2024-12-04, 22:52
Medlem
nekons avatar
Tjolahopp

Har ett problem som jag inte hittar en lösning på, gäller en Samsung Galaxy S24 Ultra

Om man googlar på en vara så får man upp sponsrade länkar till sidor som säljer varan i fråga. Klickar jag på en sådan så är de blockade, väljer jag längre ner i listan samma företag och vara så kommer jag in på rätt.
Alltså är sponsrade länken blockad men inte sökresultatet.
Likadant är det på spel, en hel del spelnhar junatt man får grejer, fler försök mm om man kollar på lite reklam, detta funkar inte heller, ganska skönt men sjukt frustrerande när man väl behöver just den grejen och så ksn man inte låsa upp för någon jävla inställning som är fel 😋

Egentligen ett riktigt I-lands problem men lite störande ibland, är.det någon som har ett bra tips på mitt problem?
Citera
2024-12-05, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nekon
Tjolahopp

Har ett problem som jag inte hittar en lösning på, gäller en Samsung Galaxy S24 Ultra

Om man googlar på en vara så får man upp sponsrade länkar till sidor som säljer varan i fråga. Klickar jag på en sådan så är de blockade, väljer jag längre ner i listan samma företag och vara så kommer jag in på rätt.
Likadant är det på spel, en hel del spelnhar junatt man får grejer, fler försök mm om man kollar på lite reklam, detta funkar inte heller, ganska skönt men sjukt frustrerande när man väl behöver just den grejen och så ksn man inte låsa upp för någon jävla inställning som är fel 😋

Egentligen ett riktigt I-lands problem men lite störande ibland, är.det någon som har ett bra tips på mitt problem?

Byt till Brave så slipper du reklamen helt, och får mer relevanta träffar istället.
Citera
2024-12-05, 08:41
Medlem
nekons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Byt till Brave så slipper du reklamen helt, och får mer relevanta träffar istället.

Brave? Vad är det? Webbläsare?

Nej, reklam vill man helst inte ha alls pch det mest störande är att jag inte kan se reklamvideos i spelappar för att låsa upp grejer
Citera
2024-12-05, 08:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Tjolahopp

Undrar också på detta. Går inte att klicka på dessa länkar. Irriterande.
Citera
2024-12-05, 09:12
Medlem
Citat:
Brave? Vad är det? Webbläsare?

Nej, reklam vill man helst inte ha alls pch det mest störande är att jag inte kan se reklamvideos i spelappar för att låsa upp grejer

Ja det är en webbläsare som har en reklamblockerare inbyggt. Du kan installera den från samma ställe du installerar andra appar. Då kommer du slippa reklam både på webbsidor och i videos från exempelvis youtube, om du använder webbläsaren för att titta på youtube istället för youtubes egna app.
Citera
2024-12-29, 09:24
Medlem
nekons avatar
Jo men nu var det inte det som var problmet.
Är ju att jag inte kan se den reklamaen jag vill se, i exempelvis spelappar för att låsa upp saker
Citera
2024-12-29, 19:16
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Jo men nu var det inte det som var problmet.
Är ju att jag inte kan se den reklamaen jag vill se, i exempelvis spelappar för att låsa upp saker
Råkar du använda dig av en privat dns, typ dns.adguard-dns.com ?
En sådan blockerar reklam i appar och i webläsare, men vissa länkar som de du ger exempel på blockas också. De är synliga men de går inte att klicka på.
Lösningen är isf att ändra tillbaka denna inställning. Inställningar>Anslutningar>Fler anslutningsinställningar>Privat DNS
Citera
2024-12-30, 09:55
Medlem
nekons avatar
PROBLEMET LÖST:

Webbproblem;
Jag hade fått en adblocker (troligen via virusprogram och dålig uppmärksamhet id installation) som lagt en privat DNSserver, borttagen och nu funkar internet som sig bör

App/spelreklam:
Återställning av annonserings-id via google behövdes.
Inställningar-Google-Alla tjänster-Annonser-Återställ annonserings-id

Hoppas detta kan hjälpa någon annan nu 😃
Citera
2024-12-30, 09:57
Medlem
nekons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Undrar också på detta. Går inte att klicka på dessa länkar. Irriterande.

Se mitt svar ovan och testa.
Löste sig för mig
Citera
2024-12-30, 11:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Se mitt svar ovan och testa.
Löste sig för mig

Tusen tack. Ska kolla det upp.
Citera
2025-02-09, 19:15
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in