• 4
  • 5
2024-12-08, 15:41
Medlem
Raktinyllets avatar
För jag runkar vid datorn, jag har fodral till telefonen så om någon hackar mobilkameran ser de ändå ingenting.
Citera
2024-12-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Ja, det stämmer. Visst går det att hacka telefoner med, men zero-day exploits är allt som oftast reserverade för statliga aktörer med tillgång till Pegasus och liknande.

Personligen bryr jag mig inte nämnvärt om någon ser mitt ansikte. Det är trist att allting övervakas, inklusive nättrafik, men en tröst är att datan i huvudsak hanteras av automatiska system och inte människor. Men vill någon på NSA se vad jag sysslar med så är det bara att kolla upp. Snowdens läckor har väl beskrivit vad underrättelsettjänsterna är kapabla till. Och det finns ingen anledning att tro att det är bättre idag. Tvärtom lär tekniken och intresset för att övervaka ha utvecklats exponentiellt.

Av vad jag sett så kopplas dessa automatiska system till civila inom den personbaserade underrättelsinhämtningen även känt som HUMINT typ informatörs och angiverinätverk. Ofta säkerhetsavtalsskrivna anställda vid vanliga myndigheter som individuellt ges befogenheter i måltavlavlots närområde som att få titta vid hemlig kameraövervakning.

Total outsourcning av säkerhetstjänsten alltså och för att röra till det ytterligare har 15 myndigjeter rätt att bedriva egen säkerhetstjänst i Sverige. En del av outsourcningen skyddas även av journalistlagarna så man låter såna som Acta Publica driva den milliära underrättelsens åsiktsregister med samtliga dokument över alla medborgare från 600 myndigheter.
Citera
2024-12-08, 17:02
Medlem
Om nu säpo och några uniformerade poliser vill titta i webkameran när ni runkar framför datorn så kan de även lika enkelt hacka er mobilkamera med några klick.
Citera
2024-12-08, 17:07
Medlem
Tejpar folk fortfarande webcamen?
Inte för att jag har nån koll, men trodde det var nån 2008 grej.
Citera
2024-12-08, 18:28
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Om nu säpo och några uniformerade poliser vill titta i webkameran när ni runkar framför datorn så kan de även lika enkelt hacka er mobilkamera med några klick.

Fast vem fan sitter och riktar mobilkameran mot kuken när man runkar?
Citera
2024-12-08, 19:21
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Fast vem fan sitter och riktar mobilkameran mot kuken när man runkar?
Jag några ggr när jag har ronkat med älskarinnan i andra änden
Citera
2024-12-08, 20:26
Medlem
psykadelikatessens avatar
För att de runkar till porr på datorn och inte luren(?)
Citera
2024-12-08, 21:58
Medlem
Katzespeiens avatar
Jag gillar att en del laptops har en liten plastbit man kan föra över linsen på webkameran. Det känns betryggande när man onanerar under ett möte i kontorslandskap.

CIA och FRA får se inte bara vad jag onanerar till utan också mitt ansikte och penis. Utöver mimiken när jag skiter.
Citera
2024-12-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det är en barnlek att avaktivera lampan vid kameran.

/AI
Då får du väl köra med tejpen då! Det värsta som kan hända är ju att någon ser dej runka vid datorn. :-)
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in