Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-12-09, 09:58
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Gå med i hyresrättsföreningen nu. Dom hjälper som fan om det skulle hända något och det är inte försent. Kostar typ 70 kr i månaden.

Vad tänker du att hyresgästföreningen skulle kunna göra? De lär ju i vart fall inte kunna göra något åt uppsägningstiden.
Citera
2024-12-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Stämmer inte. Rek räcker även från hyresvärds sida när det gäller bostadshyra, så länge hyresgästen bor i Sverige.

Se Jordabalk 12 kap 8§ 4st.

Gäller vid lokalavtal inte bostadsavtal. Så ja det var otydligt eftersom han avser bostäder. Väldigt vanligt att värdar inte delger vid lokal uppsägningar
Citera
2024-12-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Varifrån har du fått att hyresgästen måste delges och att rek inte räcker?

Och vad är det för formalia du menar? Det finns inga formkrav för uppsägning av en hyresrätt.

Inga strikta formkrav men det behöver absolut framgå vem som säger upp, vad och till vem
För att vara tillförlitligt i händelse av tvist.
Citera
2024-12-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ja det är just det, jag vill vara 100% på svaret så det inte blir att jag betalar för mycket för då ser jag aldrig dom pengarna igen och jag vill heller inte betala för lite av uppenbara skäl då min hyresvärd är väldigt speciell och jag vill inte hamna i en tvist.

Och nej jag sa inte upp den i slutet av förra månaden utan slutet i Oktober.

Ja hade du bemödat dig att gå igenom lite svar i tråden så hade du sett att det är i princip omöjligt att få tag i min hyresvärd om man inte söker upp denne på sin hemadress men det känns lite overkill i det här läget då vi inte är i en tvist.
Hur lyckades du då säga upp lägenheten?
Citera
2024-12-09, 18:52
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Hur lyckades du då säga upp lägenheten?

Läs mina svar så hittar du svaret. Hint: Rek,Sms och mejl. Alla utan svar varav reket skickades tillbaka då han ej hämtade ut det.
Citera
2024-12-09, 19:01
Medlem
Citat:
Läs mina svar så hittar du svaret. Hint: Rek,Sms och mejl. Alla utan svar varav reket skickades tillbaka då han ej hämtade ut det.
Så egentligen kanske du inte ens har sagt upp lägenheten eftersom din hyresvärd inte har bekräftat uppsägningen.
Citera
2024-12-09, 19:16
Medlem
Men snälla döda denna efterblivna tråd!!
Citera
2024-12-10, 08:40
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Så egentligen kanske du inte ens har sagt upp lägenheten eftersom din hyresvärd inte har bekräftat uppsägningen.

Nä kanske det är så det återstår att se men då ses vi i tingsrätten Jag vet att han har för vana att hänga där med andra hyresgäster..
Citera
2024-12-10, 08:45
Medlem
Citat:
När?!?!?!
Är du dum i huvudet? Verkligheten anpassar sig inte efter dina egenpåhittade spelregler.
Citera
2024-12-10, 15:53
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Är du dum i huvudet? Verkligheten anpassar sig inte efter dina egenpåhittade spelregler.

? Har du missat helt varför jag startade den här tråden kan du ju läsa den en gång till
Citera
2024-12-10, 15:59
Medlem
Nu förstår jag varför det finns skor med kardborre….
Citera
2024-12-10, 22:41
Medlem
Citat:
? Har du missat helt varför jag startade den här tråden kan du ju läsa den en gång till
Som jag uppfattade trådstarten berättar du för oss att du inte förstått innebörden av begreppet förskottshyra och vad det medför.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in