• 2
  • 3
2024-12-06, 20:13
Medlem
När det var OBS som shoppingcentra och Domus i städerna centrum så fungerade det. Man lägger mer pengar på varumärke och utsmyckning än på låga priser som var grundidén när man kom till. Man kan även undra varför de har så många direktörer i verksamheten?
Citera
2024-12-06, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Och ändå är ICAs varor både billigare och båttre än COOPs. Hur mycket bättre betalar COOP sina anställda jämfört med ICA? De svenska kollektivavtalen innebär sannolikt att det är precis samma lön för en anställd på ICA som på COOP.

Jag misstänker att din karakterisering av den svenska befolkningen inte direkt ökar deras benägenhet att handla i Sveriges dyraste dagligvarukedja - COOP.

Till skillnad mot dig tycker jag att det är mer än OK att driftiga handlare inom ICA-sfären tjänar bra med pengar. Passar inte galoscherna dig, så är du välkommen att göra dina inköp i sunkigare butiker med otrevligare personal: COOP.

Det värsta som finns i världen är stolta stövelslickare som inte förstår någonting
Citera
2024-12-06, 23:29
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det fetade, jag handlar 98% av gångerna i en ICA Maxi och på en runda i butiken så träffar jag säkert mellan 15-20 personer som jobbar i butiken och som många gånger ler och ibland säger hej. De plockar upp varor i hyllorna och de ser till att allt flyter.
De få gångerna man kommer in i en COOP så kan man som max se två personer från personalen. Oftast klädda i en sunkig huvtröja med fläckar av dagligt användande utan ombyte som oftast gömmer sig bakom en hylla för att slippa träffa kunder.

Hur då COOP kan behöva ha högre priser är för mig en gåta.

Willys har jag besökt så få gånger att jag inte har så mycket att säga mer än de flesta jag ser går in eller ut från butiken är invandrare och det säger allt för mig.

Precis det är helt galet, willys har jag översyn för då de är lågprisbutiker och förväntar mig absolut inget då jag handlar där.
Citera
2024-12-07, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://www.dagligvarunytt.se/markna...ka-varumarket/

Coop Sverige är på jakt efter en ny art director för att säkra en enhetlig och stark varumärkesidentitet i alla plattformar och medier. Så går rekryteringen, enligt pressekreterare Marcus Björling.

Vem borde Coop välja och varför?
Vad är ens en "art director"?
Citera
2024-12-07, 09:30
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Vad är ens en "art director"?
En reklamare som står för det grafiska, inte text och tag line som tjejen bredvid gör som är Copywriter.

Alla bor och jobbar på Söder. Också de i ute i landet.

En lågoddsare, är att ny Ad också öppet sympatiserar ha hjärtat på vänster sida. Det är tradition.
Citera
2024-12-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
En reklamare som står för det grafiska, inte text och tag line som tjejen bredvid gör som är Copywriter.

Alla bor och jobbar på Söder. Också de i ute i landet.

En lågoddsare, är att ny Ad också öppet sympatiserar ha hjärtat på vänster sida. Det är tradition.
"Art director", "tag line" och "copywriter", ja jag säger då det. Engelsk import för att framställa onödiga flumtjänster som något viktigt?
Citera
2024-12-07, 09:57
Medlem
bergsturks avatar
Man kan absolut håna reklambranschen, men faktum är att Coops formgivning och grafiska profil har varit skit så länge jag kan minnas. Varje förändring borde därför vara en förbättring, men det kan självklart också bli så att Coop istället går direkt på en wokeperson med påföljande negermaximum i reklamen.

Man kanske skulle söka.
Citera
2024-12-07, 10:41
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Jag handlar aldrig på Ica om jag inte måste och det är av skälet att jag tycker det är gräsligt hur mycket deras handlare tjänare dvs ägarna av butikerna och hur dåligt de betalar sina anställda.
Avundsjukan över ICA-ägarens vinst är så viktig för dig att du hellre handlar dyrare produkter på COOP.

Jag har nog aldrig läst något mer vänster än så i hela mitt liv
Citera
2024-12-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Avundsjukan över ICA-ägarens vinst är så viktig för dig att du hellre handlar dyrare produkter på COOP.

Jag har nog aldrig läst något mer vänster än så i hela mitt liv

En riktig vänster människa som verkligen är vänster. Vi finns inte många kvar snart
Citera
2024-12-10, 04:47
Avstängd
Pungsvings avatar
Baghdad Bob. Han kan övertala folk att Coop har låga priser. Kör samma budskap vare timme i flera år. Gärna med kameler i bakgrunden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in