Citat:
Ursprungligen postat av
Trollulu321
Hej, min partner har berättat om att han vill separeras. För mig kommer det helt plötsligt då han har alltid sagt att vi var bra tillsammans. Nu är jag här helt deppig och undrar om det kanske finns hopp eller om det är kört. Jag älskar min partner med allt mitt hjärtat men känner mig så hopplöst just nu. Mina kompisar tror att han tagit steget för att han hittat en ny vid sida men jag vet inte. Ni som lämnar eller håller på att lämna era fruar, när visste ni att det var kört? att ni inte längre var kära? hur går man vidare efter detta?
För mig gick det upp ett ljus när vi åkte på semester och hela semestern gick ut på att hon bråkade med sin familj. Fanns liksom inte i hennes värld att fokusera på att vi skulle ha det mysigt och spendera tiden med mig i stället. Ändå försökte jag få det att fungera under lång tid efter det(ville inte ge upp, älskade henne ändå), men sen fick hon lägre sexdrift och i stället för att göra förändringar i sitt eget liv för att må bättre så tyckte hon att jag skulle lösa det på diverse orelaterade sätt.
Sen en dag kom hon och berättade att hon varit otrogen, då fick det vara nog liksom. Älskade henne ändå och gör det fortfarande eftersom jag är en väldigt kärleksfull person som vill se det bästa i folk även när det inte finns där.
Det man gör är att man kallt radar upp fakta.
Hon vill inte ligga.
Hon fokuserar bara på problem.
Hon lägger sin egen självutveckling på dig.
Hon går bakom ryggen på dig.
Ni kommer ingenvart i förhållandet.
Finns ingen vilja från hennes håll att förändra, bara "att det ska bli bättre" men då utan att hon behöver göra något.
När man radat upp sånt så tänker man, "vad hade jag rekommenderat någon annan att göra om dom berättade dessa fakta" så får man ta ett kallt beslut att gå vidare bara.
Sådan är kärleken, den kommer och går, var tacksam för det du har för stunden, men tro aldrig att det kommer vara för evigt bara för att.