Undvik Svensk bank och behåll pengarna i UAE. Du kan fortfarande hyra och betala räkningar/utgifter i Sverige utan konstigheter med pengar du har utomlands. (Även Svenska räkningar).
Du kan ta ut lön skattefritt i UAE så du slipper nya 9% bolagsskatten och sedan skicka pengarna till t.ex. Wise/Revolut om du vill sprida ut tillgångarna som skall spenderas i Sverige. Jag antar att du har NBD eller någon av storbankerna i UAE, använd gärna inte ditt bankkort därifrån i Sverige då dessa loggas och kollas emellanåt.
SKV kommer äta upp din inkomst om du informerar dem om pengarna i utlandet - Gör inte det. Automatiskt informationsbyte sker inte mellan UAE/Sverige (även om det ska göras i praktiken). Startade och drev bolag i utlandet flera år innan jag utvandrade - Har även köpt tillgångar utomlands och betalat ca 36 Svenska månadshyror med inkomsterna.
När de väl registrerar dig som utvandrad blir du av med Mobilt bankid+Swish - Har du någon i din närhet som kan låna sitt Mobilt bankid till dig (man kan ha tre inloggningar på olika telefoner) så underlättar det för dig.
Fokusera på bolaget, skala upp din verksamhet och behåll vinsten utomlands. Kika på fastighetsmarknaden i UAE
Kan rekommendera Azizi Riviera (secondary market och inte offplan) på Dubizzle.
Talar av erfarenhet - Bodde kvar i Sverige en tid innan jag utvandrade härifrån. Har varit det bästa jag gjort.