Citat:
Ursprungligen postat av
El0l
Nej det har det inte!
Polisen träffar folk av alla dess olika slag och känner igen typer.
Dom har uppfattat dig som psykisk instabil och därefter gjort en orosanmälan med tanke på barnen.
Sen vidare ligger det lite i kvinnans instinkt för hur det gick sen.
Du måste som man stå upp och skydda familjen, inte få orosanmälningar på dig.
tråkigt att höra, hoppas att du mår bättre idag.
Jag är nästan 50 år. Hur psykiskt stabil som helst. Detta var något en polisaspirant skrev i en rapport för drygt 9 år sen. Efter det har varje i stort sett varje polisanmälan jag gjort följts av en orosanmälan till Socialen där de fiskar efter "psykisk instabil".
De kallar det frånvarande, förvirrad etc.
Jag är väldigt lugn och stabil person. Jag kan i princip inte längre göra en polisanmälan där jag träffar polisen utan att det också går en orosanmälan till socialen. Vad jag än anmäler så blir det bara ett möte där min mentala hälsa ska diagnosticeras av polismyndighetens personal på plats som värsta läkare-wannabees. helt otroligt att det kan fortgå.
Nu kommer det inte att hända men hypotetiskt om jag imorgon råkar ut för att en granne stör mig på småtimmarna och jag får hit Polisen. Ja då kommer de obönhörligen även tillsammans med att upprätta min anmälan även göra orosanmälan till soc.
Hur ska jag bevisa att jag är frisk? Kan jag få ett intyg av legitimerad och behörig läkare att stoppa upp i ansiktet på polisaspiranterna som springer rundor här på orten och spelar Allan?
Tyvärr leder deras lek till att det finns många orosanmälningar från Polisen vilket leder till att vårdnad om barn avvecklas om Tingsrätten anser det bör vara enskild vårdnad och mamman har inga orosanmälningar från Polisen.
Väldigt sjukt samhälle. Faktiskt är detta koncept så sjukt att det nog inte förekommer i övriga Västvärlden så mycket som i Sverige. Tänk om man visste att sånt här förekom när man var 25-30 år. Man hade inte en aning !!