristna byggde kyrkor dr forntida hade platser.
Ett svensk par experimenterade i mindre skala i sitt vardagsrum med att dirigera krafter med stenar. Kvinnan fick huvudvrk. De hade inte tnkt p att kraft"strlen" fortsatte genom vggen och prickade henne d hon sov.
Naturkrafter r positiva/negativa beroende p typ, dos och vilken varelseart. Katter och myror GILLAR krafter andra blir sjuka av om man fr fr hg dos. Myror och fglar anvnder de linjerna fr NAVIGERING. Det r dr sdana linjer KORSAR varandra som det blir negativa verdoser fr andra, medan myrstackar ligger p sdana kors. Sdana kors r naturliga och vanliga, men mycket svagare n de koncentrerade gjorda av forntida folk.

--
Andar, medium, paranormalt rknar jag som ANNAT n inre andlighet.
Jag kan INTE kommunicera med andar sjlv,
men gjorde flera tester gllande "paranormalt" fr att se om det gr, och det gjorde det...
Citera
2024-12-03, 23:54
Medlem
1. Lr knna dig sjlv p djupet, s kommer du att bli andlig utav dig. Respektera din omgivning och natur.

2. Ibland krvs en hgknslig personlighet fr att kunna vara "medial" p en niv dr andra entiteter kontaktar dig. Har du ett knsligt ego kommer du dremot kunna ha kontakt med likasinnade. Fr den andra typen av medial kontakt krvs hgt EQ.
Citera
2024-12-04, 00:12
Medlem
prokaryotkungens avatar
Andlighet finns vl inte mer n som hopp och tro.
r det en mening med livet du r ute efter? Ingenting har ngra klara svar och den som hvdar att han sitter p svaren, tja, han ljuger s han krks.

Allvarligt talat, det knns lite som "Jag vill bli lurad, vart ngonstans vnder jag mig?"

Meningen med livet r olika fr alla. Hitta sdant du gillar, omge dig med positivitet och lugn. Lyckas du s bertta hur du gjorde.
Citera
2024-12-04, 00:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Prova Jesus.
Citera
2024-12-04, 06:30
Moderator
Humbugs avatar
Funkar nog bttre i religion
Paranormala fenomen -> religion
/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera