Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Tjejer har så många alternativ i dagens läge att de har lyxen att ställa in en inplanerad dejt så fort en intressantare person dyker upp.

Jag är övertygad om att vi alla skulle må bättre av en mer jämställd dejtingmarknad.
Tjejer på dejtingsidor o liknande klagar på samma sak, att killarna må låta intressanta och stadiga i PMs men sen kommer dom inte på dejten dom själv tackat ja till, eller rentav föreslagit själva, och hör inte av sig före eller efter heller. Och hör dom av sig efteråt så kommer bara massa vaga bortförklaringar och ursäkter eller BS. Fråga runt bland dina tjej-kompisar som är väldigt aktiv på dejting-scenen får du höra själv.

Främst tjejer, men även en hel del killar, har redan åtminstone 5 pers i kontaktlistan på telefonen som dom kan få i säng nästan när dom vill, och nyttjar det med då och då. På kontaktsajter som Darkside, BC o liknande så bokstavligen drunknar tjejerna i hundratals uttröttande mail varje månad, trots att dom säger ifrån uttryckligen.

Sex får tjejer bara dom knäpper med fingrarna, så det blir rätt tröttsamt med killar som tror dom är sängkammar-tarzan hela förbannade tiden. Hamnar du i säng med en ny tjej första gången, så kommer du inte vara ens i närheten så bra som många före dig ha varit, även om du tycker du är kunnig som fan och verkligen anstränger dig. Tjejer vet att det oftast kommer bli "meh", så dom har en tendens att rulla uppgivet med ögonen åt "Jahapp, här kommer 'karla-karl' nummer 38 denna veckan", typ.

Tjejerna söker ofta efter något annorlunda, nåt spännande, något med innehåll i, alternativt någon som motsvarar- eller kan uppfylla specifika förhoppningar/önskemål. För sex, det vet dom att dom kommer få oavsett, om dom vill.
Senast redigerad av Robbinist Igår kl. 23:46.
Citera
Igår, 23:48
Medlem
Genelkurmays avatar
Ta det inte personligt. Detta händer med alla, förutom den killen som ser ut som en 10a. Så antingen är dina vänner 10or eller så ljuger de.

För mig är problemet snarare ghostning. Så fort man kommer in på träff, efter att ha haft ett fint chattande under en längre tid, så försvinner tjejerna. Särskilt de som är över medel i snygghetsskalan.

Just det som är nackdelen med dejtingappar. Finns så många konkurrerande killar därute samt att tjejer inte vågar träffa någon pga rädsla. Dessutom är det svårt för tjejer att känna attraktion för en medelmåttig kille förrän man träffats och visat sin personlighet.

Ett annat problem är ju att tjejer har mycket i sina liv att de inte har tid att träffa någon kille på dejt. Det ska göras grejer med väninnorna, middagar hit och dit. Resor dit. Dejtingappar för kvinnor handlar oftast bara om bekräftelse och tidsfördriv.
Citera
Idag, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med. Många av mina inplanerade dejter blir inställda, uppskattningsvis var tredje dejt. Vissa perioder är det nog till och med varannan.

När jag frågar runt bland mina manliga vänner och bekanta låter det som att jag är rätt ensam om detta problem, vilket oroar mig en smula. I vanliga fall hade jag nog bara ryckt på axlarna och tänkt att tjejer är känslostyrda och har lätt för att ändra sig men detta är något jag har svårt att släppa.

Jag har fått till mig att det inte är någon idé att chatta med tjejer i evigheter utan att det bästa är att fråga ut tjejerna rätt snabbt. Kan det vara orsaken till alla inställda dejter? Men å andra sidan, varför tackar tjejerna ens ja till att gå på dejt med mig om de tycker att det känns för snabbt?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få.

Kort bakgrundsinformation: Jag är en 30-årig kille från Stockholm. Ordnad ekonomi och egen lägenhet. Alldagligt utseende, dvs varken ful eller modellsnygg. Får kontakt med tjejerna genom de vanliga dejtingapparna så som Tinder och Bumble.

Nej du är inte ensam. Det händer då å då. Dom har alltid anledning att ställa in ibland .. nån annat dyker upp eller. Antingen för att dom inte riktigt känner för det eller för att dom ångrar sig. Eller att dom inte riktigt är ute för att gå på dejt o har ett annat behov.. Vi killar kan ju vara mer plikttrogna att faktiskt gå på det vi bestämmer. Men med de sagt kan de likväl variera. Det har inte så mycket med dig att göra.

Släpp dom som gör det om de påverkar för mycket. Å gå på dom som verkligen dyker upp.
Citera
Idag, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Har försökt att prata med/ragga på brudar i verkligheten men det funkar inte för mig. Har det inte i mig, tyvärr. Helt lönlöst att ens försöka mer.
Jobba på din person oavsett det övriga. Skaffa intressanta fritidsaktiviteter och liknande. Det imponerar på vettiga tjejer.

Varför skulle då appar funka bättre? Du behöver ju fortfarande visa upp din bästa sida. Ok, du kan ju beskriva dig själv ärligt och på så sätt få tjejer att ta första steget. Lycka till hur som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in