Citat:
Ursprungligen postat av
spazzio
Hej!
Det har blivit dags för att undersöka om jag ska göra en ny hårtransplantation. Tacksam för tips!
Har inte bestämt mig ännu för om det blir i Sverige eller utomlands, så har en del frågor.
Utförde en FUE i Sverige för ca 15 år sedan, nu har hårfästet börjat vandra tillbaka så bara att ta tag i det igen. Även om det ska erkännas att jag då tyckte det var rätt smärtsamt, vad jag minns var det under bedövningen det var som mest smärtsamt. Hårfästet är dock fortfarande bättre än före operationen, så är nöjd att jag tog steget.
Men till frågan...det har tillkommit ytterligare en teknik som jag inte kände till och som kanske skall vägas in som alternativ. DHI-metoden!
Det verkar inte finnas så mycket information från patienter kring DHI. Men klinikerna som utför DHI-metoden verkar marknadsföra det som än bättre lösning än FUE. Iaf om de får säga det själva.
Vad säger ni som utfört DHI! Hur var det under själva operationen och hur blev resultat?
Eller som kanske varit på konsultation för DHI i Sverige eller utomlands.
Är ingen aktiv medlem här! Så för att inte uppfattas som jag är här för att göra reklam för någon viss klinik, så får ni fråga mig om det är intressant att veta var jag utförde min FUE(utförd ca 15 år sedan) och hur upplevelsen varit efter det.
Ha det bäst!
Googlade lite snabbt för att försöka hjälpa dig på traven. Att googla utan att komma till ett företags presentationer går ju inte. Så jag ger dig info från en.
Här får du förklarat av en Thailändsk klinik vad skillnaden är och Thailand är ju billigt också liksom Turkiet.
"
DHI vs FUE, which is Better
Both are equally effective methods of treating hair loss, but there are some subtle differences.
DHI is only recommended for patients that are 35 and younger with less severe cases of hair loss which leads to a higher chance of success.
FUE is both safe and effective but carries some side effects that DHI doesn’t. Scarring can be a concern as FUE will leave small white scars in the donor area where hair follicles were removed. However, the advantage of FUE is that it can be performed on much larger areas than DHI, which is limited to a maximum number of 4000 skin grafts. That is why DHI is suitable for treating smaller areas of hair loss, while FUE is the preferred method for treating larger areas. "