• 8
  • 9
2024-12-06, 23:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Woke används nedsättande (för att det kommer från svarta) om oss som vill ha ett samhälle som inkluderar, där alla ska få vara sig själva (till en gräns förstås) och att man inte ska diskriminera.

Woke är en förklaringsmodell för gruppskillnader. Enl. woke beror alla skillnader på gruppnivå på förtryck och racism - inte på att somliga individer presterar bättre än andra individer.

Meritokrati ska därför ersättas med en kvotering som "speglar" befolkningen.

https://www.johnlocke.org/adding-a-d...the-term-woke/
Citera
2024-12-07, 02:13
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Bla bla bla från alla andra.
Det vi bör göra är att kraftsamla alla oönskade. Vi tar in alla pensionärer till "städer" där de samlas och tillsammans puttar vi in oönskade invandrare. Win win. *mic drop*

Mer behöver man inte säga. Att säga emot vore idiotiskt.
Citera
2024-12-07, 08:29
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag tycker det är lite rörigt att diskutera med dig. Du tenderar att skapa flera nya diskussioner i samma inlägg, även när det inte är nödvändigt att dela upp saker på det sättet. Jag har redan framfört vad jag tycker, och det står tydligt att vi har helt olika syn på detta. Det gör det ganska meningslöst att försöka förklara vidare, särskilt när det verkar som att du inte är intresserad av att förstå utan snarare ödslar tid på oväsentligheter.

Det enda jag gör är att följa de trådar i startinlägget som du själv har skapat.

Problemet är väl egentligen att du inte behöver förklara. Du behöver motivera. Det du visar är att du förstår att jag har rätt och sitter utan hållbara argument. Då skriver du lite nedvärderandes istället.

Citat:
Men okej, jag ska försöka förtydliga – bara för att det är helg.

Du ska inte vara tydlig för att det är helg. Du ska alltid vara tydlig för att du har hävdat något på Flashback som nog de flesta reagerar med frågan om du missat att ta din medicin idag.

Citat:
Jag tycker att religion är det bästa alternativet, eftersom människan inte verkar ha den intelligens som krävs för att hantera ett helt sekulärt samhälle. Det är tydligt om vi tittar på vad som händer i världen idag: kaos uppstår snabbt, med exempel som “woke”-rörelsen som ett tydligt tecken. Ett totalt sekulärt samhälle måste trots allt baseras på något – och vilka lagar ska då gälla, om inte de som redan är rotade i religiösa principer? Jag är dock fullt medveten om att religion också för med sig många problem.

"Woke"-rörelsen har inte uppstått i ett sekulärt samhälle. Det har varit en stark protest mot en galen kristen högergjyttja i USA. Som sedan spridit sig i hela väst och varit en protest mot typiskt kristna levnadssätt. Det är således en frisk reaktion på ett infekterat samhälle. Infekterat av galen religion.

Självklart så ska ett sekulärt samhälle baseras på något. Nämligen på människan. Lagar, moraliska principer etc är inte baserade på religiösa principer. Dessa fanns långt innan kristendomen och Islam och sån skit. Det är religionerna som är baserade på det.

Religion medför endast ett förtryck och är bara av godo för den som styr med religionen och då kan trycka ned människor för sin egen vinnings skull. Det är också fruktansvärt meningslöst att människor ska gå hela sina liv och vara rädda för att göra fel och då straffas av någon som inte finns. Speciellt när det ofta handlar om saker som för de flesta moderna människor inte är fel (enligt människans natur helt enkelt).

Citat:
Jag har rätt att ta upp saker som kanske inte verkar direkt kopplade till trådens ämne, eftersom det inte är irrelevant att poängtera att de flesta förändringar faktiskt sker på andra nivåer som vi inte alltid kan se. Det handlar om tankar, intentioner och olika former av energi.

Ja du har tagit upp detta flummiga i trådstarten. Jag skriver då om det vilket måste anses naturligt eftersom du bygger ditt resonemang kring det. Så då blir det lite konstigt när du inte riktigt vill tala om det. Speciellt när det du skriver låter som rent nonsens.

Givetvis så kan du inte se tankar. Det är signaler i vår hjärna (en form av energi). Men vad är konstigt med det? Forskningen har känt till detta i många år nu.

Citat:
Eftersom du fortsätter att ta upp detta, kan jag förklara mer. Jag menar att vi själva kan byta parallell upplevelse av samma omständigheter. Till exempel, i ett “virtuellt rum” – om vi ska kalla det så – kan SD ha inflytande. I ett annat “rum” är de helt utestängda, för alltid. Jag är ganska säker på att jag för några år sedan medvetet, genom intention, bytte till en annan upplevelse av samma verklighet, något som tidigare kändes otänkbart. Detta är bara ett exempel.

Antingen så är det du skriver här helt obegripligt eller så har du en sån skev syn på vad tankar, åsikter är att du inte kan synka det med "oss andra". Helt obegripligt.

Problemet är att DU blandar in falska religioner vilket gör allt ännu konstigare.

Det vi ska sträva efter är att folk ska kunna leva i ett sekulärt samhälle för att så långt som möjligt kunna tillgodose varje individs rätt till frihet och rättvisa att själva få bestämma vem de vill vara. Falska onda religioner som kristendomen och Islam samt Judendomen ska utrotas eftersom det är som en svår infektion i mänskligheten.

Citat:
Jag föredrar att kalla vår värld “3D” istället för “verklighet”, eftersom 3D bara är en del av den större verkligheten – inte hela.

Du gör det bara svårt för dig i onödan. Gör det svårare för folk att begripa dig. Förmodligen så tycker 99% av alla som läser det här att du verkar tappad.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in