• 2
  • 3
2024-12-10, 00:27
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Jag har ett dilemma som jag behöver hjälp med. Många av mina inplanerade dejter blir inställda, uppskattningsvis var tredje dejt. Vissa perioder är det nog till och med varannan.

När jag frågar runt bland mina manliga vänner och bekanta låter det som att jag är rätt ensam om detta problem, vilket oroar mig en smula. I vanliga fall hade jag nog bara ryckt på axlarna och tänkt att tjejer är känslostyrda och har lätt för att ändra sig men detta är något jag har svårt att släppa.

Jag har fått till mig att det inte är någon idé att chatta med tjejer i evigheter utan att det bästa är att fråga ut tjejerna rätt snabbt. Kan det vara orsaken till alla inställda dejter? Men å andra sidan, varför tackar tjejerna ens ja till att gå på dejt med mig om de tycker att det känns för snabbt?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få.

Kort bakgrundsinformation: Jag är en 30-årig kille från Stockholm. Ordnad ekonomi och egen lägenhet. Alldagligt utseende, dvs varken ful eller modellsnygg. Får kontakt med tjejerna genom de vanliga dejtingapparna så som Tinder och Bumble.
Du är lägst ner i rang och så fort en snygg man säger kom hit bara dom ställer in dejten med dig. Du låter inte som en kul kille så som du beskriver dig själv. Ordnad ekonomi och lägenhet får inga fittor på fall.

"Manliga bekanta" är du feminist eller? Du är ju man själv?
Senast redigerad av Congelado 2024-12-10 kl. 00:29.
Citera
2024-12-10, 17:00
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviscrate
Du behöver inte skälla ut men du kan skriva att du är extremt sårad och ledsen och att du definitivt inte väntade att hon skulle avboka eran träff eftersom du såg henne på ett respektfullt sätt.

Givetvis är du inte ledsen eller sårad. men skriv det ja skrev ovan.

Han ska givetvis inte skriva att han är ledsen eller sårad ingen tjej skulle visa intresse om man skrev på det sättet. Man svarar bara att det är tråkigt men det beror på hur hon ställer in. Att ställa in några timmar innan för att man måste hoppa in på jobb är en gång. Bollen ligger hos henne, då föreslår hon en ny tid.

De flesta tjejer får väldigt mycket uppmärksamhet på dejtingapparna, det är deras marknad. Som kille ska du aldrig ta åt dig om de ställer in dejter. Men det beror på hur snyggt de gör det. Och om de själva inte föreslår en ny tid så tar du bort dem och går vidare.
Senast redigerad av Klappasäften 2024-12-10 kl. 17:06.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in