• 1
  • 2
2024-12-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RBR
Var inne och käkade med brorsan och kom ut och skulle hämta bilen och uppmärksammade att jag fått en parkeringsbot på 1000 SEK.

Men när jag kollade regnummer och bilfabrikat var båda felaktiga !
Typ SAAB istället för FORD och ABC 123 istället för BAC 123 !

Vad är det Malmös parkeringsvakter håller på med ?

Givetvis slänger jag boten men noterar samtidigt att detta är tredje gången detta händer mig !

Fler som känner igen detta scenario ?
Det är en parkeringsanmärkning någon skrivit ut av oaktsamhet, det vill säga att denne "glömde" att kontrollera regnr: och Fabrikat!
Octavius mobil app är uppkopplad till fordons registret, så ABC123 är nog en SAAB
Kolla Helsingborgs Kommun, en enkel beskrivning, röda bilar där får du inte stå, gröna bilar där får du stå;
https://helsingborg.se/trafik-och-st...er-i-korsning/
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2024-12-04 kl. 13:02.
Citera
2024-12-04, 13:44
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Var inne och käkade med brorsan och kom ut och skulle hämta bilen och uppmärksammade att jag fått en parkeringsbot på 1000 SEK.

Men när jag kollade regnummer och bilfabrikat var båda felaktiga !
Typ SAAB istället för FORD och ABC 123 istället för BAC 123 !

Vad är det Malmös parkeringsvakter håller på med ?

Givetvis slänger jag boten men noterar samtidigt att detta är tredje gången detta händer mig !

Fler som känner igen detta scenario ?

Det är ganska ofta det blir fel med parkeringsövervakning. Inget att hänga upp sig på.
Citera
2024-12-04, 16:46
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Jag vet att det är förbjudet att parkera mindre än 10 meter "INNAN" en korsning men INTE efter, som jag nu gjorde !

Lapplisan har dessutom lagt ner tid på att mäta (digitalt) exakt hur många meter det rör sig om !

Jag är mest intresserad om andra har erfarenhet av att få parkeringsböter med felaktigheter som gör dem ogiltiga ?

Är Lapplisorna ordblinda har dyslexi eller kan de tjäna på detta på något sätt ?

Jag har nu fått tre stycken som jag kastat och ingenting har hänt eftersom det inte handlat om min bil!

Haha, inte efter?
Varför tror du regeln finns?
Citera
2024-12-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christer-ulfbaage
Haha, inte efter?
Varför tror du regeln finns?

Misstänker att ts blandat ihop vad som gäller vid övergångsställen.
Citera
2024-12-04, 18:10
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Jag vet att det är förbjudet att parkera mindre än 10 meter "INNAN" en korsning men INTE efter, som jag nu gjorde !

Lapplisan har dessutom lagt ner tid på att mäta (digitalt) exakt hur många meter det rör sig om !

Jag är mest intresserad om andra har erfarenhet av att få parkeringsböter med felaktigheter som gör dem ogiltiga ?

Är Lapplisorna ordblinda har dyslexi eller kan de tjäna på detta på något sätt ?

Jag har nu fått tre stycken som jag kastat och ingenting har hänt eftersom det inte handlat om min bil!

Gratulerar till ditt svåra förståndshandikapp. Du får inte parkera mindre än 10 meter varken före eller efter en korsning.
Citera
2024-12-04, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det är ganska ofta det blir fel med parkeringsövervakning. Inget att hänga upp sig på.

Typisk kommentar från efterbliven Vänstermupp
Citera
2024-12-04, 19:58
Medlem
Citat:
Gratulerar till ditt svåra förståndshandikapp. Du får inte parkera mindre än 10 meter varken före eller efter en korsning.
Kallar man någon för "svårt förståndshandikappad" för att denne inte har helt koll på en trafikregel kan man ju undra VEM som är förståndshandikappad.
Citera
2024-12-06, 13:32
Medlem
Citat:

Gör världen en stor tjänst !
Ta livet av dig !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här