2025-02-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Exakt så. Jag har däremot läst i en FUP i något annat ärende att polisen inte kan se om telefonen sagt "hej då" till masten för att batteriet laddats ur eller för att användaren stänger av den. I båda fallen är det ett kontrollerat "hej då".
Du har rätt i att de två nämnda scenario inte går att avgöra om det är att någon stängt av eller om den laddat ur och gör en kontrollerad nedstängning, där båda innefattar detta "hej då" till masten.
Det jag reagerade på är att hon säger "tappad i vatten" eller "sönderslagen" vilket båda skiljer sig då "avstängningen" borde ske abrupt utan att den förstår att säga "hej då".
Citera
2025-02-14, 18:10
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpsmekaren
Du har rätt i att de två nämnda scenario inte går att avgöra om det är att någon stängt av eller om den laddat ur och gör en kontrollerad nedstängning, där båda innefattar detta "hej då" till masten.
Det jag reagerade på är att hon säger "tappad i vatten" eller "sönderslagen" vilket båda skiljer sig då "avstängningen" borde ske abrupt utan att den förstår att säga "hej då".

Absolut, jag är med vad du menar, jag var nog lite OT och besserwisser... Eller bara trött.
Citera
Igår, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jennydenenda
Jag kan inte förstå varför hon inte blev anmäld saknad förrän flera månader senare efter sista samtalet?

Ett scenario skulle kunna vara följande. De misstänkta tar hennes telefon och ber henne ringa upp mamma och säga att telefonen gått sönder.
I samma samtal är hon tvingad under hot att berätta att allt är ok och att hon inte kommer kunna ringa på några månader för att hon och de andra två ska åka utomlands...

Men det är ett osannolikt scenario, för man kan ju alltid åtminstone skicka nåt eller lägga upp nåt på sociala medier...

Håller med om att det är märkligt att anmälan kommer så sent, eftersom mamman säger att de har typ daglig kontakt...
Senast redigerad av argahannen Igår kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in